Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 86 van 164 EersteEerste ... 3676848586878896136 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 851 t/m 860 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    doe je dat nog steeds dan lesgeven?

fred
    nee niet echt, soms wel eens een middagje priveles naar niet meer voor grote groepen, er ging gewoon te veel tijd in zitten en omdat ik voor mijn normale werk veel moet reizen was het op een gegeven moment heel moeilijk om om de lesavonden heen te plannen
    life sucks and then you die

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    at fred: zou het kunnen dat een sparkle die wat te snel veel lagen heeft gekregen nooit meer volledig uithardt? of is het kwestie van tijd?

Ik ben op een bepaald moment gestopt toen hij bijna spiegelglad was (maar dus niet helemaal) met het idee van binnen enkele maanden nog wat lagen te doen. ondertussen gig ik 'm wel (en heeft hij dus ook al lidtekentjes opgelopen, eigen schuld natuurlijk)
    tis een kwestie van tijd, ik heb een van mijn eerste sparkle bodies (acryl gespoten) een jaar nadat ik hem gespoten had terug gehad om hem "af te maken" en sindsdien is hij wel superglad gebleven. die gitaar had een swampash body die ik zonder filler had gespoten
    en dan moet je zowieso heel veel lak gebruiken om hem glad te krijgen en daar komen de glitters nog eens bij
    ik merk wel dat de glitters die ik met acryl en met waterbasis lak gespoten heb allebei na een maand of wat na het polijsten nog gingen inklinken terwijl de cellulose versie constant gebleven is en nog steeds als nieuw blinkt

ik ga volgende week beginnen met een roze glitterstrat en ik zal wel wat foto's maken van alle stappen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik ga volgende week beginnen met een roze glitterstrat en ik zal wel wat foto's maken van alle stappen
    wat bedoel je met "inklinken"? dat ie op bepaalde plaatsen wat doffer is dan op andere? want dat is bij mijn acryl gelakte sparkle nu het geval.

ben benieuwd naar stappen van die discostrat (kan me niet voorstellen dat het om een metalgitaar gaat )

Senior Member

Standaard

Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Ik wil dus mijn gitaarkit (kitje van op ebay) eerst grijs maken (wss beits? De tekening in het hout moet liefst zichtbaar blijven) en daarna met danish oil (of iets dergelijks) afwerken.
    Ik heb gelezen dat je hiervoor binnenbeits moet hebben. De gamma bij ons heeft wel binnenbeits (voor meubels), maar geen grijze... Nu moet ik daar dus naar op zoek. Ik heb al op google gezocht, maar ik vind niet direct wat ik juist nodig heb.
    Zou iemand mij even op weg willen helpen aub? Ik volg echt niet meer wat ik allemaal nodig heb en waar ik het kan vinden. Ik heb al wel een hoop schuurpapier en staalwol gekocht, dus dat is er al.

Ik heb dus deze kit gekocht:

En wil die body dus transparant (donker) grijs maken.

Help...

Senior Member

Standaard

Hier heb je poederbeits. Kun je met hoeveelheid water aanpassen van licht naar donker geloof ik. Heb er ook nog geen ervaring mee maar ga het binnenkort wel een keer proberen.
    http://www.guitarsupplies.nl/index.p...000010&lang=NL
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Fred, deze kleuren zijn gemaakt met ecoline.

@ GG, welke kleuren Ecoline heb je gebruikt om deze mooie burst te maken? En welke blanke lak heb je hieroverheen gespoten? (Ik ben nl. op zoek naar een soorgelijke finish op mijn Tele.)
    Mijn gitaren:
    - Gibson Songwriter Deluxe - Sunburst
    - Martin LX-1
    - Zelfbouw telecoustic

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Hier heb je poederbeits. Kun je met hoeveelheid water aanpassen van licht naar donker geloof ik. Heb er ook nog geen ervaring mee maar ga het binnenkort wel een keer proberen.
    Bekijk deze eens:

http://www.finewoodworking.com/Skill....aspx?id=30182
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Dank u!! Vanavond of morgen een bestellingske plaatsen...

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ello Bekijk bericht
    @ GG, welke kleuren Ecoline heb je gebruikt om deze mooie burst te maken? En welke blanke lak heb je hieroverheen gespoten? (Ik ben nl. op zoek naar een soorgelijke finish op mijn Tele.)
    hoi, ik kan helaas overdag op mijn werk geen imageshack plaatjes bekijken dus ik wil hier vanavond wel op terug komen (ik heb de kleuren met bijspassende nummers thuisliggen), voor de traditionele burst gebruikt ik het liefst colortone stains (vintage amber en lemon yellow) maar met een een normaal geel ecoline als basis werkt het ook prima. (ik ging er even vanuit dat het een normale burst is (en anders weet GG het zeker )
    Laatst gewijzigd door fred dons; 3 mei 2010 om 15:46

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    zeer gaaf! bedankt. Doetie echt netjes. maar hij zal het waarschijnlijk vaker doen
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten