Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 96
    Senior Member

Standaard

Engl Savage 120. Zal misschien even zoeken worden om hem binnen je budget te vinden maar er komen nog welleens setjes voorbij op marktplaats inc cabinet.
    4 kanalen, alles van clean tot to much gain.
    De gitarist van dying fetus speelt als ik me niet vergis ook op de savage 120 dus dat lijkt me metal genoeg.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Conclusies die ik nu kan trekken:
    • Niet blind staren op de soort buizen
    • Liever eerst een goede top en later een goed cabinet
    • De Marshall Valvestate is niet goed te gebruiken als cabinet i.v.m. de open achterkant.

Maar nu heb ik nog niks gehoord over de JCM900 series? Zijn dit goede dingen (in jullie ervaring) voor (death) metal?

Het liefst ga ik voor de sound van Cannibal Corpse, dat vind ik wat vetter klinken dan bolt thrower. Graag zou ik een rectifier vinden voor het geld wat ik heb, maar ik denk dat ik dan nog erg lang kan wachten. Of de euro wordt in een keer zoveel meer waard dan de dollar dat ik hem kan importeren vanuit de USA.
    Importeren is los van de extra kosten ook niet handig aangezien je een omvormer nodig zal hebben.

Ik ken de JCM 900 niet goed genoeg maar heb het idee dat deze niet de hoeveelheid gain (of saturatie van de gain) heeft voor wat jij er mee wil.
    Trey van Morbid Angel gooit er een ProCo Rat voor (onder andere) en dat klinkt wel okee, maar ik heb bands live gezien met een boss metal zone voor een 900 en dat was echt drie keer niks.

Ik zou eens rondkijken of een muziekzaak bij je in de buurt misschien wat occasions hebben staan, zodat je eens kunt testen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Ik zou een jcm900 niet aanraden voor het wat brutere gitaargeweld. Het is in mijn ogen (en vooral oren natuurlijk) allemaal veel te schel. Wat hier al een paar keer is geopperd: een 2e hands Engl (fireball) zou toch zeker binnen je budget moeten liggen.

Standaard

wat dacht je van een marshall kerry king signature head?
    daar zitten KT88 tubes in.
    je kan anders misschien een 2dehands marshall head zoeken en daar kt88 insteken.
    dan kom je toch dichter bij die usaklank die je wilt(denk ik)
    ik zou een 2dehands jcm 800 of 2000 scoren als ik jou was(zijn belachelijk goedkoop 2dehands)
    en ik weet niet of dit ook helpt maar als je nu een mxr 10band EQ pedaal ervoor hangt?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Ik ken de JCM 900 niet goed genoeg maar heb het idee dat deze niet de hoeveelheid gain (of saturatie van de gain) heeft voor wat jij er mee wil.
    Trey van Morbid Angel gooit er een ProCo Rat voor (onder andere) en dat klinkt wel okee, maar ik heb bands live gezien met een boss metal zone voor een 900 en dat was echt drie keer niks.
    Maar Morbid Angel klinkt wel enorm vettig, live. En ik ken weinig bands die goed klinken met een Metalzone, buiten Crowbar dan. Misschien dat er met de juiste pedaaltjes wel iets goed te halen is uit die JCM900? 't Is niet dat je voor death metal de waanzinnigste tooncombinaties nodig hebt he.

Maar aan de andere kant denk ik dan weer: waarom een Marshall kopen als je een Amerikaans geluid wil? Misschien eens kijken naar de Peavey XXX? Soulfly, Exodus en ik dacht ook Dying Fetus spelen erop. Ze zijn veel goedkoper dan de Rectifiers maar hebben een vergelijkbaar karakter.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Standaard

als je toch de rectosound wilt check dan maar is de fame bulldozer in de musicstore!
    er staat hier ook ergens een review over de bulldozer en die was heel positief en klonk bijna hetzelfde als de mesa.
    alleen ze hebben de gril vanvoor verneukt dit jaar
    misschien kan je de gril vanvoor wisselen met de achterste
    http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/...GIT0010095-000

Features:
    100 Watts
    2 channels
    channel switch
    Independent Gain, Treble, Mid, Bass, Presence and Master Controls per Channel
    Hi Gain Mode in Clean-Kanal (not Footswitchable)
    Footswitchable Effects Loop, level controls for Send & Return
    adjustable Slave Out
    Hi Gain Mode for Clean-Kanal, Switch Clean/High Gain (additional Crunch channel)
    Channel Style Switch: All Modern & All Vintage
    complemented with Electro Harmonix tubes
    1 12AT7, 4 12AX7 preamp tubes
    4 EL34 power tubes
    Rectifier Switch: Hard: solid state Rectifier, Soft: 2 Rectifier tubes, 5U4GB
    Speaker Outs: 1 x 16, 2 x 8, 2 x 4 Ohms
    Weight: 19 Kg

Senior Member

Standaard

Voor 100 euro meer kan je tegenwoordig echte recto 2dehands vinden
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Standaard

recto komt er toch ooit eens bij hoor
    maar eerst een andere cab!
    als ik men marshall cab nu eens verkocht kreeg kan ik een orange 2x12" kopen met V30

Senior Member

Standaard

Ik weet toevallig dat Pat 'o Brien van Cannibal Corpse speelt met een Mesa Triple Rectifier met een (ja echt waar) Boss Metal Zone ervoor. Dat is zijn hele rig.

Ik heb gezocht naar rectifiers maar die liggen echt net buiten de mogelijkheden.

Ik heb wel vaker JCM2000 series voor een wat lagere prijs gezien (lees: tussen de 600 en 800 euro). Wat is het verschil tussen de JCM800 en JCM2000 serie?

Een ENGL zit inderdaad ook in het straatje wat waarschijnlijk bij mijn muziekstijl past. Maar ook daarbij speelt de prijs een grote rol. ENGL's die de laatste tijd op MP staan zijn nogal prijzig, ver boven mijn budget.

Kort de tussenstand welke ik zou moeten proberen:
    • Marshall JCM800
    • Marshall JCM2000
    • ENGL Savage 120
    • Marshall JCM900
    • Fame Bulldozer (wellicht)
    • Een goede peavey (daar hoor ik toch vaker goede verhalen over)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht

Ik zou eens rondkijken of een muziekzaak bij je in de buurt misschien wat occasions hebben staan, zodat je eens kunt testen.

Dat zou ik graag doen, maar er is in de buurt geen winkel met dusdanige occasions. In Tilburg zelf ken ik 2 gitaarzaken die beide geen goede amps verkopen. Dat zijn de Radiobeurs in hartje Tilburg (die max. een Orange Tiny Terror hebben) en Muziekcentrum Tilburg (die volgens mij geeneens buizenamps hebben staan).

Zijn er in de buurt (van Tilburg) nog bekende/goede gitaarzaken?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten