Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59

Threaded View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Geldzaken zijn de nummer een band-doodsoorzaak te noemen.
    (nummer twee zijn relaties in een band)

Ik zou niet met vuur spelen. De problemen die het doorgaans geeft zijn niet te overzien.
    Geldzaken algemeen, als in, de band gaat failliet etc? Of echt specifiek dat dingen uit de bandpot betaald worden maar dat niet iedereen het met de aankopen eens is? Vind het namelijk nogal een slecht onderbouwde uitspraak. Dat artikel over geld laat ook alleen maar zien dat de ellende alleen maar groter wordt op het moment dat er iemand uitstapt of ontslagen wordt. De ellende zelf is er dan allang, anders stapt degene er niet uit. Daarnaast, als je gemeenschappelijke spullen individueel gaat kopen, krijg je daar ook problemen mee. Waarom zou ik bijvoorbeeld voor €50 twee statieven kopen terwijl een ander bandlid voor €250 aan spullen uitgeeft? Als ik dan uit de band stap en zij besluiten instrumentaal verder te gaan, zit ik met 2 statieven die ik niet wil of kwijtraak.

Met mijn huidige band is het behoorlijk ieder-voor-zich, trouwens. De toetsenist heeft een half jaar terug voor €1400 aan spullen gekocht (stage piano, dubbele standaard en amp), de nieuwe bassist zit meer op marktplaats dan met een bas om zijn schouder, de drummer onderhoudt zijn drumset geheel zelf (ik hoor hem nog zo klagen over die €700 aan een nieuwe crash en nogwat), de oude bassist gaat binnenkort zijn eigen gitaar kopen, en ik was zonder deze band ook royaal meer dan €1000 rijker geweest.

Alleen de xylofoon is betaald uit een bandpot waar ik nooit aan meebetaald heb. Maar als ik me niet vergis zit er nog zo'n €250 in die bandpot, overgenomen van de band met de vorige gitarist. En aangezien ik ook overduidelijk investeer in goede spullen t.b.v. de band, is het voorzover ik weet geen probleem dat ik geen geld in de bandpot heb zitten.

En daarnaast is het dus zo dat mijn Les Paul toch al een goede 4 maanden logeert bij de andere gitarist, net als mijn oude ME-50 en Phase90. Gewoon lekker in bruikleen tot hij zijn eigen spullen voor elkaar heeft.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 30 juli 2010 om 01:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten