Ik ga hem gewoon eens proberen in elkaar te zetten zoals ik hem hierboven heb berekend. Dan kan ik eens gaan meten en kijken wat het allemaal geeft. Want er zijn nu zo veel spanningen die ik maar ongeveer heb aangenomen naar schatting. Moet zowizo de preamp voeding reduceren tot 300V waarmee ik gerekend hebt. Ik denk dat hij op moment iets boven 300V uit zal komen hoewel er 3 ontkoppel filters tussen zitten.
Maar ik ga hem eens in elkaar bouwen zoals ik het nu voor me heb. Ik kom zowizo nergens boven de maximale waardes van de buizen en weerstandvermogens dus er zal niks zomaar kapot gaan.
Had nog een vraagje over chassis layout. Ik zit te twijfel of ik de output transformater zo dicht mogelijk bij de aansluiting zet van turretboard (precies halverwege het chassis) of dat ik hem aan de andere kant van het chassis zet als de powertrafo. Zodat het chassis beetje in balans is als je versterker op pakt en hij niet naar een kans hangt. Vond dat bij jcm800 van vriend van me erg vervelend toen ik hem oppakte. Is er een regel voor layout of is het gewoon zoals de indeling het beste uitkomt?
En maakt het nog uit hoe je het zet? want ik las ergens dat een choke 90 graden gedraaid moet staan ten opzichte van de andere trafo's.
Favorieten/bladwijzers