Zo, vandaag heb ik de mini klaar gekregen voordat hij gelakt gaat worden.
Allereerst heb ik de toets voorzien van side-dots. Daarna heb ik de toets gelijmd op de hals. Een kant en klare toets (met radius) lijmen op een al afgeronde hals is niet prettig. Het is een ramp om de lijmklemmen grip te laten krijgen. Het is dus makkelijker om het te doen op een nog niet geronde hals en daarna de hals afronden. Dus dat doe ik niet meer op deze manier!
Fotos van de side-dots + overgang van de binding van body naar neck (als je goed kijkt zie je nog steeds dat die 2 laatste fretjes breder zijn dan de rest en een andere kleur...zucht...):
De hals staat nu toch een beetje bol in plaats van hol. Ik hoop dat de snaarspanning straks daar iets in zal veranderen. Eventueel de trussrod ook. En ik kan nog de fretjes vlakken. We zullen zien.
Ik heb zojuist het mahonie voorzien van Clou grainfiller (op waterbasis). Het ziet er nu dus niet meer uit aan de achterkant. Maar hij is dus klaar voor de lak. En het geweldig goede nieuws is dat onze Fred (Dons) mij vorige week spontaan heeft gemaild dat hij dit graag voor mij wil doen! Wat een verrassing was dat! Ik grijp dat met beide handen aan, ik wil graag dat de gitaar (zo goed als) af is voor de dgbm en twijfelde of het mij zelf zou lukken. Ik heb nog 2 andere zelfbouwers klaar liggen om ook gelakt te worden, die ga ik gewoon zelf proberen. Maar deze mini wil ik niet verprutsen. Super dus!
Ok, nog een fotootje om te laten zien dat de gitaar niet zo groot is (ik ben zelf ook niet groot dus kun je nagaan). Let op het mooie t-shirt
![]()
![]()

). Let op het mooie t-shirt
Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers