Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35

Discussie: The Anvil

Senior Member

Standaard

Het is een kick van (op 1 dag na) een jaar oud, maar ik ben benieuwd naar hoe dit project is afgelopen? Ik heb zelf namelijk net de kit besteld van Musikding (http://www.musikding.de/product_info...reamp-Kit.html)

Heb hem besteld zonder behuizing (scheelt weer €30,-), ik wil hem samen met een nog nader te bepalen poweramp in een headshell stoppen.

Ik ben benieuwd, het zal een hele verbetering zijn t.o.v. m'n Peavey bandits
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Senior Member

Standaard

Hij is nog steeds niet af . De print is inderdaad ontworpen met Wima MKP's in gedachten, en de 630 volt versie past precies in de gaatjes. Wellicht moet ik het project maar weer eens uit de kast halen voor het helemaal verstoft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

Senior Member

Standaard

Gister heb ik de kit binnengekregen en ben natuurlijk meteen begonnen met bouwen... Ik ben nu op 90% ongeveer. De print is volledig bestuckt, ik moet nu de potmeters nog solderen en de verbindingen van de trafo met de print. En daarna natuurlijk testen. Gelukkig ben ik de komende drie dagen vrij!
    Ibanez RG 3120, Blade Texas Standard Pro, Anvil tube preamp, G-Major, Rocktron Velocity 120, E-bow, Boss GT-10, Rebote 2.5 delay
    MySpace - Skybicycle

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JER00N Bekijk bericht
    Gelukkig ben ik de komende drie dagen vrij!
    En..., en.., en...????

Ik ben erg benieuwd naar het apparaat, keep us posted!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Nou hij is inmiddels 'af'. Echt klaar is ie nog niet, hij zit nog niet in een behuizing, randaarde zit nogal helemaal niet aangesloten Ook klopt er bij twee kanalen nog iets niet in de equalizer volgens mij, daar moet ik nog even naar kijken. De gain-knop van het leadkanaal werkt nu ook nog 'andersom'. Kortom een paar kleine dingen die nog aangepast moeten worden, maar in principe werkt hij dus gewoon

Op het eerste gezicht klinkt het erg goed, een modern, hi-gain geluid. Heb hem nu alleen nog maar getest door een Samick 10 watt oefenversterkertje dus ik kan nog niet echt vertellen hoe het echt klinkt.

Wat er nu nog moet gebeuren is een poweramp bouwen (waarschijnlijk gewoon solidstate) en dan komen de preamp en de poweramp samen in een top te zitten. Voorlopig kan ik de preamp dus nog niet echt gebruiken maar ik ben al lang blij dat er niks ontploft is of in de fik is gevlogen

Nu even wat foto's:

Inhoud van de kit:

De printplaat volledig bestuckt:

Tweede print met input, tweede input, send/return en output. Input- en outputbedrading is afgeschermd draad.

De uiterst onveilige testopstelling:

MySpace - Skybicycle

Standaard

Zo jij laat er ook geen gras overheen groeien, mooi man. Als ik de site moet geloven is dit een soldano waardige kopie, is het niet wat zonde om dat dan in een transistor eindbak steken?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Banned

Standaard

Holy Crap!!! Heb je dat ding in 10 dagen gebouwd? Heb zelf een half jaar over een champ gedaan en vond dat al snel

Complimenten! Zou zelf wel een buizeneindtrap bouwen in plaats van transistor.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Behoorlijk koopje!

Senior Member

Standaard

Tja buizen- of solid state eindtrap weet ik nog niet. Ik heb ook gelezen dat er bij high-gain voorversterkers vaak een solid state eindversterker gebruikt wordt omdat je met een buizeneindtrap nog meer oversturing krijgt waardoor je geluid te rommelig wordt.

Heb nu een aantal punten:

Buizeneindtrap
    - Nadelen: duur, zwaar, groot
    - Voordelen: geluid (maar dat valt nog te bezien), staat stoerder :P

Transistoreindtrap
    - Nadelen: klinkt minder
    - Voordelen: compact, goedkoop en licht. Er zijn chipamps ('power opamps') te koop van een paar euro die al gauw 100W kunnen leveren.

Die peavey heb ik ook al eerder gezien maar 120 W buizenpower is misschien wel wat overkill, plus dat ie eigenlijk voor 115V gemaakt is...
    MySpace - Skybicycle

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten