Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 96

Standaard

Als het clean niet super clean hoeft te zijn dan is de 5150/6505 zeker een goede optie, ik heb jaren met plezier op een 5150 gespeeld in het genre dat je noemt.
    De genoemde Mesa's zijn doorgaans wat duurder (tip van marter van de IIC+ is ietwat duur )

Moeilijk in te stellen hoeft geen argument te zijn om een amp niet te kopen, als je hem eenmaal kent en je kunt er een goed geluid uithalen dan is het toch goed? Wellicht is het wel handig om wat voorkennis op te doen als je een tripje naar Keulen gaat plannen.

Welke amp/cab heb je nu overigens?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

De Rectifiers zijn niet zo heel erg moeilijk in te stellen als je de trucs kent / de handleiding leest. Gewoon niet te veel bas geven (max. 12 uur), niet midscoopen en de presence onder 9 uur houden, en het zit gebeiteld. Ik zou een Recto aanraden, maar ik ben dan ook een fanboy.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Standaard

een triple recto is mijn droom, alleen ik kan hem niet kopen.
    wel als ik men marshall jcm2000 top verkoop maar ik vind de 2dehands prijs van een jcm2000 so belachelijk laag dat ik hem niet wegdoe voor dat geld!
    + ik ben heel erg tevreden over men marshall
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member

Standaard

Ik hoor een hele hoop verschillende dingen, daar ben ik blij mee; alvast bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad wel duidelijk als ik aangeef in wat voor een prijsbereik er gedacht moet worden. Na het benodigde vakantiewerk hoop ik uit te komen op ongeveer €1100,- (onder voorbehoud) voor de totale set. Wat dan top+kabinet zou betekenen.

Ik heb even verder gekeken, en heb gezien dat de Peavey 6505+ 112 combo een soort van mic-output heeft, zodat je deze gelijk in een speaker kan proppen. Dit bied het voordeel dat ik dan niet veel watt aan vermogen van de amp nodig heb (dempt deels de kosten) en toch een hele ruimte vol kan spelen.

Bewerking:
    Ik heb nu een Marshall Valvestate 8280 Bi-Chorus 200. Klinkt goed met een Boss Metalcore ervoor, maar de overdrive is alleen leuk als je met PAF's speelt en in standaard E. Beide niet mijn ding. Daarnaast zijn de speakers wel heel goed; deze amp zou ik eventueel kunnen gebruiken als soort van 'kabinet' voor de top neem ik aan?

Na het genoemde prijsbereik: welke amps zijn dan nog te proberen (eventueel 2e hands?)?
    Laatst gewijzigd door Rens van Herpt; 26 juli 2010 om 00:01 Reden: Omdat teruglezen zo moeilijk is.

Senior Member

Standaard

Probeer ook eens te kijken naar een mesa boogie .50cal+(een mark serie on a budget) die zijn vaak voor zo'n 600 euro te vinden. Nadeel van de .50cal+ is dat hij zich slecht op metal en op clean laat instellen door de gedeelde gain pot. Het is of keiharde scheur of een mooie clean, maar als je alleen metal speelt dan maakt dat niet uit. Verder ook het proberen waard: de mesa boogie DC series en dan voornamelijk een DC-5 en DC-10. Erg goed in te stellen door zijn 2 aparte kanalen wat betekend dat je een keiharde scheur met een mooie clean kan combineren. Als je budget wat kan opgerekt kan worden of je hebt geluk dan kan je nog voor een mooie prijs een mesa mark III op de kop tikken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Misschien een handige vraag voor de topicstarter:

Wat voor metal wil je ermee gaan spelen? En: wat is je budget? Ook: heb je al een cabinet (edit: zie net van niet)? De meeste van genoemde amps zijn namelijk tops en daaraan heb je niet zoveel aan zonder speakercabinet, dus dan zal je die ook nog moeten kopen. Die Valvestate gaat in ieder geval niet voldoen als cab.
    Het bovengenoemde is vrij belangrijk voor je keuzemogelijkheden.....
    Ik ben benieuwd!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    Ik heb even verder gekeken, en heb gezien dat de Peavey 6505+ 112 combo een soort van mic-output heeft, zodat je deze gelijk in een speaker kan proppen. Dit bied het voordeel dat ik dan niet veel watt aan vermogen van de amp nodig heb (dempt deels de kosten) en toch een hele ruimte vol kan spelen.
    Met een gewone mic setup hoeft je amp live ook echt niet voluit hoor, ik heb de master op mijn versterker live nooit boven de 2 staan. Maar als je zoiets wil zou je ook naar de red box van Hughes and Kettner kunnen kijken.

De Marshall kan prima als externe speaker fungeren (afhankelijk van de impedantie) maar deze is natuurlijk wel open back dus zal niet veel druk geven, dan ben je beter af met een losse 2x12/4x12 .
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Misschien een handige vraag voor de topicstarter:

Wat voor metal wil je ermee gaan spelen? En: wat is je budget? Ook: heb je al een cabinet (edit: zie net van niet)? De meeste van genoemde amps zijn namelijk tops en daaraan heb je niet zoveel aan zonder speakercabinet, dus dan zal je die ook nog moeten kopen. Die Valvestate gaat in ieder geval niet voldoen als cab.
    Het bovengenoemde is vrij belangrijk voor je keuzemogelijkheden.....
    Ik ben benieuwd!
    De metal die ik ermee wil gaan spelen is vooral death metal. Hij wordt de main amp in mijn band dan. Ik ben dus ook nog niet in het bezit van een cabinet. Het liefst maar een 2x12, aangezien hij dan ook op slaapkamerniveau zou moeten fungeren.

Mijn totale budget kan ongeveer opgerekt worden tot €1100,-. Maar dan heb ik wel wat geluk nodig met bijvoorbeeld vakantiewerk en de opbrengst van 2 gitaren die te koop staan.

Ik las wat over Mesa's, ik dacht dat die eigenlijk altijd wel erg duur waren, maar dat hoeft dus niet zo te zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rens van Herpt Bekijk bericht
    De metal die ik ermee wil gaan spelen is vooral death metal. Hij wordt de main amp in mijn band dan. Ik ben dus ook nog niet in het bezit van een cabinet. Het liefst maar een 2x12, aangezien hij dan ook op slaapkamerniveau zou moeten fungeren.

Mijn totale budget kan ongeveer opgerekt worden tot €1100,-. Maar dan heb ik wel wat geluk nodig met bijvoorbeeld vakantiewerk en de opbrengst van 2 gitaren die te koop staan.

Ik las wat over Mesa's, ik dacht dat die eigenlijk altijd wel erg duur waren, maar dat hoeft dus niet zo te zijn?
    ENGL Fireball met een ENGL PRO 212 cabinet. Zijn nieuw iets duurder dan 1100 euro maar 2ehands dus makkelijk voor die prijs te vinden. En daar haal je echt wel een goede death metal sound uit. Moet de ENGL-sound je wel liggen want het is redelijk herkenbaar en anders.

Senior Member

Standaard

Meeste mensen kennen mesa alleen maar van de mark en de rectifier series en dat zijn gewoon dure amps. Als de sound van een mesa je ligt dan kan ik je zeker aanraden om eens marktplaats af te zoeken. Houd er rekening mee dat mesa's vaak erg berucht zijn om het feit dat je eindeloos blijft draaien om je sound precies goed te krijgen, maar als je hem eenmaal hebt dan kom je spontaan klaar elke keer dat je speelt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten