Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 14 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 140

Discussie: Ceriatone 18W TMB

Standaard

Hoort het in feite ook te zijn, dat als de mv volledig open is ( dan is dat volgens mij hetzelfde alsof je er géén hebt?), dat de amp al meteen overstuurt, vanaf je het volume een klein beetje opendraait. Er is op dat punt dus géén clean. Hoort dit zo?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Hoort het in feite ook te zijn, dat als de mv volledig open is ( dan is dat volgens mij hetzelfde alsof je er géén hebt?), dat de amp al meteen overstuurt, vanaf je het volume een klein beetje opendraait. Er is op dat punt dus géén clean. Hoort dit zo?
    Ik zou bijna denken dat je een GND aansluiting ben vergeten. Is dit bij beide kanalen?

EN wat gebruik je ? Humbuckers?

en check de draden van de volume potmeters. Dat je ze niet hebt omgedraaid.
    Overigens dit is geen PPMIV. Dit is gewoon een extra volume potmeter. Die zou nog wat hoog kunnen verliezen. Maar niet de verschijnselen die je opgeeft.

Ik zou de bedrading nog eens goed nalopen.
    Laatst gewijzigd door nico verduin; 15 juli 2010 om 21:00
    Nico

Standaard

Ja ik gebruik filtertrons, hebben wel lage output. Ik zal alles nog eens checken, misschien een brakke soldeerverbinding, ik weet het niet.

Senior Member

Standaard

Ja ik gebruik filtertrons, hebben wel lage output. Ik zal alles nog eens checken, misschien een brakke soldeerverbinding, ik weet het niet.
    Het verschijnsel de je beschrijft, lijkt op het verkeerd om aansluiten van een volume potmeter(Signaal en loper). Als hij helemaal dicht is, dan hoor je niets (signaal wordt kortgesloten naar GND). Eenmaal een beetje open, krijg je de volle pond aan de ingang van de volgende trap.
    Nico

Standaard

Er komt niet de volle laag door hoor, het begint met een klein randje, en is al high gain vanaf 3 ofzo. Volumepot ompolen zou andere verschijnselen vertonen imo?

Senior Member

Standaard

al gecontroleerd?
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Stop maar met zoeken. De 18W heeft geen neg. feedback

Klopt, alleen de 36watt heeft tegenkoppeling. Kan dat toch ook niet zien in zo'n bouwplan . Trouwens heb wel een uitvoering (18watt-tmb-JAschematic) waar wel tegenkoppeling is toegepast dus zeg nooit nooit.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

De potmeters zijn goed geschakeld. Ook heeft alles aarde gekregen, voor zover ik zie.

Senior Member

Standaard

Er komt niet de volle laag door hoor, het begint met een klein randje, en is al high gain vanaf 3 ofzo. Volumepot ompolen zou andere verschijnselen vertonen imo?
    Nico heeft hier gelijk, Als je het signaal uit de voortrap aan de loper soldeerd is het signaal alleen klein in de beginstand. De rest van de potmeter heeft nauwelijks invloed op de volgende ingang. Kleine moeite om je potmeters even te checken, je moet toch ergens beginnen.

Frans.

edit: net te laat
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Toch waardeer ik jullie hulp hoor! Anders ging ik hier nooit met zo'n amp staan, zonder dit forum. Foutzoeken is natuurlijk één van de moeilijkste dingen, zeker als je al niet eens zeker bent als er wel een fout is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten