Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijssie Bekijk bericht
    Geluidstechnisch zie ik niet direct een nadeel, want als je iets goed bevestigd, kan het niet mee trillen.

Onderhoud plegen is natuurlijk wel iets lastiger. Een 'frame' waar je het doek op bevestigd wat met klittenband vastzit, heb je er zo af en je kunt bij de speaker (als je ze frontloaded gemonteerd hebt). Bij, bijvoorbeeld een Marshall cab, moet de hele achterkant er uit. En als je de speakers dan ook nog frontloaded monteert, moet ook de baffle er nog uit als je er 1 wilt vervangen.

Je kunt er ook een stuk 'kippengaas' of iets dergelijks gebruiken, dat is het meest eenvoudige en nog sterk ook.
    Ik ga de speakers backloaded doen en waarschijnlijk doe ik dan het speakerdoek om de baffle heen gewoon of net strookje ertussen dat hij vrij zweeft. Ik speel nu 11 jaar en heb nog nooit me cabinet open gehad buiten het opnieuw bedraden van serie naar parallel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb ze gewoon bij de bouwmarkt gekocht...
    Ok bedankt ga ik daar ff zoeken
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Een baffle van 18 mm is volgens mij nogal fors. Meestal worden die gemaakt van 9 tot 12 mm. Dat leeft iets meer. Daarentegen is je cab zelf vrij dun. Ik heb die van mij destijds gemaakt van 18 mm berkeplex. Wellicht dat het dunnere en lichtere multiplex wat levendiger is, zodat dat de stijfheid van de baffle wat opheft.

Ben benieuwd. Foto's doen het hier niet, kan aan de beveiliging liggen. Vanavond thuis zal ik nog eens kijken. Succes iig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Ik had mijn marshall opgemeten. Hier hadden ze 15mm gebruikt voor de kast vandaar dat ik dat ook gebruikt hebt. En het is natuurlijk ook wel lekker licht.
    Voor de baffle dacht ik juist wat steviger te pakken. Om toch idd de dunnere wandjes wat op te vangen. Weet niet of dat goede manier is maar we proberen het gewoon

Had nog wel een vraagje over tolex lijm. Ik heb vorige keer lijmspray gebruikt om het schuim in me flightcase te plakken. Die was echter wel erop drukken en dat zat gelijk vast.
    Is dit handig met tolex? want ik kan me voorstellen dat het makkelijker is met een lijm die wat langer nodig heeft. zodat je nog kleine correctie kan uitvoeren en goed alle lucht eronderuit kan wrijven.

Senior Member

Standaard

Voor tolex kun je het beste Bisontix gebruiken, dat is daar speciaal voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Amp !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    ...Ik heb die van mij destijds gemaakt van 18 mm berkeplex...
    En die wordt nog steeds gebruikt

Even een vraagje tussendoor: voor een 1x10 combo-tje (ca 35x45x20) is dan 15 of 18mm berken mutliplex het meest gebruikelijk?
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Voor zo'n kleintje kun je denk ik ruim met 15mm toe. 18mm is al best dik.

Senior Member

Standaard

Vandaag lekker de hele dag aan het tolexen geweest. Wat een @#!(&@#%-werk...
    Het zit er opzich wel strak op maar der gaat ontzettend veel tijd inzitten en het is echt een kut klus.
    Ben vandaag heel de dag bezig geweest en heb nu het achterpaneel, de omtrek en de achterkant gedaan. Nu nog aan de voorkant alles insnijden en lijmen.

De fotos zijn niet super. gewoon telefoonfototjes die beetje donker uitkomen. (lijkt nu net of hij gewoon wit geverft is :P )

Overigens heb ik mijn tolex besteld bij tonefactory wat de laatste keer is. Het duurde de nodige keren heen en weer mailen voordat ze de juiste meters tolex op de bestelbon hadden staan en vervolgens krijg ik het binnen in een doos waar de factuur van hun bestelling bij tube town nog aan zit. Hier zie ik dat hun het voor 10 euro goedkoper gekocht hebben dan ik van hun. De scheelde dus 30 euro voor een stukje tolex. Geen punt dat je dingen met winst doorverkoop maar ben dan niet zo slordig om de factuur van tube town aan de doos te laten zitten.
    Ik moet wel zeggen dat ze een nette service hebben, ze hadden de verkeerde hoekjes opgestuurd en na een telefoontje krijg ik volgende week de juiste hoekjes binnen en deze mag ik houden zonder bijbetaling.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 15 mei 2010 om 19:56

Banned

Standaard

Van dw bon van TubeTown is wat slordig, maar he.... Tonefactory moet er ook iets aan overhouden. Anders moet je niet zeuren en gelijk bij TT bestellen.

Heb van de week een setje buizen besteld hier in NL. Ze kosten me een paar euro meer dan bij TT (en worden waarschijnlijk dus eerst daar besteld voordat ze aan mij geleverd worden.
    Kost inderdaad een paar euro meer, maar dat zorgt eer wel voor dat ik geen zaken doe met TT maar met de voor mij nu enigszins bekende "tussenpersoon" wat ik veel prettiger vind. Is mij best een paar euro waard.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Voor tolex kun je het beste Bisontix gebruiken, dat is daar speciaal voor.
    Die vond ik eigenlijk gewoon waardeloos, liet steeds weer los. Heb daarna de lijmspray van Tubetown gebruikt en die vond ik perfect lijmen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Senior Member

Standaard

Ik zeur er ook niet over hoor. snap best dat ze er wat aan over moeten houden. Maar er gaat 10 euro per strekkende meter tolex bovenop bijna. Vind ik een aardige verhoging.

Bisontix werkt prima maar je moet het gewoon goed gebruiken zoals het er staat. Dubbel insmeren, 10-20 minuten laten drogen en dan stevig samendrukken.
    Ik heb ook gemerkt dat als je het maar 5 minuten laat drogen het idd blijft schuiven en glijden en gewoon weer loslaat.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten