Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 112
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    dit stuk maakt mij wel nieuwsgierig, erg benieuwd naar t geluid namelijk. (grappig gitaargeluid ken ik niet) hoewel 12 snarig electrisch met wahwah pedaal en een slide.. maardan toch

haha agja de achterkant van de gitaar kan je ook als schoolbord gebruiken om nummers uit te schrijven.

ik geloof best, van dat partijtje voetbal
    Tja het geluid is een beetje moeilijk te omschrijven, hij klinkt niet zoals je next door Gibson, tikkeltje klinisch, door de electronika.

De mijne is geen bruller zoals een LP, als je hem boost is die boost wel duidelijk in één keer aanwezig, oppassen met optredens.
    Want het risico is daar dat als je de booster aanzet, je de andere gitarist wegboost

Voor metall is die wel geschikt denk ik, maar ik moet hem nog testen met een distortion.
    Ik heb ook al snode gedachten hoe die klinkt, met booster icm met mijn Shin-ei Fuzz-Wah
    De mijne heeft nog een extra gimmick die achteraf door iemand is ingebouwd, een tweede schakelaartje, als je die omzet gaat die opeens heel hard

geinige is wel dat de man waarvan ik hem heb overgenomen, nog een exemplaar heeft, dezelfde als van Harold...
    Laatst gewijzigd door geert1976; 19 juli 2010 om 14:06

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Tja het geluid is een beetje moeilijk te omschrijven, hij klinkt niet zoals je next door Gibson, tikkeltje klinisch, door de electronika.

De mijne is geen bruller zoals een LP, als je hem boost is die boost wel duidelijk in één keer aanwezig, oppassen met optredens.
    Want het risico is daar dat als je de booster aanzet, je de andere gitarist wegboost

Voor metall is die wel geschikt denk ik, maar ik moet hem nog testen met een distortion.
    Ik heb ook al snode gedachten hoe die klinkt, met booster icm met mijn Shin-ei Fuzz-Wah
    De mijne heeft nog een extra gimmick die achteraf door iemand is ingebouwd, een tweede schakelaartje, als je die omzet gaat die opeens heel hard

geinige is wel dat de man waarvan ik hem heb overgenomen, nog een exemplaar hebben, dezelfde als van Harold...
    ik denk dat je best deze gitaar in verband zou kunnen brengen met metal

volumeschakelaar ofzoiets? lekker on-gedoseerd/ ongenuanceerd overschakelen naar oorverdovend volume.. klinkt mij wel leuk

welke pups zitten er eigenlijk in?

Harold is incognito je weet toch!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik denk dat je best deze gitaar in verband zou kunnen brengen met metal

volumeschakelaar ofzoiets? lekker on-gedoseerd/ ongenuanceerd overschakelen naar oorverdovend volume.. klinkt mij wel leuk

welke pups zitten er eigenlijk in?

Harold is incognito je weet toch!
    Geen idee welke pups erin zitten, ik ben wel benieuwd hoor, effe afwachten of Harold zich meldt en verteld welke hij erin heeft zitten, dan zal ik ook kijken welke ik heb, leuke vergelijking lijkt me

Senior Member

Standaard

Geen idee welke pups erin zitten, ik ben wel benieuwd hoor, effe afwachten of Harold zich meldt en verteld welke hij erin heeft zitten, dan zal ik ook kijken welke ik heb, leuke vergelijking lijkt me
    dat lijkt me zeker.
    ik hou t in de gaten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Hier is 'ie al!

Er zitten volgens mij bij mij T-Buckers in. Het bekende Les Paul brug PAT nr in de bodemplaat gestanst en eind jaren 70 maakt het vrij logisch dat het T-buckers zijn, toch?

Bij mij is de actieve elektronica er al uit en ik verwacht morgen de pickup switches en pots binnen te krijgen om 'm helemaal passief te maken. Icm een dikke bak gain klinkt die moog zooi echt niet.

PS: ik heb de vorige eigenaar van die Custom ook nog via mail gesproken. Aardige gozer en inderdaad al 30 jaar RD speler.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Hier is 'ie al!

Er zitten volgens mij bij mij T-Buckers in. Het bekende Les Paul brug PAT nr in de bodemplaat gestanst en eind jaren 70 maakt het vrij logisch dat het T-buckers zijn, toch?

Bij mij is de actieve elektronica er al uit en ik verwacht morgen de pickup switches en pots binnen te krijgen om 'm helemaal passief te maken. Icm een dikke bak gain klinkt die moog zooi echt niet.

PS: ik heb de vorige eigenaar van die Custom ook nog via mail gesproken. Aardige gozer en inderdaad al 30 jaar RD speler.
    Ik zal de mijne morgen eens bekijken en eventueel een plaatje schieten, kunnen we vergelijken

Overdadige gain gaat inderdaad niet, daar ben ik ook achter gekomen

Ik heb de Shin-Ei Wah er ook eens tussen gezet, ik kan je vertellen dat die fuzz dan wel heel typisch wordt, genoeg om de katten te laten schrikken, ze waren alle 4 gelijk de woonkamer uit

Bij jouw is het moogboard er al uit?

de boel passief in elkaar solderen is niet zo moeilijk lijkt me, gewoon het schema van een LP/SG aanhouden lijkt me, maar je zit nu nog wel met de schakelaar voor de moog aansturing, laat je die gewoon als loze schakelaar zitten?

Ah jij hebt hem dus ook gesproken, destijds over mijn Custom?

Hij heeft inderdaad nog een RD Artist, dat is zijn main axe, inclusief het moog board.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 19 juli 2010 om 00:35

Senior Member

Standaard

Bij jouw is het moogboard er al uit?
    Jep. Ik heb 2 switchcraft toggle switches besteld waarvan 1 waarschijnlijk als dummy ingezet gaat worden.

Ah jij hebt hem dus ook gesproken, destijds over mijn Custom?
    Jep, maar ik heb daar vrij snel vanaf gezien omdat ik veel liever een ebben toets heb ipv maple.

Senior Member

Standaard

Jep. Ik heb 2 switchcraft toggle switches besteld waarvan 1 waarschijnlijk als dummy ingezet gaat worden.

Jep, maar ik heb daar vrij snel vanaf gezien omdat ik veel liever een ebben toets heb ipv maple.
    ah een dummy switch dus

Tja maple en ebben zijn twee totaal verschillende houtsoorten.
    Jouw RD zal wat donkerder/grommiger klinken dan mijn maple toets.

Wel grappig zo komt de RD op het forum niet aan bod en zo zijn er in één keer twee

Senior Member

Standaard

Wel grappig zo komt de RD op het forum niet aan bod en zo zijn er in één keer twee
    Ga je deze houden dan?

Senior Member

Standaard

Ga je deze houden dan?
    Yep,

Ik zat deze RD al een hele tijd in de gaten te houden en vorige week toch maar de stoute schoenen aangetrokken.

Gibby's gaan hier niet de deur uit en er moet eigenlijk nog meer bij, ik heb nog een verlanglijstje.....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten