Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 57

Standaard

Erg mooi stukje werk!

Ik heb nu twee semi-holle gitaren gemaakt en heb de indruk (maar ook niet meer dan een subjectieve indruk) dat het holle meer invloed op het geluid heeft dan de houtsoorten.

Ik vind trouwens dat je oude gitaar op een mooie manier krom is getrokken. Probeer dat maar eens te maken
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard F gat of meervoud

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    dat het holle meer invloed op het geluid heeft dan de houtsoorten.
    Als je je realiseerd dat de duurdere Gibson ES 175 ook laminaat topjes hebben dan lijkt hout inderdaad opeens weinig uit te maken.

Ben nu alleen ook nog aan het nadenken of ik er 1 of 2 vioolgaten in ga maken. 'k vind 2 ook wel mooi. En de vorm ben ik ook nog niet uit. Ik kwam laatst deze tegen:
    Dunning Kruger Effect rulez!

Standaard

Net als jouw gitaar vind ik die hardware in chroom net schitterend! Zou het sober houden en de body dus gewoon blank aflakken.
    Al vind ik dit ook wel wat hebben..

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Standaard meer meer meer

Tis grappig, ik kan niet genoeg krijgen van al die Telecaster variaties. Het is ongelooflijk hoeveel er zijn. En ik kom altijd weer op zo'n eenvoudige bodyvorm uit van de Telecaster.

Standaard

Tele's zijn te gek, vind ik ook.

Maar voor twee f-gaten lijkt de body me wat klein; ik denk dat je dan in de knoop komt met de knoppen.

PS

Ik speel nu sinds anderhalf jaar op een zelfgebouwde tele en ik vind het niet alleen een geweldige gitaar qua klank en uiterlijk, maar ook de vorm is perfect ontworpen waar het balans en bespeelbaarheid betreft; dit in groot contrast met de LP: ook enorm cool, klassiek en fantastisch van geluid maar een redelijke ramp om vast te houden, zeker zittend.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 6 juli 2010 om 22:47
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Met die mooie top van jou zou ik 'm in iedergeval (semi-)transparant lakken.
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

Senior Member

Standaard

Mee eens, en dat blauwe van een paar posts hierboven zou ikzelf ook als kleur overwegen, alleen dan in de vorm van een beits oid. Wel gaaf, zo met die bigsby. Ik weet alleen nooit of ik het te druk of gewoon mooi vind.

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit, mooie top ook. Ik zou ook overwegen de top met een kleurtje (blauw?) te stainen.

Maar voor die Bigsby, hoeft de hals toch niet in een hoek gefreesd te worden? Veel Tele's worden achteraf van een Bigsby voorzien, en dan blijft de hals ook in dezelfde lijn als de body.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Maar voor die Bigsby, hoeft de hals toch niet in een hoek gefreesd te worden?
    Volgens mij liggen bij veel Telecasters met een Bigsby een wigje in de nekpocket om de hals onder een hoek te krijgen.

Maar vooral de Tune-O-Matic brug maakt dat de hals onder een hoek moet staan. Anders komen de snaren te hoog boven de hals te staan. Kijk maar naar een Les Paul, die heeft een gewelvde top en dan nog moet de hals onder een hoek worden verbonden met de body.

Standaard Ongelooflijk balen!

Ik wilde een F gat gaan freesen en dat ging geweldig mis. Op de een of andere manier heeft de frees een flink gat geslagen in de top. Ik denk dat het bitje in het limba hout is gaan happen aan de zijkant. Waarschijnlijk net iets te diep afgesteld. De mal is ook kapot geslagen (is natuurlijk maar MDF). Ik weet niet of ik het voorlopig aandurf om er een F-gat in te freesen. Dit alles gebeurde echt binnen een seconde!

Iemand tips omdat alsnog veilig te doen? Ik had het natuurlijk al aan het begin voordat ik hem erop lijmde moeten doen...

Een andere vordering die prima is gelukt (ook te zien op de foto) is het lijmen van de rand-inleg. Die is wel prima gelukt.

En een close-up:

Inmiddels ben ik al wel verder, ik heb een stukje hout met ongeveer dezelfde flame erin gezet. De top is al gekleurd met waterbeits en ben al aan het lakken. Foto's volgen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten