Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 70 EersteEerste ... 16566465666768 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 691

Discussie: John frusciante

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glaucus Bekijk bericht
    Ja, popmuziek is niet altijd even simpel en sommige popmuzikanten spelen als zij-project of solo-project ook popmuziek die minder mainstream is of wat helemaal geen popmuziek is. Maar dat doet verder niet veel af aan het punt.
    Maar jouw punt was juist dat popmuziek simpel is en dat popgitaristen dus niet zo goed zijn als andere gitaristen, maar wel meer worden gewaardeerd doordat ze populairder zijn. Ik erken wel dat er heel veel niet-bekende goede gitaristen rondlopen (neem Ohad Benchetrit van Do Make Say Think: niet heel bekend, maar wel extreem goed), maar ik vind het onzin dat bekende gitaristen al snel minder goed zijn omdat hun popmuziek hen beperkt in hun spel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glaucus Bekijk bericht
    Punt is, als Darwin het niet had gedaan dan had iemand anders het gedaan. In dit geval dus duidelijk Wallace. En dan was het de grote Wallace geweest ipv de grote Darwin. Qua muziek is het gewoon hetzelfde. Dat was het punt. Dat geld bijv ook voor Reinhardt en Lagrene..
    Muziek is geen wetenschap waar aan een canon gewerkt wordt he, het is geen stapje verder maar meer een ander stapje en niet perse vooruit. Een gitarist moet hard werken voor een legendarische status en niet toevallig omdat iemand die schoenen moet vullen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ... en hoewel ze in geen ENKELE goed/beter/best lijstje zullen voorkomen:Andy Partridge en Tom Verlaine klinken nog steeds in mijn oren een stuk lolliger dan de Vai's, Malmsteens en Satriani's.

Het eerste album van Generation X.. wat een gitaarwerk. Dezelfde rock;n roll opwinding als Gliff Gallup' s toeren eind vijftig.
    Maarja, creativiteit en opwinding zijn geen woorden die in die lijstjes van betekenis zijn.
    Uiteindelijk kun je die lijstjes inderdaad vooral beschouwen als een marketing award voor de platenmaatschappij en de manager. Als populariteit de graadmeter is, is McDonalds het beste restaurant ter wereld.

Senior Member

Standaard

Haha
    Nou moet ik zeggen dat ik altijd smakelijk zit te eten bij de Mac!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Uiteindelijk kun je die lijstjes inderdaad vooral beschouwen als een marketing award voor de platenmaatschappij en de manager. Als populariteit de graadmeter is, is McDonalds het beste restaurant ter wereld.
    Zeker een breaking point voor dit topic

Senior Member

Standaard

Nieuw album van Frusciante en Rodriguez
    http://omardigital.rodriguezlopezpro...ohn-frusciante

Je kan het gratis downloaden, of een leuk bedragje doneren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan91 Bekijk bericht
    Nieuw album van Frusciante en Rodriguez
    http://omardigital.rodriguezlopezpro...ohn-frusciante

Je kan het gratis downloaden, of een leuk bedragje doneren.
    Vind het een beetje tegenvallen. Een klein beetje te experimenteel. Bovendien heeft Frusciante een fijne stem, die hij hier wel had mogen laten horen hoor.

Maargoed. Ik zal het nog eens een paar keer beluisteren als ik niks anders te luisteren heb. Misschien ga ik het toch nog mooi vinden.

Senior Member

Standaard

Geen zang want geen teksten geschreven omdat het een beetje pielen was met een microfoon in de buurt?
    Ik ben geen Frusci fanboy maar Rodriguez, dat is een bijzonder getalenteerd manneke. Die schud het ene album na het andere uit zijn mouw en zingt en speelt gitaar alsof ie maar wat doet maar ondertussen zit dat behoorlijk ingewikkeld in elkaar.

Moderator

Music

Nou, nieuw.... this album was recorded many years ago....
    Gitaren, effecten en een synth zo hier en daar, dat is het wel. Ik kan het hebben, maar ik ben toch meer een liefhebber van bandmuziek. Bij vlagen doet het denken aan good old Pink Floyd, ca. Atom Heart Mother/Meddle.
    Nou ja, een paar dollar voor het goede doel kon geen kwaad voor de karma
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

ik vind het niet echt wat. Kan er niet op spacen, maar kan het ook niet helemaal volgen. Geen wow effect, bij lange na niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten