Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 37 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 365

Standaard

Met de frees taperen...da's vrij hardcore. Ik gebruik 'gewoon' een schaaf, is maar een paar minuten werk. Tip voor het vastlijmen van binding: Secondenlijm (medium of thick) en masking tape werkt perfect. Ik gebruik het ook voor houten bindings, zeker bij het uiteinde waar titebond slecht werkt vanwege de end-grain.

Senior Member

Music

Hoi Mattia,
    Idd,was ik ook al van plan,ik gebruik voor dat soort dingen de masking tape die ik ook voor het airbrushen gebruik,gebruik het ook bij het aflakken van de gitaar voor bescherming van de toets,het plakt gigantsisch,en laat geen resten achter.

Weer wat verder met dit project; de toets is nu voorzien van de binding,en aan de kant van de hals mooi geschuurd,en klaar om erop te lijmen.
    Maar eerst nog een kanaal gefreesd in de hals voor de glasvezels voor verlichting zijdots.
    En het volgende wat gedaan moet worden is de gehele gitaar kaal schuren,voor dat de nieuwe binding op de body aangebracht gaat worden.

groetjes Charlotte

Thumbs up

Ziet er weer goed uit! het is toch wel vreemd, de gitaar is nog nooit bespeeld, maar is nu al wel bezig met zijn 3e paintjob

Charlotte en ik hebben de plannen iets gewijzigt, eerst zou de binding erop blijven zitten zoals hij nu is, nu komt er Les Paul Black Beauty stijl binding op. Dus dit;

De paintjob van de gitaar blijft wel hetzelfde, maar de tijgerstreep van het esdoorn komt meer naar voren.

Senior Member

Music

Hey allemaal,

Ondanks de hitte toch aan het schuren geweest;body en hals zijn nu geheel geschuurd,en ik kan nu verder gaan met de binding verwijderen,en de nieuwe plaatsen.

groetjes Charlotte

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlotte Bekijk bericht
    Hey allemaal,

Ondanks de hitte toch aan het schuren geweest;body en hals zijn nu geheel geschuurd,en ik kan nu verder gaan met de binding verwijderen,en de nieuwe plaatsen.

groetjes Charlotte

nou, ik vind dit er eigenlijk nog vetter uitzien dan dat zwarte! echt rock n' roll zo met dat verweerde hout, ik zou hem zo houden! (maarja dat ben ik)

mart

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scrollcock Bekijk bericht
    nou, ik vind dit er eigenlijk nog vetter uitzien dan dat zwarte! echt rock n' roll zo met dat verweerde hout, ik zou hem zo houden! (maarja dat ben ik)

mart
    Eerlijk gezegd ga ik hier wel in mee. Wat een uitstraling!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd ga ik hier wel in mee. Wat een uitstraling!
    Ik ook oogt echt een stuk luxer zeg maar en is unieker dan 'zomaar' een zwarte.

Standaard

Jullie hebben gelijk dat dit er tof uitziet. Heeft wel wat die verweerde/vintage/rauwe look, maar dat is niet wat ik zoek met deze gitaar. Ik persoonlijk vind zwart toch nog Rock'n'Roller. Wees niet bang het wordt echt niet zomaar een ''zwarte'' gitaar, anders had ik wel een Les Paul std. of iets dergelijks gekocht.

Senior Member

Music

Hey Luitjes

Na het uitfrezen van de oude binding,en de plaats voor de nieuwe (bredere) binding,heb ik het moeilijkste nu achter de rug,de binding naast de top aan de bovenzijde.
    Moeilijk omdat de top al gecarved was,en normaal je een vlakke bovenzijde hebt om vanuit te werken.

De top moet nog wel verder naar de binding toe geschuurd worden,omdat ik voor het frezen van de binding uit moest gaan van de laagste hoogte maat van de oude binding.Uiteraard moet ook de binding nog mooi geschuurd worden.

groetjes Charlotte

Thumbs up

Dit ziet er in ieder geval al een stuk netter uit dan mijn zielige binding Hij wordt echt prachtig!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten