Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 22 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Senior Member

Standaard

zo...even pauze...en mijn topic updaten.

Voortgang vanochtend:
    - shielding aangebracht in de pockets
    - afdekplaatje gemaakt voor de control cavity. Stom van me dat ik de eerste keurig had gemaakt maar de gaatjes voor het verzinken van de schroeven aan de verkeerde kant gemaakt! Tja, en dan omdraaien werkt natuurlijk niet. Dus helaas opnieuw begonnen. Maar die is nu af.
    - studs van de brug en staartstuk geplaatst
    - aardedraadje naar de brug ook niet vergeten
    - tuner-gaten wat geruimd (vanwege de lak-resten) en de tuners geplaatst
    - element in z'n ring gezet en ring vastgezet op de body.

Nu even koffie en dan vanmiddag
    - plaatje maken voor jackplug
    - plaatje voor de trussrod bevestigen (misschien nog zelf maken of een standaard plaatje gebruiken)
    - alles solderen
    - snaren er op
    - stemmen en vermoedelijk ook fretten vlakken enzovoorts.
    Ik geloof dat dat het is. Het is wel weer op het allerlaatste moment zo voor de DGBM maar ik denk dat dat niet alleen bij mij is ;-)

Senior Member
    Blog Entries
    2

Thumbs up

hou je nou ook bij hoeveel uren er in die baby zitten?
    gewoon nieuwsgierig..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    hou je nou ook bij hoeveel uren er in die baby zitten?
    gewoon nieuwsgierig..
    ik heb het helaas niet bijgehouden.
    Maar een schatting voor de vuist weg is denk ik 80 uur (exclusief het lakken van Fred). Ik ben net zo lang bezig met de kleine details vandaag (wat ik daarnet intypte) als met het maken van de gehele body
    Ook zijn er best veel uren gaan zitten in het uitzoeken van de verhoudingen en het behouden van de Les Paul vorm. Je kunt niet alleen maar alles simpelweg verkleinen naar 75%.

Intussen is de electronica gesoldeerd (ik hoop dat het goed zit), heb ik het jack-plug plaatje gemaakt (en 1 verprutst omdat ik hem te veel had verwarmd tijdens het buigen naar de body-vorm). Eigenlijk alleen nog de trussrod cover en de strapholders en dan ga ik aan de snaren beginnen. Ik heb maar 1 setje....zou ik er verstandig aan doen EERST nog even extra snaren te halen? Voor als ik er eentje breek...

EDIT : vergeet ik helemaal een slagplaatje...ik weet niet zeker of ik het er op wil hebben. Leek me erg leuk, maar het lakwerk is zo mooi en zonde om te bedekken!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Thumbs up

80
    ja vooral die laatste afwerkdingetjes gaan meestal het langzaamst.
    stoer hoor!

edit: ja, een slagplaat heeft gelukkig nooit op mijn HCS gezeten.
    op de zwarte vind ik het mooi maar die HCS komt er nooit 1 op!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    80
    Is dat veel ? Geen idee eigenlijk, ik ben niet zo'n snelle werker. Ik ben ook de helft van de tijd lekker aan het kijken ernaar en erover na aan het denken
    Intussen toch maar even extra snaren gehaald, ben net terug.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik heb ook geen idee
    ik denk dan al gauw aan een uurtarief van noem eens 40 euro, dan is het 3200 dus
    ik heb ook niet bijgehouden hoeveel uren er in mijn 212 kastje zitten.
    ook onbetaalbaar
    maar heerlijk om iets met je handen te maken.
    en sinds ik een handgebouwde gitaar van 'hier' gescoord heb ga ik het steeds meer waarderen

Senior Member

Standaard

Ok, probleempje...het zou niet zo'n probleem zijn als ik maar even mezelf rustig de tijd gaf...maar met de DGBM morgen en nog heel veel andere dingen die ik vanavond nog moet doen (die presentatie! ) schiet ik een beetje in de stress...

zoals ik al had gezegd heb ik nog maar een paar gitaren afgesteld. Dat verliep op zich goed.
    Nu zit ik dus achter mijn mini en zet zojuist de 2 laagste snaren erop. Hij loopt aan op de eerste fret tenzij ik de brug hoog genoeg zet. Maar dan lopen de snaren verderop de hals veel te hoog boven de toets (en die brug zo hoog is ook geen gezicht). Ik heb nog niet aan de trussrod gedraaid want ik denk dat ik de topkam iets te diep heb gezet. Hoe weet ik dit nu zeker? Ik heb de neiging om die topkam er dus uit te halen (hij zit wel gelijmd en heeft natuurlijk een beetje lak meegekregen door het spuiten). En dan de topkam even erin met een stukje fineer er onder om te proberen of dat het verschil maakt. Ergens weet ik zeker dat die topkam in ieder geval iets hoger moet, maar voordat ik iets doe, misschien iemand toch een ander advies?

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

dat is vrij simpel te meten.
    vinger op 2e fret en dan mag tussen snaar en fret 1 iets van 0,1 mm zitten.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Ergens weet ik zeker dat die topkam in ieder geval iets hoger moet, maar voordat ik iets doe, misschien iemand toch een ander advies?
    om te testen of ik mijn topkam te diep heb gezaagd doe ik altijd een stukje papier in de snaargleuf, als het aanlopen weg is moet ik of de gleuf opvullen of de hele kam verhogen
    (en een reeds gelakte kam verwijder je door eerst met een hobby mes de lak naast de kam in te snijden en dan met een hamertje een tik tegen de kam te geven)
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Nu zit ik dus achter mijn mini en zet zojuist de 2 laagste snaren erop. Hij loopt aan op de eerste fret tenzij ik de brug hoog genoeg zet. Maar dan lopen de snaren verderop de hals veel te hoog boven de toets (en die brug zo hoog is ook geen gezicht). Ik heb nog niet aan de trussrod gedraaid want ik denk dat ik de topkam iets te diep heb gezet. Hoe weet ik dit nu zeker? Ik heb de neiging om die topkam er dus uit te halen (hij zit wel gelijmd en heeft natuurlijk een beetje lak meegekregen door het spuiten). En dan de topkam even erin met een stukje fineer er onder om te proberen of dat het verschil maakt. Ergens weet ik zeker dat die topkam in ieder geval iets hoger moet, maar voordat ik iets doe, misschien iemand toch een ander advies?[/QUOTE]

Precies daar zit ik ook mee.Ik heb denk ik 5 tot 7 gitaren liggen die of op soldeerwerk wachten of op afstellen......eens komt het ervan...,

Anyway Marco ik ben benieuwd en ga het morgen wel zien,

fred
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten