Vind die Gibson koppen ook wel mooi, vooral met zo'n klein ingelegd kroonachtig ding en die 'open book' afwerking aan de bovenkant.
Maar het silhouet van een pre-CBS strat kop blijft voor mij onovertroffen. Zo herkenbaar.
Bovendien, de hele gitaar is asymmetrisch, ik vind dat de kop wel meegaat met de flow van de body.
Wees niet bang voor de lege ruimte, ofzoiets![]()
Een strat heb ik soundwise altijd de "ultieme" gitaar gevonden.
Laatst gewijzigd door Quasimodo; 25 juni 2010 om 23:58
Huidige Strat of Strat in huidige toestand:
![]()
De mijne sinds afgelopen zaterdag.
![]()
There's only two things in life that make it worth livin'
That's guitars that tune good and firm feelin' women.
Greetz, Iwan
www.vanbuitenband.nl Allround Coverband
Wow! mooie set Chris!
Uit welk jaar is die Strat?
Thanks!
Als potmeter: toonregelaar, uitgetrokken (push-pull functie) krijg je in de middelste stand v/d 5 standen schakelaar hals en brug samen ipv. het midden element. De andere toonregelaar werkt alleen als het brug-element alleen wordt gebruikt, in alle andere standen werkt de tele-knop-toonregelaar.
Wegens uber-relic-effect en ergonomie (betere grip) heb ik op de plek 'n tele-knop gezet ipv. een Strat-knop.
Thanks!
Hij is een paar weken oud in deze configuratie
*Tremolo-brug: eind jaren 60 Fender, snaargeleiders ook oud
*Body: Fender Highway One (polylak, 2007) maar dan kaalgeschuurd en in de nitro-primer gezet, komt nog witte nitro lak op
*hals: BEEFCAKE!!!!1 inch dikke Allparts hals, laatst v/e klant overgenomen. Zat eerst een '93-er am.std. Strat hals op, vrij dun/plat...
*elektronica: gemod op mijn wensen, zelf ontworpen, elementen zijn cstm shp '54s en het hals-element is vakkundig door aaronstonebeat gefixed (had de set gekocht met 1tje defect)
*slagplaat 'n keer v/e hele vriendelijke gitaarnetter overgenomen maar ik ben ff z'n nickname vergeten, weet alleen z'n echte naam
Zullen nog wel wat dingetjes aan (moeten) gebeuren maar voorlopig bevalt ie zeer goed, lekker vet geluid en ook makkelijk pinched harmonics.
Eigenlijk niet. Het is een misvatting te denken dat de gitaar met de rode, zwart en witte strepen een andere is dan die met de zwarte en witte strepen.
Eddie had vroeger een witte gitaar, heeft er later die zwarte op aangebracht en heeft daar een heel tijdje mee gespeeld. Nadien vond hij die kleur niets meer en heeft hij gewoon sommige delen van de body weer afgeplakt en een laag rood eroverheen gespoten. Op die manier lijkt het dus meteen een andere gitaar, maar in feite is het nog steeds diezelfde, oude zwart met witte Charvel.
(Hij heeft overigens natuurlijk wel andere gitaren gehad later, waaronder zijn signature model. Die waren altijd vergelijkbaar gespoten.)
Laatst gewijzigd door Sanderltd; 1 juli 2010 om 23:14
Favorieten/bladwijzers