Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 140

Discussie: Ceriatone 18W TMB

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Hij is af, net de boel getest, en hij werkt !!!

Ik denk dat dit project wel een felicitatie waard is. Netjes en bovendien in een korte tijd volbracht, en nog in een keer werken ook. Zie je wel dat het kan. .

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Hoi Dries,
    Ziet er erg netjes uit, feli! Ik vindt je soldeerbouthouder ook erg groovy.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

Senior Member

Standaard

Gefeliciteerd dries! Ziet er echt netjes uit in je chassis. Je doet het in ieder geval een stuk sneller dan ik
    Hopen dat er op hoger volume ook goed geluid en geen storing op zit. Veel plezier ermee!
    En idd erg creatieve soldeerbouthouder. Vind je ma vast anders :P
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Ben hier terug !

Er zit op hoger volume niet echt storin in. Geen ruis. Maar, heb misschien wel een probleempje. Alles werkt naar behoren, maar als de mv compleet open staat, overstuurt de amp al als de volumeknop boven de 1 komt, met gitaarvolume volledig open. Hoort dit zo? Clean gaat ze dus ook niet echt luid, maar dat wist ik al. Maar het is wel erg weinig, want met alles open, is ze érg high gain, ook op het EF86 kanaal. Verder leuke amp, met een echte buizen sound.

Sfeerbeeld;

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Ben hier terug !

Er zit op hoger volume niet echt storin in. Geen ruis. Maar, heb misschien wel een probleempje. Alles werkt naar behoren, maar als de mv compleet open staat, overstuurt de amp al als de volumeknop boven de 1 komt, met gitaarvolume volledig open. Hoort dit zo? Clean gaat ze dus ook niet echt luid, maar dat wist ik al. Maar het is wel erg weinig, want met alles open, is ze érg high gain, ook op het EF86 kanaal. Verder leuke amp, met een echte buizen sound.
    Lijkt me niet de bedoeling, dus toch nog even de-buggen. Gelukkig is het weer wat koeler....

Standaard

Iemand een idee? verder werkt alles goed, Ook het eF86 kanaal vervormt al vanaf 2 ofzo, bij hard aanslaan !

Standaard

Paardemiddel: grote weerstand tussen eind en voorversterker
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Standaard

Volgens mij gaat hij niet zo luid als hij zou moeten kunnen, maar dat kunnen gedachten zijn ! 't is ook maar een 18W

Standaard

Gewoon alles nogmaals heel goed nalopen. Heb je echt alles goed aangesloten? (hoewel ik hier altijd iedereen keihard ja hoor roepen en zweren bij hoog en laag dat alles goed zit, blijkt toch na enige tijd het tegenovergestelde) Soms zie je iets hardnekkig over het hoofd.
    Spanningen meten is ook altijd een goed idee (behalve roosterspanningen)

Standaard

Hm , dat ben ik nooit zeker ! Maar zou wel van ervaren mensen kunnen horen waar het probleem zou liggen. De amp is dus iets high gain, en heeft misschien niet genoeg volume ( gaat hard hoor, niet verkeerd begrijpen ).

Probleem is ook dat ik niet echt een voltage chart heb, iemand?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten