Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
Als je de spanning naar de pre-amps gelijk wil hebben dan zal er in de voedingsketen vermoedelijk nog een weerstand vergroot moeten worden.
Vwb. de Eindbuis zal er niet veel wezenlijk veranderen. En dat klopt ook als je de curve van een penthode bekijkt zie je dat de lijnen bijna vlak worden na de knik. Dus de spanning kan wel toenemen, maar de stroom wijzigt bijna niet. Op een goede buizentester (waar je dus de spanningen kan instellen) is dit goed te zien. De anode spanning omhoog zetten, maar de stroom blijft vrijwel constant.
Ik maak eerst het P1 schema. Deze heeft maar 1 preamp en daar gebruiken ze B+3 voor. Wanneer ik de kathode weerstand aanpast kan de spanning op de anode anders zijn dan in het schema toch? Of kan ik beter de B+3 stroom reduceren tot dezelfde spanning als in het schema?

De B+2 is de grid van de eindbuis en B+1 is via de outputtrafo de anode spanning.

Hoop dat de leraar me uit kan leggen hoe ik het geheel goed gesimuleerd krijg in multisim. Dit werkt wel makkelijk lijkt me. Dan kan ik gewoon in de simulatie meten wat de stromen en spanningen zijn overal.

Is het eventueel mogelijk om de powersectie te bouwen (de elco's weerstanden en condenstoren) en vervolgens de B+ spanningen daaruit te meten?