Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 50 EersteEerste ... 324041424344 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 493

Standaard

Hoi allen!

Na het lezen van deze topic over jullie ervaringen met GFS pickups, heb ik nu ook de drang gekregen om mijn "stock" pickups van mijn Epiphone les paul standard te vervangen.

Nu ben ik niet zo in huis met al die verschillende pickups, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.. en dat is wel een goede clean maar moet ook wel goed zijn voor Rock/Blues/Jazz.
    Hebben jullie een suggestie voor mijn gitaar? Of ergens waar ik wat eventuele samples zou kunnen luisteren?

Thanks!
    Te koop: Marshall MG100DFX 300,-

Senior Member

Standaard

Ik heb er crunchy rails in zitten. Die zijn waarschijnlijk wat te high gain voor je, maar het clean klinkt dermate lekker, dat zelfs onze drummer er telkens weer de bek van open heeft!

Je kunt die mensen van GFS ook altijd om tips vragen. Ze komen niet met een antwoord van pagina's lang, maar er komt wel een antwoord met een suggestie.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Standaard

Ik heb in een nieuw stratje 3 GFS singlecoils zitten,
    valt me echt mee voor de prijs,
    Was in eerste instantie van plan er iets anders in te zetten, maar ik laat ze dr in.
    Lemonade coverband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soesje Bekijk bericht
    Hoi allen!

Na het lezen van deze topic over jullie ervaringen met GFS pickups, heb ik nu ook de drang gekregen om mijn "stock" pickups van mijn Epiphone les paul standard te vervangen.

Nu ben ik niet zo in huis met al die verschillende pickups, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.. en dat is wel een goede clean maar moet ook wel goed zijn voor Rock/Blues/Jazz.
    Hebben jullie een suggestie voor mijn gitaar? Of ergens waar ik wat eventuele samples zou kunnen luisteren?

Thanks!
    De dream 180's hebben een mooi sprankelend clean een beetje richting filtertrons(gretsch elementen) maar dan wel met een randje paf(lespaul humbucker)
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb op Youtube beetje naar de Crunchy rails en Dream 180 geluisterd.. en ze klinken allebei super!

Is het ook iets om een combinatie te nemen van de 2? Dream op bridge en crunchy op de neck of is het beter andersom..?

Standaard

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb op Youtube beetje naar de Crunchy rails en Dream 180 geluisterd.. en ze klinken allebei super!

Is het ook iets om een combinatie te nemen van de 2? Dream op bridge en crunchy op de neck of is het beter andersom..?
    Ik zou dan een dream 180 op de brug doen en een dream 90 bij de nek...
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Ik zou dan een dream 180 op de brug doen en een dream 90 bij de nek...
    Mmm ok, mag ik dan vragen waarom op die manier en niet andersom? (Kennisverbreding )

Standaard

Mmm ok, mag ik dan vragen waarom op die manier en niet andersom? (Kennisverbreding )
    Omdat ik het fijn vind een humbucker bij de brug te hebben (power/punch) en bij de nek een mooie ronde tone (p90 element) die wat minder dichtsmeert.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Omdat ik het fijn vind een humbucker bij de brug te hebben (power/punch) en bij de nek een mooie ronde tone (p90 element) die wat minder dichtsmeert.
    Goeie , bedankt voor je advies!

Senior Member

Standaard

De mean90 vind ik dan persoonlijk weer iets beter dan de dream90, de mean is meer echt p90 dus iets feller en de dream vind ik meer een strat sc in humbucker behuizing. je zou ze eens naast elkaar moeten horen.

Dream 180 in de neck is opzicht ook heel fijn en hij is splitbaar to sincle coil.
    Heb hem zelf in mijn meest gebruikte gitaar ook in de neck met een loudmouth in de brug.
    De loudmouth is denk ik niet echt iets voor jou want die heeft meer een smerig hardrock geluid.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten