+
+
+
=
![]()
+
+
+
12 weken de tijd om te werken
Doelstelling is om 'de shit' aan het eind van de vakantie te hebben![]()
Ik heb de holy grail nog niet gehoord (ik zit nog in de amp-fase, pedalen komen later). Maar het lijkt me een leuk pedaal, omdat hij zo simpel is. Ik heb niet meer nodig dan wat erop zit. Het is ook een beetje een merkvoorkeur.
De Chicklet lijkt me op zich ook wel leuk.
Aan de delay stel ik wel wat hogere eisen, vandaar de Malekko Ekko
hmm ok. Ik denk dat ik hem net iets te simpel vind.
Die chicklet spreek me niet aan. Zoek een moderne reverb. Geen spring. Is mij te rommelig.
Ik had verwacht een enorme gasaanval te hebben. Vanmiddag bij Max Guitarstore even op een mooie Rickenbacker 360 gespeeld.
Sommigen zullen inmiddels misschien weten dat ik een Indie IRK heb, een kopie van een Rick, qua model een kruising tussen de 330 en 360. Ik vind het gewoon een goede gitaar, het klikte, en ik las dat ze toch heel anders was dan de echte, dus ik heb haar maar gekocht.
Toen ik op hun site zag dat ze een echte Rick hebben, werd ik toch wel erg benieuwd. Ik speel immers op een kopie, en heb nog nooit op het echte werk gespeeld. Na wat moeilijk doen (ja ik snap dat ze niet elke random persoon op een gitaar van €1900 willen laten spelen, maar ik vond het wel erg flauw. Toen ik zei dat ik dat geen manier vond om klanten te trekken, werd-ie al vriendelijker) heb ik er een 20 minuten op gespeeld (over een prachtige vibrolux!), maar ik kon er niet mee overweg. Ja, ik kan er wel op spelen, maar niet echt lekker. Het inspireerde me niet zo...
Dus, ik heb nu oprecht géém GAS voor een echte Rickenbacker.
Wel voor een goede nieuwe versterker![]()
Geinig, maar snap precies wat je bedoeld!
Ik heb zelf zelfs een gitaar die fijner speelt dan mijn main aixe, maar het is niet mijn main axe. Geluid is hwt net niet en op de een of andere manier kan het er niet mee vinden.
Ik prefereer dus de gitaar die veel minder soepel speelt.
Wel erg leuk die ontdekkingen. Ga je wel steeds meer beseffen dat het niet alleen om het merk of materiaal gaat, maar eigenlijk alleen om wat wel of niet bij je past.
Rare is wel dat je stiekem toch gast blijft houden.
Een Zoom H2.............................
Mooi buiten geluiden op kunnen nemen, en ideaal als luxe dicteerapparaat......
Favorieten/bladwijzers