Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 597 van 1797 EersteEerste ... 9749754758759559659759859960764769710971597 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.961 t/m 5.970 van 17961
    Senior Member

Standaard

Ik heb hem getipt bij Marktplaats. Het feit dat hij aangeeft Fenders te bouwen gecombineerd met de voorlaatste foto (waarop een Fender decal op de headstock te zien is ), duwt mij toch richting kwaadwilligheid.
    Gezien de pogingen die Hendriks ondernomen heeft, kan je hier toch niet meer spreken van onwetendheid.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Die ga ik niet posten , maar samengevat : ik heb veel gebreken en tekortkomingen en geen verstand van zaken en hij is een eerlijk vakman die het werken door types als mij onmogelijk word gemaakt .
    Mischien heeft hij wel gelijk
    ik vind niet dat hij gelijk heeft. okee, zijn intenties zijn wrsch goed, maar hij mag gerust gewezen worden op het feit dat je het spel correct moet spelen, zeker als je bestaand product gaat copiëren.

Zou de wereld er niet veel spannender uitzien als al die clone builders zich es bezighielden met eigen ontwerpen. utopisch I know, ik weet dat er hele goede tussenzitten maar toch stoort mij de gemakzucht van die bouwers, zeker als ze enkel assembleren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    er moet onderscheid gemaakt worden: een trademark (de naam, het logo, het concept) daarop bestaat volgens mij geen vervaldatum.

een patent op het ontwerp: erg moeilijk te beschermen, volgens mij heeft fender nog steeds een patent op de vorm van zijn headstocks (niet de body's), dat bovendien enkel voor de States zou gelden.

enfin, straks post fred dons hier mss de juiste uitleg, hij weet er het fijne van dacht ik
    Het zou me niet verbazen als Fender aanspraak kan maken op haar modellenrecht? Nu moet ik zeggen dat mijn colleges intellectueel eigendom wat weggezakt zijn, maar volgens mij valt een 'esthetische vormgeving' zoals bij een ontwerp als een Strat toch het geval is, niet te patenteren.

Nu weet ik er het fijne niet van, helaas. Want (althans in de Benelux), kun je een model ook maar maximaal 25 jaar beschermen.

Senior Member

Standaard

Ik moet even zeggen dat ik mijn aanvankelijke "beschermende" woorden voor S&B terug neem. Hij zet er dus wél Fender-decals op en ik dacht dus van niet.
    Hendriks, maak 'm het werk onmogelijk!!! Ook al heb je geen verstand van zaken en sterf je van de gebreken en de tekortkomingen, ik sta achter je !!!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Zou de wereld er niet veel spannender uitzien als al die clone builders zich es bezighielden met eigen ontwerpen. utopisch I know, ik weet dat er hele goede tussenzitten maar toch stoort mij de gemakzucht van die bouwers, zeker als ze enkel assembleren.
    Jij weet toch dat je daarvoor bepaalde skills nodig hebt???
    Een gitaar kopieëren en een Fender-sticker erop plakken... blahhhh.... en dan nog zo op mails reageren ook!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orbis Bekijk bericht
    Het zou me niet verbazen als Fender aanspraak kan maken op haar modellenrecht? Nu moet ik zeggen dat mijn colleges intellectueel eigendom wat weggezakt zijn, maar volgens mij valt een 'esthetische vormgeving' zoals bij een ontwerp als een Strat toch het geval is, niet te patenteren.

Nu weet ik er het fijne niet van, helaas. Want (althans in de Benelux), kun je een model ook maar maximaal 25 jaar beschermen.
    ze hebben de kans gehad een trademark te claimen op de bodyshapes en hebben dat niet gedaan, patent vervalt inderdaad, een trademark alleen als je het niet meer gebruikt danwel niet meer verdedigd en dat laatste is wat fender heeft gedaan, daarom zijn er ook zoveel fender clonen, naast feit dat ze makkelijk te maken zijn. fender heeft eën paar jaar geleden alsnog geprobeerd haar body shapes te trademarken maar dit is mislukt. zij heeft in de vs wel een trademark op de headstock shapes die ze gebruiken
    Laatst gewijzigd door fred dons; 11 augustus 2010 om 08:35
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Ik moet even zeggen dat ik mijn aanvankelijke "beschermende" woorden voor S&B terug neem. Hij zet er dus wél Fender-decals op en ik dacht dus van niet.
    Hendriks, maak 'm het werk onmogelijk!!! Ook al heb je geen verstand van zaken en sterf je van de gebreken en de tekortkomingen, ik sta achter je !!!

Gr. C.
    Die gast heeft een enorme plaat voor zijn hoofd en kan alleen communiceren met krachttermen , dus verder met hem mailen zal weinig uithalen .
    Wat ik ermee bereikt heb is dat hij nu mischien geen mail meer vertrouwt. Gewoon in de gaten houden en mischien kunnen meer GNers hem eens een mailtje sturen , bv om een Fender te bestellen.

Senior Member

Standaard

Behalve het feit dat hij de uitspraak ik bouw fender gitaren(ipv modellen) gebruikt, kan elke mongool zien dat het hier om modellen naar bekend ontwerp gaat. Hij gebruikt geen fender decal. Dus met die advertentie is niet veel mis, behalve dan dat hij schijnbaar een botte boer is. Denk niet dat Leo of de importeur hier wakker van ligt.
    Can't have to many Tele's

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    Hij gebruikt geen fender decal. Dus met die advertentie is niet veel mis, behalve dan dat hij schijnbaar een botte boer is.
    Nu kan het aan mij liggen, maar op deze gitaar staat wel degelijk 'Fender'. En die foto komt uit zijn advertentie.
    Het liep niet met de meisjes dus leerde ik gitaar
    Een hele slechte keuze want die mythe is niet waar
    Stoomboot - Groupies

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Molenberghs Bekijk bericht
    Nu kan het aan mij liggen, maar op deze gitaar staat wel degelijk 'Fender'. En die foto komt uit zijn advertentie.
    Hoho, ik lees duidelijk 7ender, en da's heel wat anders!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten