Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 107 EersteEerste ... 2735363738394787 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Welke Mesa heb je eigenlijk getest, de oversized versie of de gewone?
    Ze hebben verschilende benamingen namelijk, eerder had je de traditional en de standard waarbij de standard groter is. Nu heb de je splitsing tussen rectifier en stiletto (kleiner) geloof ik.
    Ik vroeg me al af wat nu het verschil is tussen die twee, maar idd de afmeting v.d. Stiletto is iets kleiner; 6,5 cm. lager en een halve cm. smaller. De diepte is hetzelfde.
    Ik heb het dan over de rechte kasten.

Ik moet zeggen dat mijn Stiletto Deuce op m'n 1960 kasten ook niet erg lekker uit de verf komt.
    Op m'n 2x12 des te beter.
    Misschien dat ie over zo'n Stiletto kast wel goed klinkt....

Standaard

En o.a. ENGl en K&E hebben ook oversized kasten, maar die zie ik niet bij de testopstelling staan.
    Ik heb zelf eens een ENGl oversized naast een normale gehoord, en daarbij vond ik de normale vooral een bruikbaarder en strakker laag hebben.

@Henri, ik denk dat een Stiletto kast je inderdaad beter zou bevallen dan de grote.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Welke Mesa heb je eigenlijk getest, de oversized versie of de gewone?
    Ze hebben verschilende benamingen namelijk, eerder had je de traditional en de standard waarbij de standard groter is. Nu heb de je splitsing tussen rectifier en stiletto (kleiner) geloof ik.
    De gewone .

En o.a. ENGl en K&E hebben ook oversized kasten, maar die zie ik niet bij de testopstelling staan.
    Ik heb zelf eens een ENGl oversized naast een normale gehoord, en daarbij vond ik de normale vooral een bruikbaarder en strakker laag hebben.
    Niet gezien, en er is nog zó veel meer te testen. Het houdt nooit op . Oversized lijkt me eigenlijk niet zo. Met een 212 kun je net zo hard als een 412 dus zou ik het voor het volume moeten doen? De prijs is redelijk ondergeschikt en het gaat vooral om het verplaatsen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Is een poosje geleden gevraagd, werd afgewezen. Misschien kun je het nog eens vragen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    gezien de populariteit van dit topic is het toch zeker wel het heroverwegen waard.... mods?
    Zeker proberen! Ik denk dat het wel een kans van slagen heeft!

Senior Member

Standaard

Stiletto is de traditional, rectifier is de oversized dacht ik

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Stiletto is de traditional, rectifier is de oversized dacht ik
    Stiletto is nog iets kleiner dan de oude rectifier traditional..
    Vroeger had je een rectifier oversized en traditional..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FALLINGLEGACY Bekijk bericht
    Stiletto is nog iets kleiner dan de oude rectifier traditional..
    Vroeger had je een rectifier oversized en traditional..
    Oké wist ik niet!

Senior Member

Standaard

Top Liquid Metal, dat strookt ook zo'n beetje met mijn bevindingen. Dat is een van de redenen waarom ik mijn ENGL niet verkocht heb om een Mesa aan te schaffen.
    Ik vond de Mesa absoluut niet slecht klinken (over een Bogner XTC) in de vergelijking die ik in Music Store ooit gedaan heb met Magic Bean. Maar hij klinkt heel droog een precies, als de scalpel van een arts. De ENGL is naar mijn mening muzikaal genoeg, zonder zelf aan de gang te gaan met je toon. Alleen de Bogner zie ik niet in het rijtje staan.
    Anyhow, de ENGL Pro 412 is een topkeuze, ik ben er al een tijdje erg blij mee.
    1 ding, vervang even de pluggen en als het kan de stereo switch, die waren bij mij van slechte kwaliteit.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Top Liquid Metal, dat strookt ook zo'n beetje met mijn bevindingen. Dat is een van de redenen waarom ik mijn ENGL niet verkocht heb om een Mesa aan te schaffen.
    Ik vond de Mesa absoluut niet slecht klinken (over een Bogner XTC) in de vergelijking die ik in Music Store ooit gedaan heb met Magic Bean. Maar hij klinkt heel droog een precies, als de scalpel van een arts. De ENGL is naar mijn mening muzikaal genoeg, zonder zelf aan de gang te gaan met je toon. Alleen de Bogner zie ik niet in het rijtje staan.
    Anyhow, de ENGL Pro 412 is een topkeuze, ik ben er al een tijdje erg blij mee.
    1 ding, vervang even de pluggen en als het kan de stereo switch, die waren bij mij van slechte kwaliteit.
    Hoe bedoel je dat je de Bogner niet in het rijtje ziet staan? Je ziet 'm letterlijk niet staan? Of je bent het niet eens met mijn bevindingen?
    Zou je me dan een ENGL 412 aanraden ipv een 212? Het lijkt mij nogal overdreven.

Senior Member

Standaard

Iemand ervaring met de bogner uberschall cabineten? Zit namelijk te kijken of ik eens 2 van de V30's in mijn bogner kan vervangen met g12T-75's uit mijn marshall 1922 om te kijken hoe dat is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten