Maar begrijpelijk. Is een muzikantentrekje om die vraag te stellen. (net als de "kun jij het beter dan!? vraag als je een gitarist, hoe goed als ie z'n ding ook doet, een prutgitarist vind omdat het je smaak niet is). Postzegels zijn niet om aan te likken, da's een prettige en smakelijke bijkomstigheid. De vraag met Mitch filatelist zou dan ook moeten zijn of die filatelist dan ook veel brieven verstuurd. Op een soortgelijke manier dat een horlogeverzamelaar het vaak leuk vind om dagelijks van horloge te wisselen. Je praat over gebruiksvoorwerpen welke, in een verzameling, aan hun eigenlijk doel onttrokken zijn. Voor iemand die dat gebruik nog wel als hoofddoel heeft is het dus bevreemdend als je ze daaraan onttrokken ziet.
Gebruik ik ze? Nee, niet dagelijks. Maar het is erg leuk om af en toe weer eens iets raars uit de kast te trekken en jezelf iets anders te laten doen dan normaal.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Duidelijk, en zo zie ik het ook hoor. Maar waarom moet er altijd zo'n toontje omhoog komen bij dit soort topics. En dan ook nog de hoeveelheid geld erbij slepen. Hoeveel mensen verzuipen of verroken niet veel meer. Maar als je dan iets tastbaars ziet zoals deze collectie is het "wat een kapitaal" etc. etc.
Heeft nu ik er over na denk misschien ook wel wat met leeftijd te maken.. Een student van 18 heeft minder te besteden en realiseerd zich ook niet dat er waarschijnlijk al een jaar of 20 overheen gegaan zijn bij het opbouwen van zo'n verzameling.
*edit* voordat je een enveloppe wegstuurd moet er toch aan de pstzegel gelikt worden hahaha![]()
Laatst gewijzigd door universe777; 28 juni 2010 om 19:16
Is toch gewoon een vraag uit interesse, als je niet wilt dat mensen vragen stellen hoe dan je mond (muil) dicht en post dan geen foto's van je verzameling. Dirk post een verzameling en ik stel een vraag puur uit interesse, niet met een hoog toontje en ook niet met een laag toontje, gewoon uit vriendelijkheid en nieuwsgierigheid, zelfde als je een chique auto ziet van een vriend, een oldtimer en je vraagt; amai hoeveel heeft die wel niet gekost, ...
Vriendelijkheid kennen sommige hier niet meer![]()
Vandaar dat ik ook dit er bij zette:
Dit klinkt een beetje lullig... weet niet of t zo bedoeld is..
Samen met de emoticon die je plaatste had het ook lullig bedoeld kunnen zijn.
Verder heb ik het volgens mij helemaal niets onvriendelijk geplaatst. Voor mijn gevoel snapte D_H precies wat ik dacht te proeven in die zin.
Bovendien quote je een reactie op een post van D_H die inging op een opinie van hem.
Het komt op mij altijd erg Hollands over als er iemand meteen over prijzen begint bij het zien van andermans gear (of verzameling, in dit geval). Of met een oordelend ondertoontje zoals 'gebruik je het ook allemaal wel'. Gelukkig dat je een Belg bent, wordt mijn vooroordeel tenminste een keer niet bevestigd.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Al zou je zeggen: Het komt op mij altijd erg BELG over als er iemand meteen over prijzen begint bij het zien van andermans gear.
Dan zou je het nog mis hebben, prijzen vragen is niet land/ras/geslachts gebonden, ik toon intresse, ben gewoon nieuwsgierig hoe zo'n hoop pedalen kost eigenlijk ...zo erg mitch ?
Joh, neem gewoon de prijs van een gemiddeld 2e hands pedaal wat gewild is en vermenigvuldig dat met het aantal pedalen wat je ziet. Ben je ook weer gelukkig.
Of, leuker, ga elk pedaal even nazoeken op't internet en check ebay scores. Heb je een leuk project voor de vakantie..
van die 140 gibsons mogen dan ook wel wat foto's komen!
ontopic: Hij mag trots zijn dat hij zo'n collectie heeft> Ik denk dat 99% van de forumleden wel stiekem jaloers erop is. Ik snap echter niet waarom mensen het raar vinden dat hij zoveel gitaarspullen heeft, het is tenminste een verslaving wat leuk is, in plaats van roken of iets dergelijks.
"Veel te veel apparatuur wordt afgedaan als "niet goed" omdat de verwachtingen van de speler veel te hoog zijn."
Je hebt kennelijk dan ook niet veel verwachten als je iets nieuws koopt![]()
Pfff, maak het nou niet zo persoonlijk man. Er zijn zoveel suffe posts in dit topic terecht gekomen, zo speciaal was die van jou nu ook weer niet. Je bent de enige die door blifjt gaan over geld, that's all. Als de ondertoon van zelfspot van de vorige post je is ontgaan is dat jammer.
Nou weer verder spelen, Calimero!
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Favorieten/bladwijzers