Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 77

Hybrid View

Senior Member

Standaard

hey allemaal,,

bedankt voor de reacties,
    maar mijn vader heeft het ding gekocht bij iemand waarbij hij de doos nieuw, goedkoop kon krijgen,
    dus ik heb zitten uitproberen op mijn oude Roland Cube-Go en het klinkt geweldig

En het pedaaltje kan via een kabel meteen naar een ingang van mijn mengpaneel, en om zo op te nemen, echt GEWELDIG!!

nu nog wachten op 5 augustus
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Dan is het misschien het overwegen waard om helemaal geen nieuwe amp te kopen. Repeteren op de roland, eventueel optreden met de blackstar direct naar de PA.

Senior Member

Standaard

Die Roland komt uit de jaren 80 ofzo...
    er zit helemaal geen goede speaker in, en het versterkertje is erg vies en ziet er niet uit op het podium.
    Dus de versterker komt sowisow
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Dan is het misschien het overwegen waard om helemaal geen nieuwe amp te kopen. Repeteren op de roland, eventueel optreden met de blackstar direct naar de PA.
    Dat advies zie ik volgens mij altijd voorbij komen van mensen die dat zelf nog nooit zo geprobeerd hebben. De HT Dual is aanmerkelijk beter goed klinkend te krijgen als overdrive pedaal dan als direct pedaal. Moeizame clean headroom, groot verschil tussen volumes clean en lead en het klankverschil tussen die twee kanalen wordt benadrukt.
    Als drivepedaal kun je het cleane kanaal gewoon op crunch zetten en dan werkt het allemaal een stuk makkelijker. Die twee zijn veel beter op elkaar afgestemd.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Het was een suggestie om te proberen, geen advies. Zie de woorden 'misschien het overwegen waard'.

Want ik heb het weleens geprobeerd om de Blackstar HT-Drive via een USB-interface naar de PC te sturen, voor clean geluid, en dat klonk niet lekker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat advies zie ik volgens mij altijd voorbij komen van mensen die dat zelf nog nooit zo geprobeerd hebben. De HT Dual is aanmerkelijk beter goed klinkend te krijgen als overdrive pedaal dan als direct pedaal. Moeizame clean headroom, groot verschil tussen volumes clean en lead en het klankverschil tussen die twee kanalen wordt benadrukt.
    Als drivepedaal kun je het cleane kanaal gewoon op crunch zetten en dan werkt het allemaal een stuk makkelijker. Die twee zijn veel beter op elkaar afgestemd.

Nou, ik ben het hier niet helemaal mee eens en ik vraag me dan ook oprecht af hoeveel tijd jij met de HT-dual op een PA (een goede PA wel te verstaan) of andere direct ingeplugde manier hebt doorgebracht. Ik een paar honderd uur ondertussen. Dat ding kan echt héél goed klinken, neem je tijd ervoor en je steekt een hoop versterkers naar de kroon. Qua clean headroom heb je met kanaal 1 op clean wel gelijk, maar het is een kwestie van dat kanaal op crunch zetten en clean af te regelen met de volumeknop van je gitaar...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Moderator

Music

Dat we het er niet over eens zijn oké, maar dat je twijfelt aan hoeveel tijd ik erin heb zitten? Marc toch Ik denk een optreden of vijftig of zo? Ik kan van mezelf zeggen dat ik vrij snel iets in kan regelen, ook als het iets gecompliceerder is. Zeker de eerste twee keer heb ik er ruim de tijd voor genomen; bleef ik na de aanvankelijke soundcheck over mijn Ultimate Ears tweeweg in-ear de klank bepalen en testen terwijl de PA uit stond. Een eerlijker geluid kun je niet hebben.
    Clean headroom: net te weinig. Terugdraaien met volume op gitaar kan natuurlijk, mar dan nog zat ik constant licht te crunchen. Nou heeft mijn gitaar ook wel vrij veel harmonischen, maar belachelijk veel output heeft -ie niet met zijn setje TV Jones. Grootste probleem vond ik dat onafhankelijk van de ISF, de treble volledig open moest om normaal helder te kunnen klinken. Ook dat gaat weer ten koste van de clean headroom.
    Het is een hartstikke toffe tweekanaals overdrive om vóór een amp te zetten óf als je direct wil maar niet clean hoeft. Voor het volledige gebruik zoals het wordt voorgesteld: gevalletje net niet.

Overigens, de Tech21 SansAmp die ik daarvoor gebruikte had daar ook last van. Prima in te stellen als direct-naar-PA basis scheur sound, maar voor clean schiet het eigenlijk net te kort.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat we het er niet over eens zijn oké, maar dat je twijfelt aan hoeveel tijd ik erin heb zitten? Marc toch Ik denk een optreden of vijftig of zo? Ik kan van mezelf zeggen dat ik vrij snel iets in kan regelen, ook als het iets gecompliceerder is. Zeker de eerste twee keer heb ik er ruim de tijd voor genomen; bleef ik na de aanvankelijke soundcheck over mijn Ultimate Ears tweeweg in-ear de klank bepalen en testen terwijl de PA uit stond. Een eerlijker geluid kun je niet hebben.
    Clean headroom: net te weinig. Terugdraaien met volume op gitaar kan natuurlijk, mar dan nog zat ik constant licht te crunchen. Nou heeft mijn gitaar ook wel vrij veel harmonischen, maar belachelijk veel output heeft -ie niet met zijn setje TV Jones. Grootste probleem vond ik dat onafhankelijk van de ISF, de treble volledig open moest om normaal helder te kunnen klinken. Ook dat gaat weer ten koste van de clean headroom.
    Het is een hartstikke toffe tweekanaals overdrive om vóór een amp te zetten óf als je direct wil maar niet clean hoeft. Voor het volledige gebruik zoals het wordt voorgesteld: gevalletje net niet.

Overigens, de Tech21 SansAmp die ik daarvoor gebruikte had daar ook last van. Prima in te stellen als direct-naar-PA basis scheur sound, maar voor clean schiet het eigenlijk net te kort.

Ah okay, je hebt er zelf eentje? Dat wist ik helemaal niet....dam'n, denk je iemand te kennen.......
    Ik denk overigens niet dat je het kanaal op clean moet zetten en dan wonderen mag verwachten, het is een overdrive....en een goeie ook.
    Voor een dergelijk setup is een Koch Pedaltone overigens een betere, maar ook grotere en duurdere keuze, maar die sound ken je al. Voordeel van de Koch is dat je er prima drives kunt voorzetten, en dat is een ding waar ik de Blackstar dus niet zo goed in vind....

nogmaals.....denk je iemand te kennen......heeft ie er eentje. je had wel eens mogen bellen dat je er ook eentje hebt....
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Moderator

Music

Ik heb er destijds geen topic aan gewijd, had geen tijd en zin in een review. Maar volgende keer bel ik even
    Ik heb hem de afgelopen periode eind 2008-2010 gebruikt voor Electric Co toen we in-ear konden spelen. Toen had een amp geen voordeel meer. Laatste drie gigs had de geluidsman niet meer de beschikking over in-ear sets en had ik de AC15 inmiddels in bezit, dus toen heb ik de Dual gewoon als drive gebruikt en dat beviel een stuk beter. Met Electric Co doen we nog een afscheidsconcertje en dan is 't mooi geweest. Dan verdwijnt de kleine pedalen setup en dus ook de HT Dual van het toneel. Of nou ja, ik denk dat ik het wel houd voor ultrakleine podia of een invalsessie of whatever, je weet nooit hoe dat gaat in de toekomst.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten