Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 22 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Senior Member

Standaard

diy-koffertje? Vermoed dat het nog goed te maken is hoor. Mini ter plekke nemen, een doek eronder, stukje piepschuim klaargesneden voor de nek op te rusten. Dan wat verzetten in het ineengetimmerde koffertje, alles goed aftekenen en een grote schuimplaat ofzo snijden volgens maat van de gehele koffer, waarna bedekt met een zacht doek ?
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodkabier Bekijk bericht
    Die mini ziet er super uit zeg!

even over dat zaaglint. ik heb me suf gezocht naar het bedrijf dat ik eens heb gecontacteerd voor zaaglinten, maar ik heb het gevonden: www.memenco-europe.com is het internet adres. niet dat ik reclame wil maken, maar ze zeggen dat ze alles op bestelling kunnen maken. misschien een uitkomst?
    Bedankt voor de tip(was al eerder genoemd).Heb ze vandaag op ebay besteld in de UK.Met 4 pond zijn de bezorgkosten gelijk aan die in NL..
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pirate Bekijk bericht
    een ukulele of tenor-ukulele koffer misschien?
    en anders een tas die kan tenminste een beetje andere vorm aannemen
    Ik ben hier kort mee verder gegaan en kwam interessante info tegen (ook voor de andere mini-bouwers op het forum die een koffer willen) :

Mijn Mini-LP is dus 69cm lang en 25cm op het breedste punt. Ik zal nog wat meer maten nemen, maar als ik die maten even omzet in inches...

69cm = 27.1 inch
    25cm = 9.8 inch

...dan zal een baritone ukelele koffer in ieder geval wel passen. Ik denk dat ik maar eens naar zo'n winkel ga met mijn mini (nog in een vuilniszak...)

Senior Member

Standaard

Update :
    Afgelopen zaterdag erg druk geweest maar niet met de mini LP. Gisteren (moederdag) ook bijna geen voortgang met de mini helaas maar vandaag gelukkig iets kunnen doen.

- De toets is op maat gemaakt (rekening gehouden met binding die er nog omheen moet).
    - radius geschuurd (heftig hard, dat ebben!).
    - Parelmoer ingelegd. Het zijn uiteraard niet de standaard maten van die kroontjes-inleg, ik heb dus moeten zoeken wat de beste verhouding is om toch de Les Paul looks te behouden. Ik hoop dat het gelukt is.

Ik zit wel er mee dat het allemaal heel klein is en met name de inleg in de buurt van 20e fret komt erg dicht bij de fret zaagsnede. Ik had fretdraad in huis maar heb toch zojuist maar even snel bij guitarsupplies (.nl) fretdraad gekocht dat 2mm breed is in plaats van de 2.6 (ongeveer) die ik had. Het kan net het verschil maken waardoor de inleg nog net niet de fret raakt rond die laatste posities.

Ok, foto's natuurlijk. Hier is de toets verdiept voor het parelmoer. Ook de radius is geschuurd, dus de fret-streepjes zijn wat verdwenen.

De 1e en 2e inleg...

De laatste inleg...hier kun je misschien zien dat de inleg wat dicht bij het fretje zal komen. Ook heb ik op een of andere manier daar de boel iets verschoven waardoor het net niet meer in het midden ligt. Het is millimeter werk daar (en ik betwijfel of het bespeelbare posities zullen zijn) maar dat is afwachten.

Natuurlijk even los op de gitaar gelegd om te kijken hoe het staat. Ik kan niet wachten om te gaan fretten, ik vind dat altijd erg mooi worden daarna. Maar ik kan eerst de binding nog doen.

De toets is nog te lang, dat stukje moet er nog af.

Hier zie je de hals vanaf de zijkant. De toets is ongeveer van vergelijkbare dikte als een normale toets en misschien had ik dat eigenlijk ook moeten verkleinen zodat de verhouding voor het oog wat meer klopt met z'n grote broer. De hals is nu 24mm bij de nut, misschien ook nog een beetje dik. Hoewel het wel goed voelt. Ik beken dat ik geneigd ben om door te gaan en het zo te laten, ik wil hem afkrijgen

Ok, tot zover vandaag.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 10 mei 2010 om 19:03

Senior Member

Standaard

hey marco,
    ziet er echt geweldig uit zeg.
    die inleg is gaaf en zit er strak in!!.

groetjes daniel

Senior Member

Standaard

Mooi gedaan die inleg marco!
    Past als een zwerende ...

Ben benieuwd op de beurs
    don't worry be happy

Te Koop : Taylor T5 met Koa bovenblad, in nieuwstaat wegens zelfbouw gitaren

Senior Member

Standaard

Ziet er echt geweldig uit zo een klein les paultje. Prachtig gemaakt!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Super, ik krijg gelijk zin in een mini LP!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

mooi man!

ik denk niet dat het zal storen, die fretjes op de hoge toetsen.

Mijn ervaring met minigitaar: de hoge posites zal je niet vaak gebruiken maar dat mag de pret niet drukken.

Ik zou mss wel nog de neck wat onder de nut wat verdunnen zodat hij niet al begint te verdikken naar de headstock van voor de eerste fret. en mss de hiel wat steiler maken zodat je makkelijk hoger komt (al is dat een kloteklus )

ik wil de binding zien, wordt een geil opdondertje

Senior Member

Standaard

dank allen

@Barno : je hebt gelijk, scherp gezien! Het is maar een klein beetje, maar hij verdikt inderdaad iets te vroeg. Dat zal ik staks even aanpassen. EDIT : en de hiel zal ik ook even naar kijken, misschien die ook inderdaad aanpassen.

En over die binding : verstandelijk gezien moet ik gewoon cream doen (ivm de pickup ringen en slagplaatje). Maar ik vind wit naast dat ebben en parelmoer ook zeer mooi. Ik heb me suf gezocht op het internet naar pickupringen die minder gelig zijn en meer ivoor (gebroken wit). Toen ik ze uiteindelijk gevonden had, bleken dat een soort replica's te zijn voor '59 Les Paul's. Oftewel, meer dan $500 per set! Kan er niet iemand gewoon deze ringen uitbrengen in een iets minder vergeelde kleur? Balen...ik denk dat ik een keer ga uitzoeken of ik niet zelf de juiste kleur kunststofplaat kan kopen en dat frezen...

Ik dwaal af...cream dus maar ik sta open voor suggesties
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 10 mei 2010 om 19:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten