Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 21 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 201

Discussie: Jazzmaster

Senior Member

Standaard

Ik heb verf gekocht. Nu is het nog een kwestie van het houtwerk te doen en dan kan ik de gitaar doorgeven aan iemand die hem gaat spuiten voor me. De verf is namelijk nitro cellulose en ik heb daar geen plek voor, om die te spuiten.

Een echte update moet je niet snel verwachten, deze week moet mijn scriptie af zijn en daarna zijn het weer examens (tentamens zeker zoals ze heten in NL).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Ik heb verf gekocht. Nu is het nog een kwestie van het houtwerk te doen en dan kan ik de gitaar doorgeven aan iemand die hem gaat spuiten voor me. De verf is namelijk nitro cellulose en ik heb daar geen plek voor, om die te spuiten.

Een echte update moet je niet snel verwachten, deze week moet mijn scriptie af zijn en daarna zijn het weer examens (tentamens zeker zoals ze heten in NL).
    dat ken ik, en dan plaatsen ze natuurlijk net een gitaarbouw-beurs in die periode , dus dat moet ik ook alweer missen. hopelijk zijn die examens snel gedaan en kan er weer gebouwd worden, dit wordt toch weer een pareltje zoals het er nu uitziet. mooie kleur trouwens ook.

veel succes met de examens!

grtz

Standaard late nite session

Jaja, gek tijdstip om te posten, maar ben in de momenten dat ik tijd heb toch bezig met gitaren!

Ik had een vraag over dit topic, ben zelf ook bezig met een jazzmaster in elkaar te zetten. Weliswaar van losse onderdelen - maak de neck en body niet zelf- maar toch. Voordat ik tot aankoop over kan gaan, moet ik toch eerst even een aantal onderdelen kopen. Ik loop telkens tegen een aantal problemen aan.

Valoosj, waar heb je de volgende onderdelen vandaan?? Kan ze niet vinden. Someone?

Fender blank neckplate
    Mastery Bridge!!!
    - JE POTMETERS! Welke heb je gekocht, en waarom. .. Jij hebt de oude pickups he, misschien heeft het daarmee te maken. Als ik de nieuwe seymour duncan hot jazzmasters erin ga bouwen die worden gebruikt bij de contemporaine uitvoering van de jazzmaster, heb ik toch gewoon drie maal 1meg en een keer 50k nodig? Waar haal je die?

Je brushed aluminium slagplaten!! Hierdoor kan ik niet slapen, kan 'm nergens vinden maar vind 'm erg mooi gebruik die alsjeblieft haha.

Oh, nog een vraag. Valoosj. De gaten die nodig zijn voor je mastery brug he, wijken die qua plaats af van de originele brug van de jazzmaster? Dacht het niet, he... toch?

Grote vraag is dus voor nu,. waar haal je deze spullen vandaan, op dit plaatje wat je liet zien...

Many thanks!

Senior Member

Standaard

Mooie kleur! Past ook goed bij een dergelijke gitaar. Ik start binnenkort ook met een project met deze kleur.
    Keep it up!

Senior Member

Standaard

St. Robot, jij ook veel succes met je examens. En alle anderen: volgend jaar een beurs waarbij de studenten ook aanwezig kunnen zijn! Nu moet je mijn Les Paul maar missen ...

lhrs: mastery bridge komt van de leverancier zelf. De gaten wijken niet af zoals ze zelf beweren. Je kan de meeste bruggen zo vervangen voor een mastery.

De brushed aluminium slagplaat zal niet gebruikt worden. Die bevatte enkele kleine foutjes waardoor hij onbruikbaar was. Ik heb hem teruggezonden naar China, maar de koper niet meer gehoord. Ik had die trouwens op ebay gevonden.
    Dat neckplaatje komt van Thomann of musicstore, een van de twee.

Mijn potmeters en de spullen van die foto komen van bij Darren Riley. Niets speciaal, gewoon CTS, een goed merk potmeters. Wat betreft je uitvoering, dan moet je eens het bedradingsschema opzoeken. Ik gebruik het 'oude'.

Niek: bedankt. Hopelijk doe ik er goed aan want over de kleur heb ik echt lang getwijfeld. Het was niet eenvoudig voor deze kleurenblinde ...
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009

Standaard

Kijk, top post, valoosj. thanks! Heb ik wat aan. Meteen ook die geanodiseerde pickguard kan ik er ook halen, geweldig.

De mastery webshop is alleen gesloten staat er... The Masterybridge.com store is temporarily closed dus daar kan ik niets halen....

pffft. De zoektocht gaat door!!!

V

Senior Member

Standaard

Graag gedaan. Kijk wel goed rond voor je slagplaat, die kunnen verschrikkelijk duur zijn (tot $80) terwijl ze op ebay en dergelijke veel goedkoper verkrijgbaar zijn. Kijk dus goed rond, maar zorg dat je kwaliteit krijgt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht

Niek: bedankt. Hopelijk doe ik er goed aan want over de kleur heb ik echt lang getwijfeld. Het was niet eenvoudig voor deze kleurenblinde ...
    Nou ik vind kleur kiezen ook erg lastig hoor maar ik denk dat het een juiste keuze is. De combi met de slagplaat is ook mooi. Ik ga voor een zwarte 3ply plaat.

She will be pretty.

Je bent dus kleurenblind? Hoe zie je deze kleur dan?

Senior Member

Standaard

Als ik de body apart bekijk, vind ik het niet mooi, maar op de dressing room foto met de hele gitaar erop vind ik het wel mooi.

Ik heb daltonisme, wat erop neer komt dat ik kleuren zie, maar moeite heb om ze uit elkaar te houden als ze erg op elkaar lijken. Paars en blauw, rood en groen etc verwar ik dus wel eens met elkaar.

Standaard

Ik zal 's op ebay kijken. Ben reteslecht met ebay, weet niet echt hoe te zoeken, maar komt wel.

Valoosj, hoeveel heb je eigenlijk betaald voor je mastery bridge? Die lui antwoorden niet zo snel.... en, hoeveel koste het om 'm te shippen (Of anders, hoeveel was je in totaal kwijt eraan?)

Groet!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten