Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 631 t/m 640 van 1037

Threaded View

Banned

Music

@ B_2_the_a: Nou, inderdaad. Je moet het samen doen. Alleen dan wordt het een leuke avond voor beide. Na de soundcheck even vragen bij de FOH hoe het klinkt wil ook wel eens helpen. Soms zijn er nog op- of aanmerkingen, meer treble, meer bass, etc..

Ook een kwestie van ervaring denk ik. Je moet wel weten waar je om moet vragen... drums (kick/snare) in je monitor? Backingvocals erin, of niet? En hoe hard wil je je monitor eigenlijk??

Ons bandje heeft ook (te) lang met slechte PA/zangsetje gewerkt. Uiteraard incl. bijhorende on-hoorbare monitoren. Om nog maar te zwijgen over de regelrechte troep, meestal nog defect ook, die je tegenkomt bij de gemiddelde jamsessie. Nu we enkel met goeie apparatuur werken moeten we erg wennen aan de te goede (!) monitoring... Ik moet bijvoorbeeld lekker kunnen leunen op mn zangmic voor dat proximity effect. Dus, "doe maar zoveel mogelijk vocal in mn monitor" werkt niet meer.

Ook hebben we sinds kort een nwe zangeres in de band. Leuke meid btw.. Heeft zangles gehad en had al wat band ervaring. Toch merk je dat je haar nog wel een beetje door een 'echte' soundcheck heen moet helpen. Heeft geen idee wat ze eigenlijk in haar monitor wil, laat staan hoe hard. En ik moet na de soundcheck toch echt nog ff duidelijk vragen of ze geen last heeft van de gitaren en of ze zichzelf lekker op haar monitor heeft.

Gister weer een knalfeest gehad. Waren we ineens binnen een uurtje klaar... (wtf?) Was een klein optreden, maar ik had wel weer n erg lekkere monitormix. De geluidstech van de avond verbaasde zich er trouwens over dat we geen kick in onze monitor willen... Daar verbaasden wij ons in return dan weer erg over. Ik heb nog nooit de kick in mn monitor gewild, ook niet bij grotere podia, feesttenten etc. etc.. Zijn er veel gitaristen die de kick in hun monitor willen?

Grtz D.
    Laatst gewijzigd door DeiDRagonas; 5 juli 2010 om 01:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten