Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Moeten gitaarpedaaltjes op batterijen kunnen werken?

Aantal stemmers
53. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Jazeker, die moeten echt op een batterij kunnen werken.

19 35,85%
  • Nee hoor, er kan toch een adapter aan?

34 64,15%
Discussie gesloten
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Standaard Gitaarpedaaltjes, batterij -> ja / nee

Ok. Effe simpel.

Ik ben wat gitaarpedaaltjes aan het bouwen en nu vroeg ik me het volgende af..

Moeten gitaarpedaaltjes op een batterij kunnen werken of maakt het niet uit zolang er maar een adapter aan kan?

Standaard

Ja, moet wel op batterijen kunnen, handig als je een los pedaaltje eens ergens heen mee neemt!
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ja, moet wel op batterijen kunnen, handig als je een los pedaaltje eens ergens heen mee neemt!
    Voor die gevallen heb ik een kort snoertje met een batterijaansluiting en een 9v jack. Wat mij betreft hoeft er als er geen ruimte is voor een batterij geen batterij in. Wel netjes om er dan een dergelijk snoertje bij te geven als het voor iemand anders is.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Nee, hoeven niet op batterijen te kunnen, zolang er maar een adaptor aan kan...
    Kortom, 't is maar net wat je wilt.
    Tommus42 heeft natuurlijk een punt, maar 't is geen must. Ik heb een booster die niet door een batterij gevoed kan worden, maar die zit toch in een pedalboard. En mocht ik 'm toch een keer los willen gebruiken, dan maar met adapter, no problem. Ik heb een speciale combi-kabel van 4 meter gemaakt met signaal en een 9V-lijn van de versterker naar het pedaal. Werkt perfect in voorkomende gevallen en ligt net zo snel als een enkele kabel en is net zo degelijk!
    't Is een zgn. phonorete-kabel van Proel, als ik me niet vergis. Zelf even jacks solderen en een 9V stekkertje aan de ene kant en de adaptor aan de ander kant.

@G.G. ook slim!

Gr. C.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 25 juni 2010 om 15:24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Ik vind het wel fijn dat mijn stemapparaat ook op batterijen werkt, want die wil ik nog wel eens los gebruiken. Verder vind ik batterijen overbodig...

Maar goed, hangt er helemaal van af wat de eigenaar wil.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Voor die gevallen heb ik een kort snoertje met een batterijaansluiting en een 9v jack. Wat mij betreft hoeft er als er geen ruimte is voor een batterij geen batterij in. Wel netjes om er dan een dergelijk snoertje bij te geven als het voor iemand anders is.
    Dat is idd wel een leuke oplossing.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Ik speel met een wah, een tuner en heel soms een derde pedaaltje. Dus dan is het wel zo prettig om er gewoon batterijtjes in te hebben. Geen gedoe met stroom voorop het podium (sowieso hebben veel zalen alles behalve een paar goeie heavy duty stekkerdozen), geen storing, en ook niet van die kwetsbare daisychainkabeltjes los op het podium. Dus ik zeg: doen!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Ik speel met een wah, een tuner en heel soms een derde pedaaltje. Dus dan is het wel zo prettig om er gewoon batterijtjes in te hebben. Geen gedoe met stroom voorop het podium (sowieso hebben veel zalen alles behalve een paar goeie heavy duty stekkerdozen), geen storing, en ook niet van die kwetsbare daisychainkabeltjes los op het podium. Dus ik zeg: doen!
    Dan is het zeker handig. Voor mijzelf is het over het algemeen minder noodzakelijk, want 9 van de 10 keer gaat de stekker van mijn versterker in de stekkerdoos op mijn pedalenplank, die op zijn beurt in een verlengsnoer gaat. Dus als ik optreed, genereer ik alleen maar 3 extra stopcontacten

Senior Member

Standaard

Ik speel ook eigenlijk altijd met adapter, maar het lijkt me toch wel handig als er een batterijtje aankan. Maar voor de mensen die dat echt willen zijn er ook stekkertjes. Alleen is dat niet praktisch als het aan de buitenkant zit. Ik zou het dus wel doen als het niet veel meer moeite kost.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Geen gedoe met stroom voorop het podium (sowieso hebben veel zalen alles behalve een paar goeie heavy duty stekkerdozen),
    Zo'n heavy duty stekkerdoos neem ik dus sowieso zelf altijd mee!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten