Wat moet ik me dan bij een high-gain kanaal voorstellen? Milde overdrive? Kom op Marc, ik ben niet gek.
Blackstar fanboy, Marc?
Een naam is niet voor niks gekozen. High gain is high gain. Je koopt toch ook geen distortionpedaal als je een crunch zoekt?
Natuurlijk zou ik het zelf moeten horen, maar ik verwacht bij een high gain kanaal een distortion, en geen lichte overdrive. Gek hè? En, wat een verrassing, de ervaring van MarkS voldoet volledig aan mijn verwachtingen.
Er bestaat ook nog altijd een volumeknop oid., voor mij erg bruikbaar bij die Blackstar versterkers, reageren daar erg goed op.
Mijn HT20 is zelfs met de gain helemaal open nog clean te krijgen, en met de gain terug is ook nog niet echt vette distortion, gewoon een lekker crunch geluidje, het zal wel aan mij liggen, maar dit is wat ik ervaar.
Ik ben zeker geen fanboy, het HT pedaal vind ik prachtig, voor de rest vind ik de versterkers onder de maat en overhyped.
Het gaat mij er ook niet om of er wel of geen high-gain kanaal opzit en of het goed werkt met de gainknop...het gaat mij erom dat vermoedens hier zo snel internetwaarheden worden zonder dat iemand 'm gehoord heeft. Nu kun je wel gelijk willen hebben, maar dat neemt niet weg dat je commentaar geeft zonder 'm ooit te hebben gehoord....en dat is jammer en verwarrend.
Voor de rest vind ik je nog even woest aantrekkelijk als voor deze kleine discussie hoor.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
You think I didn't try that? Amp reageert idd wel goed op de volumeknop hoor.
Maar vond ik nog teveel gain. Lukte me niet met de volumepot van de gitaar. Kan ook aan de gitaar (pots/pups) liggen. Ik bedoel meer clean met een dikke rand/ouwe ACDC sound etc. Het "crunch standje" van de HT Dual bood mij juist een heel scala van clean tot crunch. Het clean volume op de HT5 opendraaien (zonder master!) om dat geluid te krijgen ging echt veel te hard voor thuis. Wellicht dat de HT1 daar beter geschikt voor is.
Laatst gewijzigd door MarkS; 6 september 2010 om 11:32
Zucht......! Wat mooi!
OT: ik heb het o.a. HT-Dual pedaal en vind dat echt een killer, maar moet zeggen dat ik ook de HT-5C (heb hem niet meer, gebruikte hem te weinig en kreeg een aanbieding die ik niet kon weigeren) wel erg veelzijdig vond en zeker met mijn Telecaster kon ik alles voor elkaar krijgen met de volumepot.
Gr. C.
Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 september 2010 om 13:52
Geen link Guitarkid?![]()
Can't have to many Tele's
Laatst gewijzigd door guitarkid; 6 september 2010 om 14:13
Favorieten/bladwijzers