thuis:
![]()
Wat een gezeik allemaal, ik zou het maar wat fijn vinden als hier zon stukje hemel in de kamer stond!
Ok, 5 (inmiddels 4 na horens ) cabs in de kamer is een beetje overdreven maar zon muurtje gibsons..![]()
"Till I Cadillac"
Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons
Dat dit uitgelegd word als adolescent gedrag. Bijzonder.
Dat ik mijn huis zo moet inrichten zodat anderen er niet mee geconfronteerd worden. Ook bijzonder.
Zit ik gisteren voor mijn huis, welke is ingericht naar mijn smaak en budget, mijn motoren te poetsen. Zo af en toe lopen er mensen voorbij en uit beleefdheid word er gegroet. Maar ook zie je soms afkeur van de mensen terwijl ze onderweg zijn naar hun (vul burgerlul automerk in) op de parkeerplaats. Fuck hun!
Uit de speeltuin hoor ik een stem van een kind gevold door de stem van een oude man en die lopen beide op mijn oldtimer af. De man blijkt dus de opa van het kind en zegt tegen zijn kleinkind dit was opa's eerste motorfiets. Hij kijkt naar links, ziet me zitten en begint een gesprek over de racerij, crosserij en bekijkt aandachtig de R1. Zijn zoon en hij deden dus beide vroeger aan al die sporten en het kleinkind begon net ermee. De man liep qua leeftijd tegen de 70 jaar en vond zelf dat het genoeg was voor hem en dat hij vooral bang was geworden door huidige verkeersbeeld.
Toch een heel leuk gesprek met de man gehad!
Savonds zit ik met de gitaar voor mijn huis en de mensen met hun (vul hier die burgerlullen mobiel weer in) komen weer terug van waar ze dan ook vandaan komen en wederom de groet uit beleefdheid en ook soms die afkeurende blik. Wederom een (andere) oude man die op me afstapt en me vragen stelt over m'n strat, vertelde dat hij basist was (had ik nooit kunnen raden) en dat hij meerdere malen per week bij ons in de straat moest zijn en steeds aandachtig naar binnen keek. Weer volgde er een leuk gesprek over vervlogen tijden en obscure "wietse &Geert" merken. Ook weer heel leuk!
Later die avond zitten we weer met de buren van een aantal huizen op straat en ik heb de strat nog op schoot. Komt de buurman van schuintegenover naar buiten en we nodigen hem en zijn vrouw uit bij ons aan te schuiven. Hij is ook net als ik hobbymatig gitarist en dan is het gesprek al makkelijk, voetbal, muziek en een lekker glaasje wijn of bier. Ik breng de strat naar binnen en pak de sheraton en de chambered faded naar buiten en we beginnen te spelen en te zingen, allemaal een voor een een paar zinnen. En om een uur twee gingen we naar bed.
Ondertussen heeft nog nooit iemand mij aangesproken over mijn uiterst brave CD rack welke ooit is aangeschaft in de Ikea en mij cadeau is gedaan. Al die brave volwassen mensen liggen natuurlijk allang gestrekt op hun rug.
Laat mij asjubuliefdt nooooit op die manier volwassen worden.
Adolescent, als dat dit is dan laat het maar zo zijn.
Dank u.
Laatst gewijzigd door macwilliams; 3 juli 2010 om 09:41 Reden: Zbelvaud
----
// City Of Life //
Later als ik groot ben wordt ik ook adolescent.
....zoekt woordenboek....
Adolescent betekent jong volwassen. Tussen 13&19 jaar zijn en de daarbij behorende problemen hebben.
Enzovoort.
Hee Mac.
Volgende keer die 5 (of zijn het er nu 4) Marshall cabs naar buiten en als die Ikea/Honda Civic/vul maar in-burgerlullentrutten langskomen gewoon even die permanentjes c.q. hun fris geföhnde haartjes eraf blazen...!
@ Grayfink:
Adolescentie is de overgang in de ontwikkeling tussen de jeugd en volledige volwassenheid, hetgeen een periode representeert waarin een persoon biologisch, maar niet emotioneel volgroeid is.
De leeftijden die beschouwd worden als onderdeel van de adolescentie verschillen per cultuur. In de Verenigde Staten beschouwt men adolescentie als beginnend rond 13 jaar en het duurt tot ongeveer 24 jaar. De Wereldgezondheidsorganisatie daarentegen definieert adolescentie als de periode van iemands leven tussen de 10 en 20 jaar. De Dikke Van Dale hanteert de periode van 16 tot 20 jaar als definitie.
"Adolescentie" is een cultureel en sociaal fenomeen en daarom zijn de grenzen niet makkelijk te binden aan fysieke mijlpalen. Het woord stamt af van het Latijnse werkwoord adolescere hetgeen "opgroeien" betekent. De periode kan worden herkend aan drastische veranderingen in het lichaam, gecombineerd met ontwikkelingen in de psychologie en academische carrière van een persoon. Bij de aanvang van de adolescentie ronden kinderen gewoonlijk hun basisschool af en beginnen aan hun middelbare school.
Een persoon die zich in zijn adolescentie bevindt wordt een adolescent genoemd. De term adolescent heeft niet de sterke connotatie "dwarsligger" die het woord puber heeft.
Dus Mac....! Houden zo! Ik herken er erg veel in!
Waarvan akte....![]()
Mac: Geweldig verhaal![]()
Dat is wat ik bedoelde met problemen en de afsluiting enzovoort.
De leeftijden bedoeld ik meer als indicatie en wist dat dit niet zo nauwkeurig aan te duiden is.
Ik houd het maar zo
Dank u en een fijne dag nog
*maakt een buiging en verlaat het toneel*
Favorieten/bladwijzers