Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrorange Bekijk bericht
Ik ben inderdaad aan het politoeren, maar heb de eerste paar lagen niet goedgedaan. Daarvan zijn de foto's. Ik ben nu wat verder en krijg hem nu een stuk beter. Het is niet echt heel eenvoudig als je het nooit eerder gedaan hebt. Dus advies/tips is van harte welkom, desnoods schuur ik alles weer weg :-)
Het lijkt er dan inderdaad op dat je een veel te natte pad hebt gebruikt hoewel tegenwoordig veel mensen de eerste laag vaak wat natter aanbrengen en dan rustig verder gaan.
Als je oneffenheden hebt zou je hem heel licht op kunnen schuren met heel fijn schuurpapier maar voorzichtig want de laag is heel dun en je wilt nu niet door je kleurlaag heengaan!!!
Belangrijk is dat je pad net nat genoeg is om een waas achter te laten, meer niet. Zo een waas die je krijgt als je een bijna droge zemen lap over een raam haalt en na heel korte tijd direct weer verdwijnt. Een klein beetje olie helpt om te zorgen dat je pad niet blijft plakken maar het blijft moeilijk alle hoeveelheden in te schatten als je het nooit gedaan hebt totdat je een gevoel ervoor krijgt.
Politoeren blijft een kunst maar is als het goed gedaan is wel een van de mooiste afwerkingen voor hout die er bestaan.