Met 'twee condensatoren en twee weerstanden' verwacht ik dat je bedoeld dat de twee in serie staan? Op zich is daar niets mis mee, maar als ik naar het plaatje kijk krijg ik bij deze uitvoering ervan wel twijfels. Het is in ieder geval een goed idee om twee gelijke elko's te gebruiken wat hier volgens mij niet is gedaan. Zoals Nico al aangaf zijn er meer verschillen dan alleen spanning en capaciteit. Ik vind het er allemaal erg slordig uit zien op het plaatje (no offence) en denk ook dat dit de bedrijfszekerheid niet ten goede komt.
Ik denk dat je versterker ervan op zou knappen als ie op een nette manier opnieuw in elkaar gezet wordt. Ongeacht of je nu twee elko's in serie of 1 elko met hogere spanning gebruikt. Zelf heb ik de indruk dat deze oplossing is gekozen omdat er geen geschikte nieuwe bekerelko gevonden kon worden of uberhaupt een hoogspanningselko met voldoende hoge spanning. Het is voor particulieren een tijdje erg lastig geweest om Elco's met een spanning van 500V of hoger te kopen. Bij de plaatselijke electronica winkels niet op vooraad en internet shops had je nog niet.... Zelfs geen internet...![]()
Favorieten/bladwijzers