Ik blijf het je zeggen, RACKTUNER!!!
Proud Sovtek owner.
Je had toch een GT Trio en een ENGL E530?
Deze bevalt beter?
De andere gitarist in onze band heeft hem ook, maar de volumes van vooral de drive-kanalen zijn erg lastig in te stellen.
Ze moeten vrij laag ingesteld worden, anders is het echt een te groot verschil met het clean-volume.
Heb jij daar geen last van, of heb je er een truc/oplossing voor?
Edit: gefeliciteerd alsnog!![]()
Dit mist er echt nog aan! een lampje:
![]()
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
Ik weet niet of ik daar echt veel aan heb. De G-Major 2 heeft een kleine tuner en voorlopig kan ik daar nog wel goed mee uit de voeten.
Klopt, er zaten een 530 en Trio in, maar ik heb een heel topic gestart waarin ik me afvroeg of er een amp bestaat waarin die twee te combineren zijn. Na een poosje de SE (E670) getest en ik was zwaar onder de indruk. Niet van plan om dat beest te kopen maar ik kwam toevallig een hele goede deal tegen. Deze preamp heeft me 900 euro gekost en dat was precies de hoeveelheid belastinggeld die ik nog had.
Ik heb nog geen last met volumeverschillen. De output staat op -20 dB waardoor het volume allemaal vrij hard moet. Dan zijn de verschillen tussen de kanalen kleiner.
Ja het verbaast mij ook. Een jaar geleden had ik een ENGL E530, Peavey Classic 50/50, G-Major (nét de versie 2, die is in augustus gekomen volgens mij) en een Harley Benton V30 cabinet. Het afgelopen jaar heb ik veel teveel gear gekocht (GCX, GCP, 3 pedalen, GT Trio, ENGL 212, Engl 930/60, Engl SE). Ik ben twee jaar geleden met rackgear begonnen (met de E530 en Peavey van Caliban) en heb er sindsdien veel teveel geld aan uitgegeven :P.
Ik speel al een jaar of 14 gitaar, dus daar ligt het niet aan hoor. Het is geen compromis of Freudiaans gedrag. Weet je waar het aan ligt? Aan dit forum. Daar ben ik 2½ jaar geleden mee begonnen omdat ik toen een Boss GT-8 had gekocht. Een paar maanden later wilde ik een buizenversterker en toen begon het gedonder.
Maar ik ben er eigenlijk wel blij mee, want ik heb nu echt een killersound. Er kan niet veel meer aan verbeterd worden want ik heb de boel heel bewust uitgekozen (mijn eerste preamp was niet voor niets een E530). Natuurlijk kan mijn smaak in de loop van de jaren weer veranderen, maar als mijn smaak hetzelfde blijft, blijft de gear dat (grotendeels) ook.
tWas inderdaad geen goedkoop setje, hoewel het relatief wel meeviel. De preamp, poweramp, cabinet, GCP, GCX, Boss FV500 en phaser waren tweedehands. Die verliezen dus (hopelijk) geen waarde. De G-Major2, compressor, POG en alle flightcases (x4) en kabels en pluggen (dat zijn er héél wat) zijn nieuw gekocht en dat geld ga ik er nooit meer uithalen. Maar aan de andere kant: pluggen gaan zelden stuk en zijn te hergebruiken.
Ja man, bekend verhaal! Je blijft altijd zoeken naar de perfecte sound en jarenlang op dit forum geeft je een prachtig beeld van wat er allemaal kan. Goed om te horen dat je een doorzetter bent op gitaar gebied en geen verzamelaar met een grote portemonnee. Al moet ik zeggen dat ik op dit subforum weinig van dergelijke kwasten tegenkomGeniet ervan man!
PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband
Favorieten/bladwijzers