Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 24 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 238
    Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Maarehh wat doet die kleuter playboy op de achtergrond, haal je daar je inspiratie uit?
    Is een boekje van Nijntje van mijn zoontje. Wel heel grappig. Hij vind Nijntje vet! maar dit boekje schijt hij op. In dit boekje zijn het geen tekeningen van Nijntje maar een soort foto's van een soort kleiachtige figuren, te realistisch (Buurman&Buurman-achtig, voor de dertigers onder ons).

Wat betreft het chassis, dat moet gaan lukken, heeft ook prima afmetingen en is 5.5 cm hoog, dus werkruimte genoeg. Hoop dat het te b oren is.

pandjesbaas

Standaard

Die braadslee! Geweldig & origineel idee!!!
    Succes met boren...

Senior Member

Standaard

Deze Kustom Defender 5H is misschien voor 95 euro een makkelijkere basis voor een klein buizen ampje?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Succes met boren...
    We gaan het gewoon heel voorzichtig proberen. Misschien met de kolomboor als die overal een beetje bij kan en anders uit de losse hand. Het voordeel is dat ik geen haast heb. Dat het lastig zal worden ben ik wel bang voor want het is ook nog eens best dik materiaal. Met de juiste houten behuizinng eromheen die de handgrepen afdekt moet het wel een heel strak geheel kunnen worden denk ik.

Misschien dat ik nog wel een identieke, maar kleinere braadslede haal voor een mini projectje met mijn kleinste OT en PT en 1 12ax7 en 1 EL84 ofzo. Aan/uitknopvol. Potmetertje ingang en uitgangs jack en klaar........

Standaard

Heb vorig jaar deze aangeschaft. Kostte me een vermogen (25 euro ofzo) maar zeer bruikbaar. Je kunt er hele nette buisvoetgaten mee maken.

Uploaded with ImageShack.us
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Banned

Standaard

Tommus42. Werkt dat een beetje met rvs?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Tommus42. Werkt dat een beetje met rvs?
    Heb ze ook maar ben er niet over te spreken. Je moet ze regelmatig slijpen en dan gebruik ik ze nog wel voor pisbakkenstaal .

Tommus andere ervaring?

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Moet bekennen dat ik alleen nog maar een slordig gat heb bijgewerkt, was wel dik degelijk staal. Deze is nog vlijmscherp, wel een beetje olie toevoegen en met weinig toeren boren.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Banned

Standaard

Goed nieuws:

Dat staal van Ikea is werkelijk van een dramatisch zachte kwaliteit. Heb mijn 5 mm boortje even goed geslepen en binnen 5 a 6 seconden is ie door het plaatmateriaal. Had geen zaag bij de hand dus ik heb zelfs het gat waar de PT doorheen komt te hangen helemaal gemaakt door gaatje naast gaatje een perforatierand te boren. Tocj lijkt het "chassis" wel zo stevig dat ie waarschijnlijk niet door zal gaan hangen door het gewicht van de PT.

PT en OT komen in een van de hoeken, zo ver mogelijk weg van de voorversterkerbuis.

Banned

Standaard

Omdat ik ook wil weten waarom je iets doet (de theorie erachter) wil ik ff wat checken bij de techneuten. Wat ik heb kunnen vinden op het internet, her en der, verward me af en toe, aangezien alles vaak in het engels is en vaak ook redelijk onbegrijpelijk voor iemand met weinig kennis van zake.

Een buis (ECC83/12AX7) is een zooi onderdelen in een glazen behuizing. Pin 4 en 5 zijn van de gloeidraden en daar staat wisselspanning op (6.3V). Pin 9 hangt aan de massa zodat er bij beide gloeidraden stroom kan gaan lopen. Hierdoor worden de gloeidraden warm, wat ervoor zorgt dat er electronen van kathode (pin 3) naar anode (pin 1) kunnen stromen.

Stel er is een hoogspanning van 300V en aan de anode hangt een anodeweerstand van 100k (het gebruikelijke sommetje dat overal te vinden is) dan kan je een loadline trekken. In die loadline zie je dat -1.5V curve op de loadline uitkomt op Ia ongeveer 1mA.

Nu wordt het pas echt verwarrend (ik zie overal in de voorbeelden een kathodeweerstand van 1k5 (1500Ohm)).

Volgens mij is die weerstand uitgezocht/gerekent om voor -1.5 te zorgen:

R=V:I 1.5V : 0.001A =1k5.

Maar WTF is negatieve roosterspanning, wat is die -1.5V? Ik snap dat er 220V wisselspanning bestaat. Ik snap ook dat het gelijk te richten is met een EZ80, EZ81 of een zooitje diodes.

0V snap ik ook nog wel.

Maar -1.5V? (MIN 1.5V) Hoe kan je nou minder dan 0 hebben?

Sommigen onder jullie zullen de broek wel bevuilen van het lachen, maar ik kan het echt niet vinden.

Kan iemand me kort op weg helpen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten