Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61

Discussie: Stalen tele

Senior Member

Standaard

Hier nog wat plaatjes, gitaar is nu klaar, op een paar kleine puntjes na.

Omdat ik niet alle krasjes uit het metaal kreeg, de body toch maar niet laten verzinken, omdat je dan werkelijk alls dubbel en dwars ziet. De body en slagplaat zijn nu ge-poedecoat met blanke lak. De lak moet ik nog een keer goed polijsten.

De gitaar klinkt verrassend goed, totaal geen last van brom of ruis door de stalen constructie, zie het maar als SUPER SHIELDING
    Ik was wel bang dat de gitaar enorm zou feedbacken, maar ook daar géén last van.

Is het trouwens normaal dat je die zadeltjes van zo'n brug zo "scheef" moet zetten? Als nl. beide inbusboutjes ver uitdraai, is de spanning op het zadel niet hoog genoeg, en trillen de boutjes er vanzelf uit. Op de manier hoe ik ze nu heb staan heb ik er geen last van. Iemand ervaring hiermee?

Senior Member

Standaard

Werkelijk prachtig! Dat met die zadeltjes heb ik ook, dus ik vermoed dat het normaal is. Kan je een soundclipje online zetten? Zou hem graag een keer horen...
    fietsi veni vidi

Senior Member

Music

op zich horen die zadels niet zo scheef te staan. Ik had hetzelfde fenomeen op de imbusjes van een bigsby brug, die trilden ook losser tijdens het spelen, heel vervelend. Ik heb er iets van lijm op de imbusjes gesmeerd. Welke lijm weet ik even niet meer, maar was een tip van iemand op 't forum. Als de lijm is opgedroogd kun je nog steeds de imbusjes draaien maar gaat veel stroever.

Hmm nog eens goed nadenken wat ik er ook al weer had opgesmeerd

Stalen tele, ben heeel benieuwd hoe zo iets klinkt!
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

Ziet er gaaf uit! Kun je niet een soundclipje maken? Al is het maar een filmpje met je fotocamera ofzo. En wat is dat voor brug? Ik zit ook aan zo'n brug te denken voor op m'n Tele's. Hij is wel lekker vintage style, maar wel 6 zadels voor optimale intonatie. Zelfs met compensated saddles op m'n '62 RI is de intonatie niet altijd optimaal...

Edit: Ik heb dus een 3 zadel brug op beide Tele's
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 28 maart 2010 om 13:27
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Probeer eens langere veertjes; of de bestaande veertjes plus een extra busjes om de boutjes.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

@ Meneer I.; Die lijm is waarschijnlijk Loc-tide geweest, word vook gebruikt om loslopen van bouten en moeren te voorkomen. Zal dat eens proberen.
    @Luke-wannabee; Die brug is er een van Boston, formaat is hetzelfde als een vintage Fender brug. Alleen zou ik op een wat duurdere tele voor een ander merk gaan, Wilkenson ofzo. Boston staat nou eenmaal niet bekend om z'n kwaliteits producten, hoewel ze zeker géén slecht spul leveren.
    @Aaronstonebeat; Het is niet zozeer de druk in de richting van de zadels, maar meer de druk van de zadels op de brug. maar ik kan het allicht proberen, baat het niet,........

Wat betreft een soundclip, daar vind ik mezelf echt TE beperkt voor, ben veel te laat begonnen met spelen. Ik beleef ook zeker zoveel plezier aan het bouwen, als aan het spelen. Spelen doe ik ook alleen thuis, en niet in een band ofzo.

Maar ik heb wat mensen gemaild, dat ze de gitaar een keer mogen lenen, dus misschien komt dat clipje er nog wel.

Standaard

Dan misschien nog een kleine shim van de hals? Dan kunnen de snaren ter plekke van de brug net iets hoger uitkomen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

soundclip????
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    soundclip????
    +10
    ziet er ongelofelijk goed uit
    no life without music

Senior Member

Standaard

Misschien ooit eens meenemen naar gitaarnet meeting Wedden dat er veel aandacht voor is? Ik vind 'em in ieder geval rete gaaf! Hoeveel heeft het ding eigenlijk in totaal gekost om te bouwen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten