niet direct een echte.. http://link.marktplaats.nl/344112898
maar hier staat er ook 1.. . en speelt gruwelijk goed voor een nepper
(edit: hij vraagt er wel de nieuwprijs voor:S )
Voor de echte mietjes onder ons, 'love' en ook nog eens gewoon erg lelijk
[geschiedenisles]De SG had in eerte instantie de naam Les Paul, althans, dat had ie moeten gaan heten, als meneer Lester Polfus (Les Paul) er geen handje voor had gestoken.
Hij vond het model niet waardig genoeg o.i.d. om zijn naam te dragen, en toen zijn ze met de huidige Les Paul gekomen.[/geschiedenisles]
Ik dacht dat de DC later is ontworpen/uitgebracht?
[disclaimer]Ik weet niet zeker of ik goed heb opgelet tijdens de geschiedenisles[/disclaimer]
Trouwens, ik vind het niet alleen door die EMG's een afzichtelijke gitaar, het heeft een te groot Pisang Ambon kleurtje voor mij.![]()
Nou, nee hoor, de "huidige" LP was er als eerste (t/m 1960), de SG was de modernere opvolger/vervanger die in 1961 werd uitgebracht, in het begin inderdaad ook als Les Paul Model. Meneer Polfus was daar echter inderdaad niet van gediend, zodat het model (toen de voorraad op was) verder het leven doorging als SG. De LP DC was een variant op de originele LP en kwam in de loop van de tweede helft van de 50's op de markt.
Goed, door met de tips maar weer.
Turn it up • Bring the noise
De LP DC is een vrij recent model hoor, niet te verwarren met de Special, junior en TV uit de fifties.
Favorieten/bladwijzers