Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 326

Discussie: AX84 amp project

Threaded View

Senior Member

Standaard

goooeeedd... alles gecontroleerd. Alle draden en weerstandswaarden klopte ongeveer wel. Merkte wel dat die carbonfilm weerstanden wat meer afwijken dan de metaaloxide.

Uiteindelijk de stap durven nemen. De versterker aangesloten. Powerswitch aan eeeen...
    Yes! alle stoppen blijven erin, de buisjes gloeien mooi op. Niks aan de hand dus.
    Even rustig laten opwarmen en daarna de standby switch om.
    Dacht ook even dat het goed ging. Niks geen brom etc. Langzaam met potmeters gaan draaien maar kwam helemaal niks uit.
    Toch maar even kabel aangesloten maar er komt helemaal 0 geluid uit. Geen brom geen ruis helemaal niks. Grote teleurstelling uiteraard.

Nu heb ik even gemeten en ik meet over alle voedingselco's een waarde van -1,14v.... dat lijkt me niet goed zeg maar...
    Tot de gelijkrichter gaat alles goed maar daarna klopt het niet meer. Er staat geen spanning op de componenten.
    Nu zat ik zelf te denken dat de gelijkrichter het voltage misschien niet aan kan. Ik gebruik 2 UF4007 diodes om gelijk te richten zoals op schema van AX84. Alleen zit bij het AX84 project de spanning lager dan bij mij.
    Tussenhoogspanningen kan ik niet meten maar tussen HSP en 0 is het 290V AC.
    Na de gelijkrichter krijg ik -1,4V DC.

De vraag is voor mij, Wat nu?
    Laatst gewijzigd door Thiez; 27 augustus 2010 om 14:28
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten