Heb geen load, enkel een speaker. Maar heb ook geen buren
Wat wordt dan gebruikt als ingangssignaal, een sinusgenerator opzetten ofzo? en waar bevinden de koppel caps zich juist?
Na de fasedraaier. Met het elektrisch schema erbij zijn die makkelijk te vinden, naast die 'ruitjes' van de fasedraaier denk ik. Wel de moeite om die op te zoeken, kun je evt een ppimv erop zetten.
ok. Krijg de scoop moeilijk ingesteld.. morgen nog eens proberen. Heb al een uur zitten zoeken, kreeg geen signaal erop, bleek de probe defect. Nu buigt het beeld teveel af, krijg het niet deftig op het scherm. Ook al 'n oud beestje.. hopelijk krijg ik er nog wat uit.
Wat is het voordeel dan van een ppimv t.o.v. de 'gewone' mastervolume?
PS: net even de 'plate dissipation' berekend. Kom op 25W voor de 2 el84's, dus 12,5 elk. Is dat teveel?
Laatst gewijzigd door driesp; 25 juli 2010 om 01:38
Oversturing van de eindbuizen zelf schijnt niet zo mooi te klinken. Als de uitgangsspanning van de fasedraaier te hoog wordt kun je deze verlagen met een ppimv.
Hmm, dat klinkt interessant. Maar welke functie heeft m'n reeds geinstalleerde mastervolume dan bij deze amp? Als die mv compleet open staat, moet het volume maar een heel heel klein beetje open voor datie al over stuurt, als het volume dan op 4 gezet wordt, komt het al gouw een zooitje.
dit is het schema;
Ceriatone 18W tmb
Hee, apart schema, had 'm een beetje anders in m'n hoofd. De mv (gain) werkt alleen op het tmb kanaal, ik denk dat je hier een sweet spot moet vinden (tonestackvervorming en fasedraaiervervorming).
Hoe klinkt het normal kanaal? Daar kun je alleen de fasedraaier (en vervolgens de eindbuizen) mee oversturen. Misschien is een ppimv hier een beetje overdreven, je zou het kunnen proberen![]()
Voor de afwerking misschien nog een ideetje:
Ultimate-Guitar forums
Is maar een idee he![]()
Favorieten/bladwijzers