Ik had via marktplaats een goede voedingstrafo gevonden. Even aan nico nagevraagd welke bruikbaar was en deze besteld.
Deze is vandaag binnengekomen. Nadeel van 2ehands is wel dat er niks op de trafo staat en er ook niks bijzit van uitleg over de aansluitpunten.
Ik heb een kant waar 8 aansluitpuntjes zitten en een kant waar 2 setjes van 4 aansluitpuntjes zitten.
Welke is de primaire en welke de secundaire kant? En waarschijnlijk is primaire kant ook voor meerdere voltages aangezien het 8 punten zijn. hoe bepaal ik welke punten de 230V punten zijn?
Verder ben ik al even aan het kijken geweest voor mijn turret board. aan een kant komen alle - polen bij elkaar als 1 aarde draad eigenlijk langs alle turrets. Op internet had ik gelezen dat 0,4mm draad hier dik genoeg voor was en dat je beste koper of zilverdraad kon pakken. Ik heb nog koperdraad liggen 0,4 mm maar vind dit erg dun. Dit is nog dunner dan pootjes van de componenten. Is dit echt dik genoeg om de aardpunten aan elkaar te koppelen?
En hoe kan ik dit het beste doen? De gaatjes in de turrets met losse stukjes aan elkaar koppelen of gewoon 1 lange draad langs de zijkant van alle turrets solderen? of eventueel een keer er rond draaien?

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers