Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 24 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 232
    Senior Member

Standaard

Wegens nog wat kleine oneffenheden op de lijmnaad van de body helften toch de body nog maar even gevlakt. Beide kanten net halve mm eraf gehaald. En jawel, bij me pa op het werk herkende iedereen het als zijnde een gitaar dus ik ben goed bezig.
    Hij is nu 43,5/44 mm dus net iets dunner dan stratbody eigenlijk hoort te zijn maar goed :P heb liever een vlakke body en van die mm ga je niks merken.
    De body, zoals je ziet de zijkant geplamuurd, moet nog geschuurd worden.

Vervolgens de mal voor de hals gemaakt. 43mm nut, 56mm onderaan. De headstock heb ik net een klein beetje aangepast zodat het toch een strat blijft maar net iets minder klassiek. Beetje kruising tussen strat en gibson firebird.
    Beetje idee hoe het moet gaan worden met de halsconnectie:

Zoals je ziet ben ik al bijna klaar:
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Zoals je ziet ben ik al bijna klaar:
    Haha, grapjas. Bijna klaar vergis je je nog in! lol. Ziet er in ieder geval mooi uit! Ga zo door!
    still searching for a band...anyone?
    Mijn website

Senior Member

Standaard

Haha ik weet dat er nog hoop te doen is raikko. Maar optimistisch blijven he Ik reken er zelfs op om volgende zomer pas af te ronden. Aangezien ik moet spuiten in de schuur is het daar in de winter te koud en te vochtig.

Well, Thats one hell of a neckpocket you got there!

Iemand enig idee hoe ik deze neckpocket het beste eruit ga halen? Ik had zelf in gedachte om eerst een hoop gaten te boren over het blok wat eruit moet. Aangezien ik niet ineens de hele diepte kan frezen en ook niet met 5mm gelijk laagjes kan frezen ivm freesmal dikte.
    Wanneer ik het blok helemaal perforeer (zoals ik al meer mensen op forum heb zien doen) kan ik waarschijlijk wel gewoon de hele diepte frezen.

Ik zit alleen nog wel beetje te twijfelen over de diepte. Of ik heel de hals gelijk met de body leg (zodat alleen fretboard nog bovenop de body komt) ofdat ik de hals net iets erbovenuit laat steken en hem dan gelijk frees met de body (dat ik eerst nog klein beetje hals boven body uit heb en daar het fretboard pas op komt). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
    Laatst gewijzigd door Thiez; 12 augustus 2010 om 17:07

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Haha ik weet dat er nog hoop te doen is raikko. Maar optimistisch blijven he Ik reken er zelfs op om volgende zomer pas af te ronden. Aangezien ik moet spuiten in de schuur is het daar in de winter te koud en te vochtig.

Well, Thats one hell of a neckpocket you got there!

Iemand enig idee hoe ik deze neckpocket het beste eruit ga halen? Ik had zelf in gedachte om eerst een hoop gaten te boren over het blok wat eruit moet. Aangezien ik niet ineens de hele diepte kan frezen en ook niet met 5mm gelijk laagjes kan frezen ivm freesmal dikte.
    Wanneer ik het blok helemaal perforeer (zoals ik al meer mensen op forum heb zien doen) kan ik waarschijlijk wel gewoon de hele diepte frezen.

Ik zit alleen nog wel beetje te twijfelen over de diepte. Of ik heel de hals gelijk met de body leg (zodat alleen fretboard nog bovenop de body komt) ofdat ik de hals net iets erbovenuit laat steken en hem dan gelijk frees met de body (dat ik eerst nog klein beetje hals boven body uit heb en daar het fretboard pas op komt). Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
    Hey,
    Goed bezig!
    Joh, waarom zo'n grote neckpocket? Ik zou eerst de hals maken en dan pas de neckpocket frezen. Kun je met de brug erop nog even controleren of je evt een neckangle nodig hebt of niet. EN je kunt de neckpocket veel strakker frezen.

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

Aangezien het forum eruit lag had ik geen geduld te wachten op deze vragen en ben maar verder gegaan. En dat is tot dusver ook goed gelukt.

Gewoon laagje voor laagje affrezen. Helaas kun je hier zien dat ik geregeld met de frees van mijn mal afschoot en hij putjes achterliet.

Simpele oplossing daarvoor is natuurlijk de zool wat vergroten

Dat ziet er al een stukje beter uit! Netjes vlak.

En daar is de neckpocket

Fits like a glove

Senior Member

Standaard

Nu zit ik alleen nog even te kijken wat ik ga doen met de trussrod. Ik heb er natuurlijk een nodig die uit gaat komen in de headstock ipv in de hiel van de hals. En ik zit met het probleem dat ik geen angled headstock heb dus hij moet of niet te diep komen of curved worden.
    Iemand tips wat ik hier het beste mee kan doen?

En nog een 2e vraag. Zou het nodig/beter zijn de hals te lamineren ipv 1pc maple hals te maken?

Standaard

Gelamineerd zou je iets minder kans op werken van de hals moeten hebben. Maar er zijn er zat uit één stuk die voor eeuwig goed zijn.

De truss rod zou toch geen probleem moeten zijn; als je een beetje de fender-dimensies aanhoudt, is er ruimte genoeg voor toegang via de kop.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

En wat voor rod kan ik dan het beste pakken? Is die hotrod eventueel andersom te gebruiken? met de actieve kant tegen fretboard? (zo is hij niet bedoeld maar is dit mogelijk?, ik zag laatst nog een bouwproces hier die dat had maar weet niet meer welke)

Standaard

Dat zou ik even voor me moeten zien. Is het er zo een met twee stangen boven elkaar? Dan moet volgens mij de moer onderaan komen en dat zou in jouw geval niet goed uitkomen (of je zou de moer bovenaan kunnen zetten, maar dan zou je andersom aan de moer moeten draaien; ik probeer het me althans voor te stellen).
    Plaats er eens een plaatje van.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Mijn hals gaat gewoon een standaard strathals worden, misschien wil ik net een combi maken tussen strat en wizzard II dus 20mm nut en 22mm bij 12e fret ofzo. Wel komt er een rechte headstock aan de hals wat betekend dat ik maar 8mm ofzo speling heb onder mijn fretboard en boven de headstock om de stelbout uit te laten komen.

Een hotrod is idd zo een dubbele rod.

Normaal moet deze met de bout onder maar dat gaat niet passen. Dus vandaar dat ik vroeg of het ook mogelijk is hem om te draaien. Met de bout naar boven. Dit veranderd wel de draairichting maar blijft de werking hetzelfde?

Of misschien deze rod. Ziet er naar uit dat hier de nut wel bovenaan zit. http://www.guitarsupplies.nl/index.p...id=573&lang=NL

Wat betreft het lamineren. Zijn er hier mensen die wat meer verstand van hout hebben en daar iets over kunnen zeggen? Het halshout wat ik heb is halfkwartiers gezaagd. Gaat dit problemen opleveren voor een 1pc hals? (kromtrekken of torderen)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten