Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Moeten gitaarpedaaltjes op batterijen kunnen werken?

Aantal stemmers
53. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Jazeker, die moeten echt op een batterij kunnen werken.

19 35,85%
  • Nee hoor, er kan toch een adapter aan?

34 64,15%
Discussie gesloten
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Standaard

Okay mensen, bedankt voor de antwoorden, het is me duidelijk, ca 35 % wil wel een batterij mogelijkheid..

Misschien ga ik een groter kastje gebruiken voor de vervolg pedalen, en anders inderdaad een snoertje bijleveren zodat de batterij extern kan.

Bedankt!

Moderator

Music

Je ontwerp baseren op een paar meningen, da's nog eens strak marktonderzoek
    Wat ben je trouwens van plan te maken?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Een powersupply

Standaard

Een uitgebreid distortionpedaal, deze heb ik reeds gemaakt, maar er is weinig ruimte voor een batterij, vandaar..

Laatst gewijzigd door Urretje; 26 juni 2010 om 13:49

Senior Member

Standaard

Waarom vind ik de naam nou zo passend bij dat ding :P .

Maar doe mij maar een adapter hoor, stekkerdoos neem ik zelf wel mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Standaard

Sjonge, sjonge, wat een ding zeg, mooi hoor!
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Moderator

Music

Wat doe je nog hier? Ga als de sodemieter naar TheGearPage en de Effecten sectie aldaar, laat je door een NL gebruiker introduceren, maak wachttijden en een hoge aanschafprijs en ik garandeer je dat je de nieuwe hype van de maand bent!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

als een pedaal niet minimaal 5 uur probleemloos op batterijen kan werken hoeft voor mij de mogelijkheid er niet in te zitten.

Maar juist pedaaltjes zijn dingen die je bij een groepenpresentatie of sessie even voor een half uurtje tussen je gitaar en de amp wil zetten zonder gedoe. Dan is het ontbreken van batterijvoeding wel major $%^&

Ook is een avondje op batterijen soms de quick en dirty oplossing om brommetjes en andere storingen even te verminderen.
    bv in de studio of bij een aggregaat.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    als een pedaal niet minimaal 5 uur probleemloos op batterijen kan werken hoeft voor mij de mogelijkheid er niet in te zitten.

Maar juist pedaaltjes zijn dingen die je bij een groepenpresentatie of sessie even voor een half uurtje tussen je gitaar en de amp wil zetten zonder gedoe. Dan is het ontbreken van batterijvoeding wel major $%^&

Ook is een avondje op batterijen soms de quick en dirty oplossing om brommetjes en andere storingen even te verminderen.
    bv in de studio of bij een aggregaat.
    +1
    Het is niet aan de smaak of de mening van de pedalenbouwer om te bepalen of een batterij wel of niet "nodig" is. Kan het? Doe het dan. Ruimte is geen excuus. Ga maar herontwerpen tot het wel past. Rare spannings/stroomvereisten wel. Bij sommige zaken wordt batterijvoeding zottigheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Urretje Bekijk bericht
    Een uitgebreid distortionpedaal, deze heb ik reeds gemaakt, maar er is weinig ruimte voor een batterij, vandaar..

Behuizing een kwart slag draaien en je zet met gemak 5 knoppen naast elkaar. Schakelaar naar links/rechts en je hebt een zee van ruimte naast die schakelaar om die batterij weg te stouwen.

Verder kijkend,
    Ik weet niet welke knop je er bij hebt ge-DIY-ed maar als ik kijk naar de basis heb je plek voor 4 batterijen parallel.
    http://gaussmarkov.net/wordpress/circuits/tmk/
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Verder heeft dit pedaal true bypass, een adapter aansluiting die de batterij bypassed wanneer deze aangesloten wordt, en als je het pedaal ontkoppelt schakelt de TMK zich uit zodat je batterij niet leegloopt.
    Batterij??

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten