Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 88 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 873
    Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Nou Tankman, hoe klinkt die Crunchlab? Da's voor mij ook een potentiele pup dus ik ben benieuwd. Kun je 'm nog ergens mee vergelijken?
    Ik kan hem eerlijk gezegd nergens mee vergelijken. Ik vind het een vrij uniek ding. Nog nooit zoiets gehoord.

Als je een keihard beukende en gillende pickup zoekt, moet je niet de crunchlab hebben. De crunchlab is zeer geschikt voor het zware werk hoor, daar niet van, maar hij is meer gericht op clarity dan op beukend vermogen. Petrucci heeft hem ontworpen om complexe akkoorden met high gain alsnog goed en duidelijke te laten klinken. Dit doet hij ook echt goed. Alles sprint naar voren. Iedere kleine noot dat je toevoegt hoor je gewoon duidelijker.

Maar zelfs riffjes die ik op 1 snaar speel op mijn Lage Eb die klinken duidelijker. Wat normaal een brei van laag dreigt te worden blijft nu mooi helder en gedefinieerd en met de juiste versterker beukt hij alsnog keihard. Ik heb hem op een Peavey 6505+ 112 combo getest.

Ik zou je zeker aanraden om een coiltap op te installeren. (Je Schecter heeft hem al). Hij klinkt echt geweldig. En als bonus ziet hij er gewoon superstrak uit.

Meer kan ik er zo direct niet over vertellen. Ik ben iig zeer tevreden ermee, en ga zeker overwegen om dit elementje (en eventueel de Liquifire) ook in mijn Schecter te bouwen, maar de prioriteiten nu zijn ff mijn main setup compleet maken. De gitaar moet nog ff wat verder omgebouwd worden, de versterker komt eraan en ik moet nog uitzoeken wat ik eromheen nog nodig heb. Daarna gaan we weer met de Schecter aan de slag. Tot dan voldoet hij nog, howel ik dus wel die helderheid mis. Bij de Schecter wordt het ook al gauw een brei, en ik verwacht dat de crunchlab dit kan verhelpen, aangezien het bij de Peavey ook lukte.

Senior Member

Standaard

Ik zoek nieuwe pickups voor mijn Tokai les Paul (goldtop). Beetje meer definitie dan standaard humbuckers, low output met een beetje vuigheid erin.

Iemand een goed idee? Bare knuckles, welk type?, misschien zelfs low output p90's in humbucker formaat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Ik zoek nieuwe pickups voor mijn Tokai les Paul (goldtop). Beetje meer definitie dan standaard humbuckers, low output met een beetje vuigheid erin.

Iemand een goed idee? Bare knuckles, welk type?, misschien zelfs low output p90's in humbucker formaat?
    Iemand? Ik zoek dus een pickup met wat meer hoog en presence, wat minder flubberig laag. Liefst een beetje op elkaar afgesteld, dus niet een te schelle brug en te donkere nek pickup.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkV Bekijk bericht
    Iemand? Ik zoek dus een pickup met wat meer hoog en presence, wat minder flubberig laag. Liefst een beetje op elkaar afgesteld, dus niet een te schelle brug en te donkere nek pickup.
    pff, veel keuze is er joh.

Ik denk dan eigenlijk aan een paar pickups.

Air norton-setje, dat is precies wat jij zou willen, maar de seth lover zou dat OOK kunnen doen (die heeft iets minder output, iets meer scheur, iets meer 'tele'). de bareknuckle 'mule' is ook tof, maar ik vind ze het geld niet waard.

maar het ALLERtofst?

de duncan custom en de duncan '59 hybriden. alnico2 bar in de hals, alnico5 in de brug. dat maakt het laag wat strakker, het hoog is zingend en het mid prikt lekker door. enorm dynamisch, soepel, en die harmonics (niet pinch harmonics, maar harmonics in het algemeen) zijn om val te kwijlen.

Als je meer info wilt, PM me maar (hoe je ze maakt, etc etc)

Senior Member

Standaard

Heb in m'n LC Thinline standaard elementen zitten (alnico's nog wat, Koreaanse zooi naar het schijnt). Wil graag nét wat meer power in het brugelement, net wat strakker zeg maar. Nu ook weer niet té strak, maar lekker de mid's en de bas goed in balans, en wat meer hoog. Een humbucker in sc vorm dan maar?

Voor de neck pick up wat meer bluesy. Ook op lagere volumes, maar niet te modderig.

Iemand een idee wat ik het beste aan kan schaffen? Of ben ik te algemeen in m'n eisen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Heb in m'n LC Thinline standaard elementen zitten (alnico's nog wat, Koreaanse zooi naar het schijnt). Wil graag nét wat meer power in het brugelement, net wat strakker zeg maar. Nu ook weer niet té strak, maar lekker de mid's en de bas goed in balans, en wat meer hoog. Een humbucker in sc vorm dan maar?

Voor de neck pick up wat meer bluesy. Ook op lagere volumes, maar niet te modderig.

Iemand een idee wat ik het beste aan kan schaffen? Of ben ik te algemeen in m'n eisen?
    Misschien de Bill Lawrence L48 pickups ? : filmpje
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb net voor de gein weer eens wat pickups gekocht voor hybrids, EN ik heb een paar hybrids gemaakt van wat ik nog had liggen.

de pickups:

Duncan JB/dimarzio bluesbucker hybrid met een alnico5 bar in de brug
    Lekker rock 'n rolllll! beetje dik, niet TE, dynamisch, beetje pinnig en scherp, maar overall toch lekker rond en scheurend. bas: 6. mid: 8. hoog: 6. weerstand: ongeveer 14k.

duncan jb/jazz hybrid met alnico8.
    ah wat een heerlijk, prachtig, dynamisch, helder, smooth, jazzy halspickup! god, ikhoud van alnico8. die smoothe santana tone, of die crunchy, dirty tone van bonamassa, of gary moore-lead, TE GEK. De jb geeft 'm een soort souplesse, en de jazz geeft 'm helderheid, precies wat je wilt als halspup.

Precies die pup (maar dan met een alnico5) Heb ik in de brug zitten. ongeveer even ho als de jb/bluesbucker hybrid, maar met meer hoog en mid. ik had eerst een a5 in de halspup-variant, maar die was ech HEEL helder en transparant, en kon niet goed genoeg de brugpup met een a5 bijbenen, vandaar de a8 erin.

Ik heb de patb2, stagmag, '59 BRUG en duncan custom gekocht. ik ga daar 4 hybrids mee maken; de patb2 en de stagmag (een met een a8, de ander met een ceramische magneet) en de 59 met de custom (a5 en ceramisch, of anders a5 en a2). gouden kapjes, als vanzelf. i kheb nog geen idee wat te verwachten, maar mislukken kan 't bij voorbaad al niet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Misschien de Bill Lawrence L48 pickups ? : filmpje
    Klinkt lekker ja! Maar ik heb een essenhouten Telecaster (tenminste, ik dacht dat het essen was) en dat klinkt volgens mij al sowieso vrij scherp. Nu houd ik echt van dat country geluidje, maar misschien wordt dit wel wat té erg?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Klinkt lekker ja! Maar ik heb een essenhouten Telecaster (tenminste, ik dacht dat het essen was) en dat klinkt volgens mij al sowieso vrij scherp. Nu houd ik echt van dat country geluidje, maar misschien wordt dit wel wat té erg?
    De gitaar in het filmpje is ook van essen dacht ik. En een thinline is sowieso toch al een pak minder scherp dan een solidbody, of niet ?
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Hallo,

Deze vakantie begin ik aan mijn eerste zelfbouw. Het wordt een (linkshandig) Jaguar-model. Nu heb ik een vraagje over de pickups die ik zou willen gebruiken:

Als bridge zou ik een DiMarzio Super Distortion (single coil) willen gebruiken en voor de neck een gewone Fender Jaguar Neck Pickup (ook single). Goede combinatie of niet? Ik weet niet zo erg veel van pickups een voor ik ze koop, toch nog even rondvragen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten