Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 192 van 252 EersteEerste ... 92142182190191192193194202242 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.911 t/m 1.920 van 2514
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Kleinere rack cases nemen? Zodat je minder hoeft te sjouwen?
    Volgens mij kun je zelfs 1 rack case dumpen?
    Ja ik heb 4 HE over dus zoals ik net al zei zou het middelste rack weg kunnen. Maar ja, dan staat 'ie ergens anders in de weg .

Senior Member

Standaard

Ik blijf het je zeggen, RACKTUNER!!!
    Proud Sovtek owner.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Misschien is het de heavy-users ontgaan, maar ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe preamp: de ENGL E570 oftewel de Special Edition Preamp! ....
    Je had toch een GT Trio en een ENGL E530?
    Deze bevalt beter?

De andere gitarist in onze band heeft hem ook, maar de volumes van vooral de drive-kanalen zijn erg lastig in te stellen.
    Ze moeten vrij laag ingesteld worden, anders is het echt een te groot verschil met het clean-volume.
    Heb jij daar geen last van, of heb je er een truc/oplossing voor?

Edit: gefeliciteerd alsnog!

Senior Member

Standaard

Dit mist er echt nog aan! een lampje:
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Zozo, dit is in een relatief korte tijd een echt kwaliteits-rack geworden, respect! Hoe lang speel je nu gitaar als ik zo vrij mag zijn het te vragen?
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Ik blijf het je zeggen, RACKTUNER!!!
    Ik weet niet of ik daar echt veel aan heb. De G-Major 2 heeft een kleine tuner en voorlopig kan ik daar nog wel goed mee uit de voeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Je had toch een GT Trio en een ENGL E530?
    Deze bevalt beter?

De andere gitarist in onze band heeft hem ook, maar de volumes van vooral de drive-kanalen zijn erg lastig in te stellen.
    Ze moeten vrij laag ingesteld worden, anders is het echt een te groot verschil met het clean-volume.
    Heb jij daar geen last van, of heb je er een truc/oplossing voor?

Edit: gefeliciteerd alsnog!
    Klopt, er zaten een 530 en Trio in, maar ik heb een heel topic gestart waarin ik me afvroeg of er een amp bestaat waarin die twee te combineren zijn. Na een poosje de SE (E670) getest en ik was zwaar onder de indruk. Niet van plan om dat beest te kopen maar ik kwam toevallig een hele goede deal tegen. Deze preamp heeft me 900 euro gekost en dat was precies de hoeveelheid belastinggeld die ik nog had.
    Ik heb nog geen last met volumeverschillen. De output staat op -20 dB waardoor het volume allemaal vrij hard moet. Dan zijn de verschillen tussen de kanalen kleiner.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Zozo, dit is in een relatief korte tijd een echt kwaliteits-rack geworden, respect! Hoe lang speel je nu gitaar als ik zo vrij mag zijn het te vragen?
    Ja het verbaast mij ook. Een jaar geleden had ik een ENGL E530, Peavey Classic 50/50, G-Major (nét de versie 2, die is in augustus gekomen volgens mij) en een Harley Benton V30 cabinet. Het afgelopen jaar heb ik veel teveel gear gekocht (GCX, GCP, 3 pedalen, GT Trio, ENGL 212, Engl 930/60, Engl SE). Ik ben twee jaar geleden met rackgear begonnen (met de E530 en Peavey van Caliban) en heb er sindsdien veel teveel geld aan uitgegeven :P.
    Ik speel al een jaar of 14 gitaar, dus daar ligt het niet aan hoor. Het is geen compromis of Freudiaans gedrag . Weet je waar het aan ligt? Aan dit forum. Daar ben ik 2½ jaar geleden mee begonnen omdat ik toen een Boss GT-8 had gekocht. Een paar maanden later wilde ik een buizenversterker en toen begon het gedonder.
    Maar ik ben er eigenlijk wel blij mee, want ik heb nu echt een killersound. Er kan niet veel meer aan verbeterd worden want ik heb de boel heel bewust uitgekozen (mijn eerste preamp was niet voor niets een E530). Natuurlijk kan mijn smaak in de loop van de jaren weer veranderen, maar als mijn smaak hetzelfde blijft, blijft de gear dat (grotendeels) ook.

Senior Member

Standaard

.....
    Ik heb nog geen last met volumeverschillen. De output staat op -20 dB waardoor het volume allemaal vrij hard moet. Dan zijn de verschillen tussen de kanalen kleiner.......
    Ah! Kijk, dat verklaart een hoop (waarschijnlijk).
    Ik zal het 's aan hem doorgeven. Bedankt voor de tip.

Nogmaals gefeliciteerd, het lijkt erop dat je in die 2 jaar tijd een volwaardige set bij elkaar hebt gesprokkeld, ook al was het niet goedkoop.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ah! Kijk, dat verklaart een hoop (waarschijnlijk).
    Ik zal het 's aan hem doorgeven. Bedankt voor de tip.

Nogmaals gefeliciteerd, het lijkt erop dat je in die 2 jaar tijd een volwaardige set bij elkaar hebt gesprokkeld, ook al was het niet goedkoop.
    tWas inderdaad geen goedkoop setje, hoewel het relatief wel meeviel. De preamp, poweramp, cabinet, GCP, GCX, Boss FV500 en phaser waren tweedehands. Die verliezen dus (hopelijk) geen waarde. De G-Major2, compressor, POG en alle flightcases (x4) en kabels en pluggen (dat zijn er héél wat) zijn nieuw gekocht en dat geld ga ik er nooit meer uithalen. Maar aan de andere kant: pluggen gaan zelden stuk en zijn te hergebruiken.

Senior Member

Standaard

Ja het verbaast mij ook. Een jaar geleden had ik een ENGL E530, Peavey Classic 50/50, G-Major (nét de versie 2, die is in augustus gekomen volgens mij) en een Harley Benton V30 cabinet. Het afgelopen jaar heb ik veel teveel gear gekocht (GCX, GCP, 3 pedalen, GT Trio, ENGL 212, Engl 930/60, Engl SE). Ik ben twee jaar geleden met rackgear begonnen (met de E530 en Peavey van Caliban) en heb er sindsdien veel teveel geld aan uitgegeven :P.
    Ik speel al een jaar of 14 gitaar, dus daar ligt het niet aan hoor. Het is geen compromis of Freudiaans gedrag . Weet je waar het aan ligt? Aan dit forum. Daar ben ik 2½ jaar geleden mee begonnen omdat ik toen een Boss GT-8 had gekocht. Een paar maanden later wilde ik een buizenversterker en toen begon het gedonder.
    Maar ik ben er eigenlijk wel blij mee, want ik heb nu echt een killersound. Er kan niet veel meer aan verbeterd worden want ik heb de boel heel bewust uitgekozen (mijn eerste preamp was niet voor niets een E530). Natuurlijk kan mijn smaak in de loop van de jaren weer veranderen, maar als mijn smaak hetzelfde blijft, blijft de gear dat (grotendeels) ook.
    Ja man, bekend verhaal! Je blijft altijd zoeken naar de perfecte sound en jarenlang op dit forum geeft je een prachtig beeld van wat er allemaal kan. Goed om te horen dat je een doorzetter bent op gitaar gebied en geen verzamelaar met een grote portemonnee. Al moet ik zeggen dat ik op dit subforum weinig van dergelijke kwasten tegenkom Geniet ervan man!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Ja ik heb 4 HE over dus zoals ik net al zei zou het middelste rack weg kunnen. Maar ja, dan staat 'ie ergens anders in de weg .
    Verkopen?
    (ik had net een 4 HE rack nodig, maar heb er van het weekend al een aangeschaft)
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten