Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 91
    Senior Member

Standaard

Goed nieuws: Ik heb een kleine meevaller. Ik kreeg vanuit het niets € 300,- in de schoot geworpen die ik helemaal kan spenderen aan mijn projectje.

Meteen maar naar Erik vd Haar gehobbeld om een TV Jones op te pikken. Het is een normale Classic geworden, alleen had 'ie alleen het model met de "oortjes" nog op voorraad. Nou ja, die dremelen we er wel weer vanaf.

Oh ja, en ik heb een mooi stukkie elzen gescoord op eBay... Wacht met spanning op de pakketservice.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    wacht met het frezen van de neckpocket totdat je de neck hebt....
    Hetzelfde geldt voor een homebrew Filtertron-template, vrees ik. Ik heb me precies 5mm vergist, haha.

Vallen & opstaan...?
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    Goed nieuws: Ik heb een kleine meevaller. Ik kreeg vanuit het niets € 300,- in de schoot geworpen die ik helemaal kan spenderen aan mijn projectje.

Meteen maar naar Erik vd Haar gehobbeld om een TV Jones op te pikken. Het is een normale Classic geworden, alleen had 'ie alleen het model met de "oortjes" nog op voorraad. Nou ja, die dremelen we er wel weer vanaf.

Oh ja, en ik heb een mooi stukkie elzen gescoord op eBay... Wacht met spanning op de pakketservice.

Hetzelfde geldt voor een homebrew Filtertron-template, vrees ik. Ik heb me precies 5mm vergist, haha.

Vallen & opstaan...?
    als er van die oortjes opzitten, zijn er dan gaten in de pickup voorzien om ze direct op hout te monteren, of moet je die zelf nog boren. in dat geval zou ik toch oppassen dat je niets essentieel doorboort (niet da ik veel van pickups-opbouw weet)

voor de rest zien de mallen er al erg netjes uit, gaat zeker goed komen

grtz

Senior Member

Standaard

De gaten zitten er al in. De versie met de "english mount" (humbucker-montage) heeft dat weer niet, maar ik heb er goed opgelet dat ik de juiste versie kreeg. Al had de "no-ears" versie natuurlijk beter geweest.

Feauteaux (met fingerschmutz):

Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

aha, oké. dan is er natuurlijk geen enkel probleem wel vet om zomaar ff 300€ erbij te krijgen.

grtz

Senior Member

Standaard

Mja, vet... de achterliggende reden ligt wat gevoeliger. Tranen in mijn ogen als ik het daar over ga hebben, dus dat doen we maar niet.

Maar ik wel blij met dit extra stukje budget!
    Laatst gewijzigd door Nagramoth; 25 mei 2010 om 18:58
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Thumbs up

Afgelopen dagen Nagramoth vaak gehoord en gezien: zeer tof project en dat allemaal 1 straat verder op.

Senior Member

Standaard

Ssst.... Straks denken ze nog dat we een setje zijn.
    En ik vind je een toffe peer, maar ik ga nog geen meubels met je uitzoeken hoor !

UPDATE:
    - Hals: Geen Allparts, maar een Mighty Mite MM2905. Dit is deels uit bugettaire overwegingen, maar bovendien heeft deze de trussrod-afstelling aan de kop (en niet aan de hiel) en de clear satin finish die ik graag wil. Mocht het een bokke-hals blijken, dan staat 'ie volgende week weer op GitaarMarkt...

- Hout: Mooie plak Elzen gescoord voor weinig. Ongezien gekocht op ebay, kant-en-klaar verlijmd & gevlakt op 45mm. Is onderweg...

- Brug: Ook weer uit budgettaire overwegingen geen Hipshot gekocht (de huidige $ koers is op dit moment niet echt aantrekkelijk). Er komt in plaats daarvan een Hipshot-kloon op, helaas tot 3 weken (!!!) op backorder. We zien wel...

- Tuners: Lang leve Marktplaats !

- Overige hardware: komt volgende week binnen.

- TV Jones: Heb ik inmiddels de "Double Van Gogh-threatment" gegeven; beide oren eraf gedremeld. Tevens een nieuwe template gemaakt voor de TV Jones, de vorige was 5mm te krap:

Keep posted...
    Laatst gewijzigd door Nagramoth; 27 mei 2010 om 16:28
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

Ik ga gewoon verder met mijn monoloog...

Eergisteren kwam de postbode, maar omdat ik niet thuis was werd het bij de overburen afgeleverd. Even later ging de bel, en daar stond inderdaad de overbuuv met een bos hout voor de deur (pun intended).
    Foto van het hout (niet van de overbuuv):

Vandaag is het lekker weer, dus maar even de wipzaag erin gezet. Tot mijn schrik trok het zaagblad bij de neckpocket helemaal scheef naar de body toe, ondanks een nieuw blad. Ik heb niet hard geduwd ofzo, ik heb gewoon de zaag het werk laten doen. Gelukkig had ik net genoeg marge, maar voor de zekerheid heb ik de freesmal toch maar 5mm naar achteren verplaatst, zodat ik zeker weet dat de frees rondom vlees kan snijden.

Ik denk dat ik vanmiddag maar ga fresen, nu moet ik even op de kids passen omdat moeder de vrouw boodschadden doet. Ik heb gisteravond nog wel een schets gemaakt voor de slagplaat. Very nice, al zeg ik het zelf...

Keep posted !
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

Om te voorkomen dat de bovenfrees gaat kantelen, heb ik op de voet van de frees een klosje vastgezet. Dit bestaat uit een halfrond stukje zaagverlies en een stukje MDF dat even dik is als de template . Door de halfronde vorm ben ik in staat om de heup van de body te tracen.

Alleen de curves boven en onder de neckpocket moet ik uit de losse pols doen.

Op de foto lijkt het niet helemaal waterpas te staan, maar dat is gezichtsbedrog denk ik...
    Mijn knutsel pagina:

Senior Member

Standaard

heel verstandig om een steun te maken voor onder de freesvoet. het is veiliger en bespaart je mogelijke tegenslagen (ook goed bedacht met de ronde vorm!). het stuk bij de neckpocket zal wel lukken als je er rustig bij blijft (ook niet té traag frezen, anders verbrand het hout)

en die slagplaat is inderdaad very nice (wordt het ook die kleur, of is dat toevallig?)

great job tot zover!

grtz

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten