Om even in te springen op de monitorman discussie, hier mijn ervaring+mening als monitorman...
Tijdje terug was ik monitortech op een festivalletje in een zaal, eerste band dolblij dat ze eindelijk eens een vakbekwame monitor tech hadden (bij deze citeerde ik de zanger).
Tweede band was na korte line check blij, band moest gelijk spelen, tijdens de show was contact erg makkelijk met de band, drummer had wat kleine aanpassingen nodig... Verder geen blik mijn kant op...
Na de show hoor ik de zanger/gitarist tegen de bassist zeggen dat hij zichzelf niet goed hoorde, daardoor niet lekker speelde, blablablablabla... Typisch geneuzel.
Dus ik loop langs, vraag wat er nou was en gaf aan: als er iets is tijdens een show waar je niet blij mee bent, geef dat dan aan. Ik zit er niet voor niets!
Toen kwam de desbetreffende muzikant met de opmerking: ja ik weet niet of dat mogelijk was... Ik reageer soepel: Als iets niet mogelijk is geef ik dat wel aan.
Wat is er nou zo moeilijk aan communiceren? Ik zie hier een hoop gevloek, maar ik denk dat zeker een goeie 60% door communicatie op te lossen is (zelfs tijdens de show).
Favorieten/bladwijzers