Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1051 van 1214 EersteEerste ... 515519511001104110491050105110521053106111011151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.501 t/m 10.510 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3lt3 Bekijk bericht
    Misschien kan iemand een mod bedenken voor de fulldrive, met aparte volume en gain voor het boost kanaal. Of misschien komt fulltone volgende week wel met de fulldrive 3 super-mosfet-better-boost-system.
    Ik heb ooit voor mezelf een kloon gebouwd van de Fulldrive. Wat ik me van het schema kan herinneren is wat jij wil niet echt mogelijk. Voor het geval dat je het boeiend vind zal ik het hieronder toelichten:

Het boost kanaal is feitelijk geen kanaal. Het enige wat de boost doet is een weerstand effectief verlagen zodat er meer "gain" de opamp ingestuurd wordt. Er wordt dus geen extra gainkanaal toegevoegd of iets dergelijks.

Als je de boost intrapt wordt er een 22k weerstand (+ de 1Mohm Boost potmeter daar parallel overheen) in serie gezet met een ander 22k weerstandje (die naar pin 2 van de opamp gaat). Doordat ze in serie staan mag je de weerstanden optellen. Samen worden ze dus 44k. Zo wordt dus de originele waarde van de weerstand benaderd die in een originele tubescreamer wordt gebruikt op die plek, namelijk 51k. Hoe lager die weerstand wordt, hoe meer gain de tubescreamer krijgt.

Doordat de 1Meg potmeter parallel over die ene 22k staat zal de vervangingsweerstand hiervan (van de potmeter + de 22k samen) effectief verlagen als de boost opengedraaid wordt. Dat is een "wet" in de electronica. In serie mag je de weerstandwaardes optellen. In parallel zal de uiteindelijke vervangingswaarde van de twee weerstanden altijd lager zijn als de laagste van de twee, kort gezegd.

Als de boostknop dus dicht zou staan (en de boost ingedrukt is) heb je dus idealiter de 44k weerstand (22k + 22k). Redelijk stock tubescreamer dus. Zodra je de boost opendraait zakt die ene 22k in (omdat de boost er parallel overheen staat). De speelruimte die je hebt is dus van 22k richting ong. 1k. Omdat de tweede 22k weerstand hiermee in serie staat wordt het geheel nooit lager als 22k. Hierdoor blijft de gainboost beheersbaar.

Senior Member

Standaard

Waarschijnlijk denk hij aan een soort "box of rock" pedaal met ipv die distortion een tubescreamer. Dan zou je iedere boost (lpb, sho, mosfet) los van de ts kunnen bedienen. Overigens wel handig aangezien je de booster dan ook kan gebruiken zonder dat de overdrive aan moet staan. Misschien iets voor een knutselaar?

Senior Member

Standaard

Nieuw lid van het board, dus zal ik gelijk m'n setup maar posten:

- facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

als je niet zo vaak op TGP zat, hadden we al veel eerder kunnen genieten

wel echt te gekke setup hoor, zeer veelzijdig; en erg weloverwogen uitgekozen als ik je setups zo 'volg'..!

wat ik me al die tijd afvroeg; waar gebruik je die laptop (Mac?) + keyboard voor? band/backing/opname?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Nieuw lid van het board, dus zal ik gelijk m'n setup maar posten:

Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    als je niet zo vaak op TGP zat, hadden we al veel eerder kunnen genieten

wel echt te gekke setup hoor, zeer veelzijdig; en erg weloverwogen uitgekozen als ik je setups zo 'volg'..!

wat ik me al die tijd afvroeg; waar gebruik je die laptop (Mac?) + keyboard voor? band/backing/opname?
    haha, thanks voor de complimenten! Dit is wel echt een TGP-setup, dat dan weer wel. Ik weet ook niet of heel veel mensen dat hier zo boeiend zullen vinden.

De laptop (custom audio laptop, geen Mac. ) gebruik ik eigenlijk voor alles, voor opnames, maar ook live voor toetsen, samples, drones, etc. Met mijn ambient project gebruikt ik post-applied gemoduleerde stereo reverbs op mijn gitaar (en die van de andere leden in mijn ensemble - dus, ik mic zelf onze instrumenten en route dat door de soundcard/laptop en gooi dat daarna naar de FOH) omdat .. tja, pedalen ècht daar niet bij in de buurt komen. Ik zou nog wel héél graag een Lexicon PCM 92 willen hebben, en een TC1210.
    - facebook

Senior Member

Standaard

Dat is aardig wat werk om live op te bouwen:P

on topic:
    Erg mooie set! Heeft eigenlijk alles.
    Gebruik je de twin ook live om stereo te spelen?
    Nogmaals: Heel erg vet!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenP Bekijk bericht
    Dat is aardig wat werk om live op te bouwen:P

on topic:
    Erg mooie set! Heeft eigenlijk alles.
    Gebruik je de twin ook live om stereo te spelen?
    Nogmaals: Heel erg vet!!
    haha, valt eigenlijk wel mee. Maar ja, wel langer dan iemand met 1 pedalboard en een ampje.
    En eigenlijk zelden. Het is meer voor recording.
    - facebook

Senior Member

Standaard

Wauw, nóg iemand met een Jazzmaster in Shoreline Gold in Tilburg?! Gaaf!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Wauw, nóg iemand met een Jazzmaster in Shoreline Gold in Tilburg?! Gaaf!

Wauw! Awesome! Ik wist niet eens dat er iemand in NL was met een ltd. Golden Jazzmaster, laat staan in Tilburg. haha.
    Die van mij heeft trouwens Lollar Pickups .. dus hij klinkt wel een héél stuk beter dan stock.
    Waar heb je trouwens die volume / tone knoppen vandaan?
    - facebook

Senior Member

Standaard

Hahaha Dat is echt toeval
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers