Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 22 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 211

Discussie: Mini Les Paul

Senior Member

Standaard

[QUOTE=jan jansen;2365220]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht

Marco,

gisteren weer eens bezig geweest met de mini alhier.Heb de body geheel gefreesd.Moet nog goed schuren links en rechts en dan een strook hout op de achterzijde maken,daar waar de frees een eigen leven ging lijden...

En dan houdt het op...nog steeds geen zaaglint...,

fred
    Ik hoopte al dat je ermee verder gaat, jouw mini is geweldig geinig wat mij betreft
    Ik ben erg druk momenteel (ik moet nog van alles voor de beurs maken en ook die presentatie nog in elkaar steken (plus mijn mini LP natuurlijk niet te vergeten)) maar als het echt niet lukt met je zaaglint dan moet je maar even langskomen.

Senior Member

Standaard

vandaag moest ik gewoon werken en vanavond moet ik op de kinderen oppassen dus ik kan niet naar mijn werkplaats. Ik heb nog wel tussendoor de gaten voor de tuners kunnen boren. Omdat ik het kopfineer over de moer van de trussrod had geplakt, moest ik die ook weer tevoorschijn zien te krijgen.

Dus eerst maar met de dremel bij benadering wat kleine gaatjes gezet...

en toen met beitel en schuurpapier de vorm weer terug gekregen. Ik moet nog even wat beter afwerken maar hij is weer bereikbaar. Een volgende keer moet ik hem wel net iets verder uit laten steken. Ik was bang dat het schroefdraad dan te hoog zou komen maar ik was het kopfineer vergeten dus dat had makkelijk gepast...

Morgen krijg ik de hele dag bezoek van mede-forumlid Danielw (gezellig!) voor onder andere een ander project...hopelijk zal dat op tijd af zijn voor de DGBM. Maar ik ben bang dat ik de mini-lp pas zondag weer kan oppakken.

fijn bouw-weekend iedereen

Senior Member

Standaard

Mooi Man, jij ook veel bouwplezier! (dat zal wel lukken zo te zien)

Senior Member

Standaard

[QUOTE=Cocobolo;2365310]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht

:
    Ik ben erg druk momenteel (ik moet nog van alles voor de beurs maken en ook die presentatie nog in elkaar steken (plus mijn mini LP natuurlijk niet te vergeten)) maar als het echt niet lukt met je zaaglint dan moet je maar even langskomen.
    Marco,

bedankt voor het aanbod maar je bent te druk met andere dingen schat ik zo in.Ik probeer het op een andere manier te regelen...nooit kunnen vermoeden dat een simpel zaaglint zo moeilijk is te vinden..en om nou een balk esdoorn van 10 cm af te vlakken tot 28 mm...tja dat gaat me iets te ver...dat zijn 3 halzen...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

[QUOTE=jan jansen;2366266]

Marco,

bedankt voor het aanbod maar je bent te druk met andere dingen schat ik zo in.Ik probeer het op een andere manier te regelen...nooit kunnen vermoeden dat een simpel zaaglint zo moeilijk is te vinden..en om nou een balk esdoorn van 10 cm af te vlakken tot 28 mm...tja dat gaat me iets te ver...dat zijn 3 halzen...

Senior Member

Standaard

als de mini straks af is....
    zou er dan een muziekinstrument bestaan waarvan de koffer bij benadering geschikt is voor zo'n mini (al dan niet met de nodige aanpassingen van dat zachte stof in de koffer)? Ik ben niet zo thuis in andere instrumenten...
    Mijn mini is straks 69cm lang en 25 cm op het breedste punt. Zal wel niet meevallen om iets te vinden denk ik

Senior Member

Standaard

als de mini straks af is....
    zou er dan een muziekinstrument bestaan waarvan de koffer bij benadering geschikt is voor zo'n mini (al dan niet met de nodige aanpassingen van dat zachte stof in de koffer)? Ik ben niet zo thuis in andere instrumenten...
    Mijn mini is straks 69cm lang en 25 cm op het breedste punt. Zal wel niet meevallen om iets te vinden denk ik
    een ukulele of tenor-ukulele koffer misschien?
    en anders een tas die kan tenminste een beetje andere vorm aannemen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pirate Bekijk bericht
    een ukulele of tenor-ukulele koffer misschien?
    en anders een tas die kan tenminste een beetje andere vorm aannemen
    Dank, dat zal ik eens bekijken. Ik heb gisteren op internet voor de gekste dingen koffers voor gevonden, zoals ' rifle cages' en andere wapen-koffers in verschillende maten. En natuurlijk flight-cases die je zelf op maat kunt bouwen. Maar het leukste is natuurlijk een koffer die een beetje een instrument-vorm heeft. Ik denk dat ik er ook ooit maar eens een zelf ga bouwen, lijkt me een erg leuk project om te doen. Tot die tijd is een tas waarschijnlijk het slimst, en dan die desnoods door mijn vriendin laten inkorten of zo (want er zijn grenzen aan wat ik zelf doe )

Member

Standaard

Ziet er allemaal strak uit! Mooi werk

Standaard

Die mini ziet er super uit zeg!

even over dat zaaglint. ik heb me suf gezocht naar het bedrijf dat ik eens heb gecontacteerd voor zaaglinten, maar ik heb het gevonden: www.memenco-europe.com is het internet adres. niet dat ik reclame wil maken, maar ze zeggen dat ze alles op bestelling kunnen maken. misschien een uitkomst?
    Laatst gewijzigd door wodkabier; 8 mei 2010 om 11:16
    mijn blog (dat niet al te vaak wordt bijgewerkt....)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten