Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 403 van 593 EersteEerste ... 303353393401402403404405413453503 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.021 t/m 4.030 van 5928
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GlobalWarming Bekijk bericht
    Toch blijf ik die krul niet mooi vinden, maar dat is persoonlijke smaak, en je moet niet altijd op het uiterlijk afgaan maar ook op de klank dus ... speel nu altijd al op een Gibson, zou graag ook eens fender willen proberen!
    Ja, dat met die kop, met name van telecasters, vond ik ook. Nu heb ik zelf een strat en het went, het heeft wel wat. Die tele-kop blijft ik wat uit verhouding vinden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard

Vind die Gibson koppen ook wel mooi, vooral met zo'n klein ingelegd kroonachtig ding en die 'open book' afwerking aan de bovenkant.
    Maar het silhouet van een pre-CBS strat kop blijft voor mij onovertroffen. Zo herkenbaar.
    Bovendien, de hele gitaar is asymmetrisch, ik vind dat de kop wel meegaat met de flow van de body.
    Wees niet bang voor de lege ruimte, ofzoiets

Senior Member

Standaard Mijn J&D strat

Een strat heb ik soundwise altijd de "ultieme" gitaar gevonden.
    Laatst gewijzigd door Quasimodo; 25 juni 2010 om 23:58

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht

Ja, dat met die kop, met name van telecasters, vond ik ook. Nu heb ik zelf een strat en het went, het heeft wel wat. Die tele-kop blijft ik wat uit verhouding vinden.
    Blij dat ik niet alleen ben

Senior Member

Music

Huidige Strat of Strat in huidige toestand:

Member

Standaard

De mijne sinds afgelopen zaterdag.

There's only two things in life that make it worth livin'
    That's guitars that tune good and firm feelin' women.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Huidige Strat of Strat in huidige toestand:

Nice combootje! Wat doet die 3e potmeter precies?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Wow! mooie set Chris!
    Uit welk jaar is die Strat?

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Nice combootje! Wat doet die 3e potmeter precies?
    Thanks!
    Als potmeter: toonregelaar, uitgetrokken (push-pull functie) krijg je in de middelste stand v/d 5 standen schakelaar hals en brug samen ipv. het midden element. De andere toonregelaar werkt alleen als het brug-element alleen wordt gebruikt, in alle andere standen werkt de tele-knop-toonregelaar.
    Wegens uber-relic-effect en ergonomie (betere grip) heb ik op de plek 'n tele-knop gezet ipv. een Strat-knop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Wow! mooie set Chris!
    Uit welk jaar is die Strat?
    Thanks!
    Hij is een paar weken oud in deze configuratie
    *Tremolo-brug: eind jaren 60 Fender, snaargeleiders ook oud
    *Body: Fender Highway One (polylak, 2007) maar dan kaalgeschuurd en in de nitro-primer gezet, komt nog witte nitro lak op
    *hals: BEEFCAKE!!!! 1 inch dikke Allparts hals, laatst v/e klant overgenomen. Zat eerst een '93-er am.std. Strat hals op, vrij dun/plat...
    *elektronica: gemod op mijn wensen, zelf ontworpen, elementen zijn cstm shp '54s en het hals-element is vakkundig door aaronstonebeat gefixed (had de set gekocht met 1tje defect)
    *slagplaat 'n keer v/e hele vriendelijke gitaarnetter overgenomen maar ik ben ff z'n nickname vergeten, weet alleen z'n echte naam

Zullen nog wel wat dingetjes aan (moeten) gebeuren maar voorlopig bevalt ie zeer goed, lekker vet geluid en ook makkelijk pinched harmonics.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    hij (Eddie van Halen) heeft wel meerdere varianten gehad, waaronder dacht ik ook wit met zwarte strepen.
    Eigenlijk niet. Het is een misvatting te denken dat de gitaar met de rode, zwart en witte strepen een andere is dan die met de zwarte en witte strepen.

Eddie had vroeger een witte gitaar, heeft er later die zwarte op aangebracht en heeft daar een heel tijdje mee gespeeld. Nadien vond hij die kleur niets meer en heeft hij gewoon sommige delen van de body weer afgeplakt en een laag rood eroverheen gespoten. Op die manier lijkt het dus meteen een andere gitaar, maar in feite is het nog steeds diezelfde, oude zwart met witte Charvel.

(Hij heeft overigens natuurlijk wel andere gitaren gehad later, waaronder zijn signature model. Die waren altijd vergelijkbaar gespoten.)
    Laatst gewijzigd door Sanderltd; 1 juli 2010 om 23:14

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten