Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 24 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 238
    Senior Member

Standaard

Ik zit momenteel ook nog met een goedkoop skandia multimetertje van de karwei.
    Heb al wel zitten kijken naar een wat betere maar Fluke is idd erg duur.
    Ik kwam bij conrad Voltcraft tegen. Is dat misschien bekend bij iemand?
    Zat te denken aan zoiets: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=124501
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Ik vond het al zo onwaarschijnlijk, maar je weet nooit hahahahahhh. De tram lijklt wel af en toe het signaal te storen.
    Hmmm, eindelijk iemand met gevoel voor humor.

De tram.....en dit keer serieus, ik zou niet durven uitsluiten dat deze geen invloed zou kunnen hebben. Ondanks de 400V lopen daar enorme stromen welke een leuk strooiveld veroorzaken. De enige optie is dan "verhuizen ".

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Banned

Thumbs up

Met een nieuwe batterij kreeg ik met mijn gele metertje nog steeds zwabberende spanningen door uitgerekte bekabeling op straat, het zogenaamde Cluseau-spanningzwabber fenomeen.

Nieuwe batterij in mijn zwarte metertje deed ineens wonderen en gaf alleen maar STABIELE metingen met uitkomsten die wel logisch zijn.

Spanningen zijn gemeten met een 100k weerstand.

220V aansluiting geeft 233V op het scherm. Weerstand op de primaire kant is 46.1 Ohm.

Wit en bruin, de twee dikke kabels hebben een weerstand van 2.2 Ohm met een spanning van 6.4V.

Rood en zwart hebben een weerstand van 2.5 Ohm en een spanning van 6.4V.

Geel en groen, de hoogspanningskabels hebben een weerstand van 28.8 Ohm en een spanning van 252V.

Dat ziet er al een heel stuk beter uit, eigenlijk precies goed. (en ik weet dat mijn metertje het doet).

Standaard

Mooi. Ik heb hier nog een OT, van Prova, goed merk heb ik altijd begrepen, maar ik weet niet meer uit welke versterker ie komt. Volgens mij uit een EL503versterker. In een vlaag van verstandsverbijstering heb de buizen verkocht. Maar bedankt voor die waarden, ik ga deze OT gebruiken voor een EL34 versterker, volgens mij moet dat ongeveer kloppen.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Mooi. Ik heb hier nog een OT, van Prova, goed merk heb ik altijd begrepen, maar ik weet niet meer uit welke versterker ie komt. Volgens mij uit een EL503versterker. In een vlaag van verstandsverbijstering heb de buizen verkocht. Maar bedankt voor die waarden, ik ga deze OT gebruiken voor een EL34 versterker, volgens mij moet dat ongeveer kloppen.
    Huh..... Zit je in het juiste topic, of slaat dit op een oude post die ik over het hoofd zie?

Standaard

Hihi, o ja, excuus
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Banned

Standaard

Voor dit projectje lijkt het mij leuk om zoveel mogelijk te recyclen (potmeters, jackbussen, bekabeling, knoppen etc.. moet wel nieuw gekocht worden, maar uit mijn laatste 3 donorradio's zijn wel wat onderdelen gekomen. Van sommige dingen is al eerder gezegd dat vervangen beter is, maar sommige dingen snapte ik ook echt niet (zoals Teerknollen, WTF zijn teerknollen, dus ik heb maar een paar plaatjes geschoten:

(ohja... voordat er commentaar is als: "koop lekker nieuw, in zo'n champ zitten maar een paar caps en weerstanden, dus dat kost niets". Dat snap ik, het gaat ook niet om de kosten, maar het lijkt me gewoon leuk om zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.

Condensatoren:

Uploaded with ImageShack.us

Wat ik in ieder geval zeker weet, omdat het op iedere oude radio site te lezen is, is dat ik die condensatoren met die oranje papieren huls (nummer 8 op de foto) direct weg kan gooien.

De Elko's, die kan ik wel langszaam onder stroom laten zetten bij een collega als ik het heel netjes vraag.

Weerstanden:

Op het zelfde plaatje gegooid. Zit hierbij wat wat de moeite is om te hergebruiken?

De trafo's (genoeg voor 3 hele kleine buizenprojectjes):

Wat met opvalt is dat de OT bij die kleine radio's zo heel klein zijn (een 5 watt radio lijkt een veel kleinere OT te hebben dan een 5 watt gitaar buizenversterkertje). Is het handig om toch maar een andere OT (hammond) te kopen of zijn die radiodingen wel bruikbaar?

Senior Member

Standaard

Voor dit projectje lijkt het mij leuk om zoveel mogelijk te recyclen (potmeters, jackbussen, bekabeling, knoppen etc.. moet wel nieuw gekocht worden, maar uit mijn laatste 3 donorradio's zijn wel wat onderdelen gekomen. Van sommige dingen is al eerder gezegd dat vervangen beter is, maar sommige dingen snapte ik ook echt niet (zoals Teerknollen, WTF zijn teerknollen, dus ik heb maar een paar plaatjes geschoten:

(ohja... voordat er commentaar is als: "koop lekker nieuw, in zo'n champ zitten maar een paar caps en weerstanden, dus dat kost niets". Dat snap ik, het gaat ook niet om de kosten, maar het lijkt me gewoon leuk om zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken.

Condensatoren:

Wat ik in ieder geval zeker weet, omdat het op iedere oude radio site te lezen is, is dat ik die condensatoren met die oranje papieren huls (nummer 8 op de foto) direct weg kan gooien.

De Elko's, die kan ik wel langszaam onder stroom laten zetten bij een collega als ik het heel netjes vraag.

Weerstanden:

Op het zelfde plaatje gegooid. Zit hierbij wat wat de moeite is om te hergebruiken?

De trafo's (genoeg voor 3 hele kleine buizenprojectjes):

Wat met opvalt is dat de OT bij die kleine radio's zo heel klein zijn (een 5 watt radio lijkt een veel kleinere OT te hebben dan een 5 watt gitaar buizenversterkertje). Is het handig om toch maar een andere OT (hammond) te kopen of zijn die radiodingen wel bruikbaar?
    Teerknollen zijn condensatoren die volledig in de teer zijn gegote. Reputatie is dat ze nogal veel lek zijn.
    Ik zou zeker de weerstanden doormeten of ze nog wel een beetje hun waarde hebben. Zier nogal wat oude philips CC weerstanden die nogal vaak verlopen.
    Die elco's zou ik net teveel van verwachten.
    Ik weet niet welke waarden die philips olijfjes hebben, maar die zijn waarschijnlijk nog wel goed. En als het 22nF of 47nF zijn dan zo ik die zeker gebruiken.

Tenslotte een radio is meestal maar rond de 3-3.5W. Een een champ trafo is niet veel groter hoor.
    Nico

Banned

Standaard

Nico, welke bedoel je met "olijfjes"?

Senior Member

Standaard

Nico, welke bedoel je met "olijfjes"?
    nr 5.... olijf groene kleur
    Nico

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers