Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 596 van 1797 EersteEerste ... 9649654658659459559659759860664669610961596 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.951 t/m 5.960 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Mwah, als ik voor één dagje rechter mocht zijn dan vond ik dat zo'n patent een keer is afgelopen. Daarnaast zijn de namen Stratocaster, Telecaster enz. haast zelfstandige naamwoorden geworden omdat ze er al zoooo lang zijn en dus ook als zodanig bekend zijn.

Maar ja, niemand heeft me nog voor deze post gevraagd...
    Maar ik wil jou wel eens willen horen als jij de rechten zou hebben op deze modellen en merknamen en iemand wilde die patenten en copyrights/trademarks (of hoe je het ook wilt noemen) opheffen....
    Bovendien, het feit dat een merk of typenaam tot een soortnaam wordt (Maggi..!!!) mag toch niet betekenen dat het allemaal dan ook maar public domain wordt, lijkt me.

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Mwah, als ik voor één dagje rechter mocht zijn dan vond ik dat zo'n patent een keer is afgelopen. Daarnaast zijn de namen Stratocaster, Telecaster enz. haast zelfstandige naamwoorden geworden omdat ze er al zoooo lang zijn en dus ook als zodanig bekend zijn.

Maar ja, niemand heeft me nog voor deze post gevraagd...
    Daar heb je gelijk in; een patent loopt sowieso na verloop van tijd vanzelf af. Een patent dient eigenlijk om de "uitvinder" van een bepaald concept te beschermen tegen namaak en hem een tijdelijk alleenrecht te geven op de productie, verkoop en dus ook winst van het concept. Dit recht wordt hem ter compensatie aangeboden voor zijn uitvinding, zijn research en developpement, etc.
    Maar dat loopt dus na een tijdje wel degelijk af. Nu weet ik niet of Fender eigenlijk wel een patent heeft op hun merknamen of gitaarvormen hoor. Ik weet dat Gibson er bijvoorbeeld wél eentje had op hun headstock, maar wat Fender betreft betwijfel ik het eigenlijk.

Maar dan nog; dit moet niet in het licht bekeken worden van een patent of het illegaal kopiëren en verkopen, maar wel in het licht van de bescherming van consumenten.
    Consumenten zouden door het plakken van "valse" decals, het kopieren van gitaren, etc. wel degelijk op het verkeerde been gezet kunnen worden en bedrogen uitkomen. En dan is de verkoper dus in principe wél aansprakelijk te stellen.

Senior Member

Standaard

Zo , ik ben maar gestopt met de correspondentie , word steeds feller en grimmiger , eerst wel leuk , nu begin ik mij wat te ergeren aan de dommigheid.

Senior Member

Standaard

Met patentrecht heeft dat weinig te maken, wel met merkenrecht. En dat is - naast dat het natuurlijk prettig is voor de houder van die rechten - ook een stukje bescherming van de klant, die er in redelijk emate vanuit mag gaan dat wanneer dat merkje op een product staat, ook het echte product betreft. Dat recht kan zich strekken tot in de productspecificaties, bijvoorbeeld de vorm van de kop van een gitaar. Maar goed, dan raken we wel heel erg off-topic.

@Hendriks: ik wordt nu toch wel erg nieusgierig naar de mailwisseling...
    Turn it up • Bring the noise

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht

@Hendriks: ik wordt nu toch wel erg nieusgierig naar de mailwisseling...
    Ik ook

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Maar ik wil jou wel eens willen horen als jij de rechten zou hebben op deze modellen en merknamen en iemand wilde die patenten en copyrights/trademarks (of hoe je het ook wilt noemen) opheffen....
    Bovendien, het feit dat een merk of typenaam tot een soortnaam wordt (Maggi..!!!) mag toch niet betekenen dat het allemaal dan ook maar public domain wordt, lijkt me.

Gr. C.
    Nee, natuurlijk zou ik dat niet willen opheffen, ze zijn alleen niet oneindig geldig. Zie hier een citaat van de 7ender site:

What can you tell me about the historical patent marketings that appear on some of your products?

Fender is proud to offer some of the most iconic musical instruments and amplifiers of the past 60 years. Some Fender products are intentional recreations or reissues of vintage guitars and amplifiers, and may therefore incorporate markings or text associated with original patents that have since expired. Specific examples of such models include patent numbers on the tremolo plates and decals of the Jaguar® and Jazzmaster® guitars, "Pat Pending" on some vintage Telecaster® guitar bridge plates, and "Design and Circuits Patented" language on the control panels of certain model amplifiers in Fender Vintage Modified, Vintage Reissue and Custom lines. Such markings are included only for the sake of historical accuracy, and are not intended to denote or imply live patents or ongoing patent protection.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ik ook
    Die ga ik niet posten , maar samengevat : ik heb veel gebreken en tekortkomingen en geen verstand van zaken en hij is een eerlijk vakman die het werken door types als mij onmogelijk word gemaakt .
    Mischien heeft hij wel gelijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Die ga ik niet posten , maar samengevat : ik heb veel gebreken en tekortkomingen en geen verstand van zaken en hij is een eerlijk vakman die het werken door types als mij onmogelijk word gemaakt .
    Mischien heeft hij wel gelijk
    Hij is dus wel lekker profi bezig zeg! Maar ja, ik denk niet dat iemand 1250 gaat betalen voor een Allparts tele-kopie...
    Je eigen 'Custom-shop' starten is slechts voor een enkeling weggelegd, zoals vd Haar.
    Ik denk dat Leo een keer glimlacht vanachter de wolken als hij een echte S&B ziet...

Senior Member

Standaard

er moet onderscheid gemaakt worden: een trademark (de naam, het logo, het concept) daarop bestaat volgens mij geen vervaldatum.

een patent op het ontwerp: erg moeilijk te beschermen, volgens mij heeft fender nog steeds een patent op de vorm van zijn headstocks (niet de body's), dat bovendien enkel voor de States zou gelden.

enfin, straks post fred dons hier mss de juiste uitleg, hij weet er het fijne van dacht ik

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Was getekend: Leo Fender ?

Wat een pathetische panneNkoek! Heeft ie het ook nog over zijn veertien bloedjes van kinderen gehad, wiens monden hij sinds zijn vrouw stierf aan de tering alleen moet zien te voeden?
    Laatst gewijzigd door BamBuFan1; 10 augustus 2010 om 15:46
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten