Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 88 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 873
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    maar hoezo denk je dat ie in de range van een invader zit? (just curious; als je zegt waarom je dat denkt, vertel ik je straks waarom 't absoluut niet zo is )
    Ik weet dat het aantal KOhm niets zegt over de output, maar wel een indicatie kan zijn. Het enige echte verschil is dan de gebruikte magneet, maar dat zegt jou meer dan mij. Het gebruikte draad staat er niet bij.

http://www.seymourduncan.com/comparetones

Invader

Category: Seymour Duncan Humbuckers & Trembuckers
    Model: SH-8
    Magnet: Ceramic Bar
    Cable: Four Con.
    EQ: T: 4 / M:8 / B:7
    DC Resistance: Neck: 7.2 k
    Bridge: 16.8 k
    Resonant Peak: Neck: 8 KHz
    Bridge: 5 KHz

Alternative 8

Category: Seymour Duncan Humbuckers & Trembuckers
    Model: SH-15
    Magnet: Alnico VIII Bar
    Cable: Four Con.
    EQ: T: 9 / M:8 / B:7
    DC Resistance: N/A: k
    Bridge: 17.68 k
    Resonant Peak: N/A: KHz
    Bridge: 4.46 KHz

Senior Member

Standaard

Kan iemand (Orph ? ) volgende uitspraak van Bill Lawrence uitleggen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilde-Gate
    According to Bill, most players prefer soft core pickups for bridge and hard core pickups for the neck.
    Wat wordt er bedoeld met harde kern en zachte kern ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Harald, je hebt helemaal gelijk: een dc waarde is geen indicatie voor output, tenzij je weet welke draad erin zit.

bij de invader weet ik dat; tis een 44 awg. Hij heeft spoelen van de JB, maar met DRIE ceramische magneten, en dikke polepieces. Tis een lomp output bakbeest. beetje als een dragracer.

de alternative 8 heeft 'geheim' draad. niemand die 't weet, maar we vermoeden 45 awg. qua draad lijkt ie dus wat 'hotter', maar dat is ie uiteindelijk niet. Omdat ie iets meer draad op de spoel heeft dan een invader, levert 'm dat ook een andere tone op. iets 'milder' in het hoog, meer push in het mid en meer drukken in het laag, versus pompend in het laag.

je ziet ook aan de EQ dat het een heel ander beestje is. De invader is niet clean te krijgen, wat je er ook mee doet. de alternative8 wel. de alt8 is een geweldig element voor rock, classic rock, metal, zelfs bepaalde smaken blues. hij wordt aangeraden voor mensen die een wat warmere, vintage gevoicede JB zoeken (of mensen die een kille gitaar willen opwarmen qua tone).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht

geen idee kan van alles betekenen. ik denk dat je het kunt vertalen naar ceramische magneet in de brug, alnico in de hals. (verschillende manieren van fabricage, en dus verschil in hardheid, het een brokkelt, het ander breekt, hard vs zacht, denk ik).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht

Ik denk dat hiernaar wordt verwezen:

"Coils without a core are called air coils. Perfectly wound coils are virtually free of eddy currents, and the effective resistance is about the same as the Dc resistance. However, a piece of metal in the vicinity of a coil, like a pickup cover, as well as a minute short in a coil, will cause eddy currents. Nickel silver or stainless steel will cause lesser eddy currents than copper, brass, soft iron or aluminum. Eddy currents interfere with the induced current in a pickup and alter its performance."

Dit is uit de 'introduction' en lijkt vooral over kapjes te gaan. Hij zal zich er elders vast uitgebreider over uitlaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat hetzelfde verhaal opgaat voor kernmaterialen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    je ziet ook aan de EQ dat het een heel ander beestje is. De invader is niet clean te krijgen, wat je er ook mee doet. de alternative8 wel. de alt8 is een geweldig element voor rock, classic rock, metal, zelfs bepaalde smaken blues. hij wordt aangeraden voor mensen die een wat warmere, vintage gevoicede JB zoeken (of mensen die een kille gitaar willen opwarmen qua tone).
    Klinkt goed, maar is die treble 9 icm mijn maple RD niet een beetje too much?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Klinkt goed, maar is die treble 9 icm mijn maple RD niet een beetje too much?
    nee, want 't mid en laag is 7 en 8, respectievelijk.

maple is heus niet zo schel als dat veel mensen denken. sterker nog, het heeft een strakker laag en drukkender mid en zingender hoog dan mahonie! de nadruk ligt alleen bij esdoorn wat meer op het midhoog en hoog.

wat je natuurlijk ook kan doen, is de duncan custom. die is goedkoper dan de alt8, wat meer 'standaard', dus daar kom je makkelijker vanaf als je 'm niks vindt (je kan me altijd PM-en als je van je duncan af wilt!). die was wat warmer, romiger, vettiger dan de alt8, dan zit je gegarandeerd gebakken. daarmee kom je met die maple gitaar heel dicht bij je LP waar de dirty fingers inzit. vind je dat nog steeds niks, dan pak je een alnico5 magneet, en probeer je dat. is dat niks, pak je een alnico8 magneet. is dat niks, dan PM je mij, en gaan we samen verder denken over pickups een magneetje kost 5 euro, en het verwisselen is 5 minuten werk.

ik weet het, je hebt liever een pickup direct uit de winkel die t gelijk doet, maar soms moet je goochelen met magneten en spoelen, omdat de bewuste gitaar soms gewoon niet matcht met de bestaande pickups. Ik heb het gemerkt. Ik ging heus niet voor m'n lol hybrids bouwen :P zeker niet de eerste (paar) keer. later werd het 'noodzaak', om zo kapotte pickups (1 spoel die defect was, bijvoorbeeld) een nieuw leven te geven, of om andere parts op te maken. soms word dat een geweldig succes, soms een complete mislukking.

Senior Member

Standaard

Moet ik voor m'n Gibsons de humbucker (SH-5) hebben of kan de trembucker (TB-5) ook? (trembucker = F-spaced?)

Senior Member

Standaard

Gibson is gewoon humbucker.
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

Senior Member

Standaard

Heb net potmeters en een condensator erbij geinstaleerd. (ik had de superdistortion eerst gewoon zo, zonder potmeters ed, omdat ik die nog niet had) maar het lijkt wel of hij nu veel minder klinkt. Minder dynamisch en wat minder hoog volgens mij. Die balans die ik zo mooi vond is wat weg, kan dit door de condensator komen? is een 0.022 zoals op de dimarzio site word aangeraden. (de code is 223, klopt toch?). Wat doet een condensator precies? Volgens mij heb ik gelezen dat die het hoog wat regelt of niet?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten