Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 22 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Een echte Gib's sun. Mooi man!
    Die letter O van gibson is aan de bovenkant behoorlijk open. Mijn vriendin dacht dus ook dat er Gib's sun stond. als je goed kijkt zit dat kleine haaltje er wel aan om de letter bijna gesloten te maken, maar het blijft erg subtiel. Ik heb getwijfeld om de letter gewoon dicht te maken maar ach, zo lijkt het het meest op het origineel.

Senior Member

Standaard

Ik denk/vermoed/hoop/verwacht dat dat haaltje wat meer tot zijn recht komt als de kop voor de rest zwart is.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Senior Member

Standaard

Jeez wat een project!
    Weet Gibson hier al van? Ze nodigen je vast uit voor een rondleiding.(als je die al niet hebt gedaan)

Senior Member

Standaard

Zo, vandaag heb ik de mini klaar gekregen voordat hij gelakt gaat worden.

Allereerst heb ik de toets voorzien van side-dots. Daarna heb ik de toets gelijmd op de hals. Een kant en klare toets (met radius) lijmen op een al afgeronde hals is niet prettig. Het is een ramp om de lijmklemmen grip te laten krijgen. Het is dus makkelijker om het te doen op een nog niet geronde hals en daarna de hals afronden. Dus dat doe ik niet meer op deze manier!

Fotos van de side-dots + overgang van de binding van body naar neck (als je goed kijkt zie je nog steeds dat die 2 laatste fretjes breder zijn dan de rest en een andere kleur...zucht...):

De hals staat nu toch een beetje bol in plaats van hol. Ik hoop dat de snaarspanning straks daar iets in zal veranderen. Eventueel de trussrod ook. En ik kan nog de fretjes vlakken. We zullen zien.

Ik heb zojuist het mahonie voorzien van Clou grainfiller (op waterbasis). Het ziet er nu dus niet meer uit aan de achterkant. Maar hij is dus klaar voor de lak. En het geweldig goede nieuws is dat onze Fred (Dons) mij vorige week spontaan heeft gemaild dat hij dit graag voor mij wil doen! Wat een verrassing was dat! Ik grijp dat met beide handen aan, ik wil graag dat de gitaar (zo goed als) af is voor de dgbm en twijfelde of het mij zelf zou lukken. Ik heb nog 2 andere zelfbouwers klaar liggen om ook gelakt te worden, die ga ik gewoon zelf proberen. Maar deze mini wil ik niet verprutsen. Super dus!

Ok, nog een fotootje om te laten zien dat de gitaar niet zo groot is (ik ben zelf ook niet groot dus kun je nagaan ). Let op het mooie t-shirt
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 16 mei 2010 om 23:11

Senior Member

Standaard

prachtig.
    met het finishing van fred moet dit een juweeltje gaan worden.

Senior Member

Standaard

Mooi hoor. Ik ben benieuwd hoe ie eruit komt na het werk van Fred. Dat wordt zeker mooi.
    Hilko krijgt nu de credits he Slim bezig die man, he wil je een shirt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Mooi hoor. Ik ben benieuwd hoe ie eruit komt na het werk van Fred. Dat wordt zeker mooi.
    Hilko krijgt nu de credits he Slim bezig die man, he wil je een shirt?
    ja, heb ook een hilko shirt maar als ik die per toeval aanheb als ik met een Guttlin poseer, wissel ik toch eerst even van shirt , 't moet ook niet te verwarrend worden...

tof dat fred 'm lakt, joint forum effort: cool!

Senior Member

Standaard

Hij wordt echt super! Gaat Fred helemaal los, of mag jij bepalen hoe de kleurstelling wordt?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

Senior Member
    Blog Entries
    2

Thumbs up

wat een snoepie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noid Bekijk bericht
    Hij wordt echt super! Gaat Fred helemaal los, of mag jij bepalen hoe de kleurstelling wordt?
    Dat mag ik bepalen, haha
    Ik ben er gisteren geweest. Ik zal straks proberen een update te plaatsen (met foto's) van de kleurstelling

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten