Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 135

Threaded View

  1. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Alles kan en als jij het vindt klinken maar de bandleden niet, dan verschillen jullie gewoon van smaak, niks mis mee. Een fis over Em (Em9) en een e over F (Fmaj7) vind ik prachtig, maar dan wel in de juiste context, want een Fmaj7 met distortion klinkt helemaal nergens naar, veel te dissonant (wat mensen vaak als vals beschouwen).

    Zo te horen ben je lekker bezig, hou vol, laat je niet in de weg zitten door meningen van andere mensen. Zoek desnoods een 2e of andere band als het niet meer klikt. Heb zelf ook jaren in 2 bands gespeeld en kon bij beide m'n ei kwijt waardoor er geen of nauwelijks meer spanning was in de bands zelf (let wel: dit werkte voor mij, hoeft niet voor jou te werken), wel was er af en toe wat spanning tussen de bands onderling, een soort van machtstrijd, maar daar had ik poep aan, moesten ze zelf maar uitwerken, was niet mijn strijd.

    Edit:
    een dim akkoord dat mooi oplost naar F#m is het II akkoord G#m7b5 (Bm/G#).
    Nog sterker is II V I - G#m7b5 C#m F#m
    Laatst gewijzigd door -=JEROEN=-; 22 juni 2010 om 12:21
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top